
En Çok Kullanılan Otel Programları
Tüm dünyada üretilen farklı yazılım çözümleri otel yönetimi konusunda turizm profesyonellerine sorunsuz operasyonlar ve unutulmaz misafir deneyimleri yaratmak için yardım...
Yazıyı okuMaterials Control stok takip ve yönetim programı, stoklarınızın gerçek zamanlı durumunu görmenizi sağlayan, stok verimliliğini ve maliyetlerini optimize eden bir sistemdir. Materials Control, Oracle tarafından restoranların kolayca stok takibi yaparak maliyetlerini kontrol altında tutması ve israfı önlemesi için tasarlandı. Materials Control, restoran operasyonlarının tüm yönlerini yönetmek için birleşik bir platform sunar. Küçük, orta ve büyük ölçekli işletmelerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde ölçeklenebilir olduğu için bağımsız restoranlardan büyük restoran zincirlerine kadar geniş bir yelpazede tüm işletmeler için uygundur.
MICROS Simphony Cloud gibi POS sistemlerine entegre olması sayesinde, Materials Control’deki tüm stok ve maliyet işlemleriniz anında POS sisteminize yansır. POS sisteminiz üzerinden yaptığınız tüm satışlar ise anında stok ve maliyet sisteminizde görüntülenir, stoklarınız anlık olarak güncellenir.
Material Control çözümünün POS entegrasyonu sayesinde restoranda yapılan her satış için harcanan ürün anında stoktan düşülür, böylece envanter anlık olarak güncellenir. Ayrıca, satılan her ürünün maliyeti otomatik olarak hesaplanarak restoran yöneticisine daima güncel maliyet analizi sunar. Materials Control çözümü fiyat karşılaştırmaları yaparak en uygun tedarikçilerin seçilmesine de olanak tanıyarak restoran maliyetlerini düşürür.
Materials Control'ün B2B arayüzüyle restoranlar malzeme sipariş verme ve takip etme işlemlerini hızlandırarak tedarik sürecini kolaylaştırır. Ayrıca, menü yönetimi ve maliyet analizi özellikleriyle yöneticiler menü maliyetlerini daima kontrol altında tutabilir, işletme kârlılığını artırabilirler.
Satış maliyetlerini, stok seviyelerini ve sipariş önerilerini anlık olarak izleyin.
Tüm ürünlerinize ait reçeteleri detaylı bir şekilde oluşturun, menülerinizi yönetin ve maliyetleri kontrol altında tutun.
Planlanan stok kullanımı ile gerçekleşen tüketimi karşılaştırarak detaylı analiz yapın.
Siparişlerinizi e-posta veya B2B platformları üzerinden kolaylıkla yönetin.
Yetkilendirme süreçleriyle harcamalarınızı etkili bir şekilde kontrol altına alın.
Fiyatları ve teklifleri değerlendirerek satın alma kararlarınızın etkilerini analiz edin.
Nakliye, vergi ve gümrük masraflarını düzenleyerek toplam maliyetleri optimize edin.
Sıcaklık, son kullanma tarihi ve parti bilgileri gibi kritik verileri düzenli olarak izleyin.
Sipariş, alım, transfer ve envanter işlemlerini mobil cihazlar üzerinden kolayca gerçekleştirin.
Farklı vergi sistemleri, diller ve para birimlerine uyum sağlayarak esneklik kazanın.
Detaylı analizler için kapsamlı raporlar oluşturun ve Excel formatında dışa aktarın.
Otel restoranlarından doğrudan satın alma talepleri girebilme imkanı sunun.
Restoranın maliyetlerinde tasarruf etmek için, en kârlı stok ürünlerini seçip stok maliyetlerini optimize eder. Ayrıca, tedarikçilerin tekliflerini karşılaştırarak en uygun olanları seçerek, tedarik sürecini iyileştirir ve maliyetlerde önemli avantajlar sağlar.
Satın alma kararlarınızı maliyet hedeflerinize uygun şekilde yönlendirerek gereksiz harcamaları minimuma indirin.
Gıda ve içecek süreçlerinde tam kontrol sağlayarak israfı ve kayıpları kolayca takip edin.
Tedarikçilere tek tıkla sipariş göndererek süreçleri hızlandırın ve zamandan tasarruf edin.
Stok durumu, satış maliyetleri ve sipariş detaylarına anında erişerek hızlı ve doğru kararlar alın.
Esnek yetkilendirme kuralları ve elektronik bildirimlerle harcamalarınızı kontrol edin, işlemlerin kim tarafından onaylandığını kolayca izleyin.
Personelinizi envanter yönetimi yerine misafir memnuniyetine odaklanmaları için serbest bırakın, otelinizin hizmet kalitesini artırın.
HoReCa sektörüyle ilgili en güncel gelişmeler Protel Blog’da.
Restoran stoklarını etkili bir şekilde takip etmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
Stok takip yazılımı, stok takip otomasyonu olarak da adlandırılır, restoranların ürün hareketlerini ve stok seviyelerini sürekli izleyerek ihtiyaç duyulan malzemeleri zamanında belirler. Otomatik sipariş oluşturma özelliği sayesinde eksik ürünlerin tedarik süreci hızlanır ve fazla stoklama gibi durumların önüne geçilir. Bu sistemler, tedarikçilerle fiyat karşılaştırması yapmayı ve uygun tekliflerin seçilmesini kolaylaştırarak satın alma maliyetlerini düşürür. Ayrıca, geçmiş sipariş verilerini analiz ederek daha bilinçli satın alma kararları alınmasını sağlar.
Stok takip sistemleri, ürün ve envanter yönetiminin önemli olduğu tüm işletmeler için uygundur. Restoranlar, oteller, kafeler ve perakende mağazaları gibi hizmet sektörü işletmeleri, restoran envanter yönetimi sistemlerini kullanarak stok hareketlerini izleyebilir ve envanter süreçlerini optimize edebilir. Aynı zamanda, üretim tesisleri ve depolama merkezleri gibi büyük ölçekli işletmeler, malzeme yönetimi ve lojistik süreçlerini kontrol altında tutmak için bu sistemlerden faydalanır. Sok takip otomasyonu küçük işletmelerde envanter takibini daha pratik hale getirmek için bu sistemleri tercih edebilir.
Online stok takip programı, işletmelere farklı türde detaylı raporlar sunar. Ürün hareket raporları ile hangi ürünlerin stoklara ne zaman girip çıktığı izlenebilir. Envanter durumu raporları, mevcut stok seviyelerini ve kritik stok eşiğine yaklaşan ürünleri gösterir. En çok satan ürün raporları, popüler ürünleri belirleyerek satış stratejilerini optimize etmeye yardımcı olur. Tedarikçi bazlı raporlar ise, hangi tedarikçinin hangi ürünlerde avantajlı olduğu gibi bilgileri sunar. Bu raporlar, işletmenin stok yönetimini iyileştirmesi ve maliyetlerini düşürmesi için değerli içgörüler sağlar. Material Control çözümü ile restoranlarda raporlama ve analiz yapmak artık çok kolay.