
En Çok Kullanılan Otel Programları
Tüm dünyada üretilen farklı yazılım çözümleri otel yönetimi konusunda turizm profesyonellerine sorunsuz operasyonlar ve unutulmaz misafir deneyimleri yaratmak için yardım...
Yazıyı okuOtelinizin odalarında, restoranlarında ihtiyaç duyulan tüm ürünlere doğru miktarda sahip olmak kesintisiz bir hizmet sunmak için en önemli noktalardan biri. Bu süreci sağlıklı yönetmek için ise gereken iyi bir otel stok takip otomasyonu. Araştırmalar otellerin %48'inin tedarikçi yönetimi ve fiyat karşılaştırmaları yaparak bütçelerinde %10’a kadar tasarruf ettiklerini gösteriyor.
Oracle tarafından geliştirilen Materials Control (MC) Stok Takip ve Yönetim Programı; anlık stok takibi, envanter kontrolü, malzeme planlaması ve tedarikçi fiyat karşılaştırması gibi özellikleriyle otellerin rahatça bütçe yönetimi ve maliyet optimizasyonu yapmalarını sağlayan güçlü bir çözümdür.
Otel stok takip sistemi Materials Control, otelde kullanılan diğer yazılım çözümleri ile tam entegre olur. Bu sayede POS sisteminde yapılan bir yiyecek girişi ya da SPA’da satılan bir ürün otomatik olarak stoktan düşer. Materials Control, otelin her bölümünde tüketilen ürünlerin stok seviyelerini izler ve stok alımlarının gerektiğini bildiren uyarılar verir. Böylece oteliniz her köşesinde kesintisiz bir hizmet sağlanır.
Stok programları otel stoklarının kontrol altında tutularak hem hizmet sürecinin aksamasını önler hem de israf, ve fire yüzünden oluşacak zararlarının önüne geçer. Stok kontrolü işletme maliyetlerini düşürmenin en etkili yollarındandır.
Materials Control’ün sahip olduğu modüller yöneticilere menü içinde kısayollar sunar. Yöneticiler sık kullandıkları modülleri Favori Modül olarak belirleyebilir, tüm stok hareketlerini etkin bir şekilde takip eder. Bu sayede hiç bir detayın gözden kaçmadığı pratik stok takibi yapılır, işletme verimliliği artarken operasyonları kusursuz ilerler.
Satış maliyetlerini, stok durumunu ve sipariş önerilerini gerçek zamanlı olarak takip edin.
Planlanan ve gerçekleşen stok kullanımını karşılaştırarak analiz yapın.
Siparişlerinizi e-posta veya B2B arayüzü üzerinden kolayca iletin.
Yetkilendirme iş akışı ile harcamalarınızı etkin şekilde kontrol edin.
Fiyatları karşılaştırarak alım kararlarınızın etkilerini değerlendirin.
Teklif yönetimiyle tedarikçilerinizi analiz edin ve performanslarını değerlendirin.
Nakliye, vergi ve gümrük masraflarını düzenleyerek maliyetleri yönetin.
Sıcaklık, son kullanma tarihi ve parti bilgileri gibi kritik detayları takip edin.
Sipariş, alım, transfer ve envanter sayımlarını mobil cihazlarla yönetin.
Çeşitli vergi uygulamaları, dil ve para birimi ile uyum sağlayın.
İşlemleri analiz etmek için detaylı raporlar hazırlayın ve Excel’e aktarın.
Otel restoranlarından direkt satın alma talebi girme imkanı yaratın.
Materials Control, teklif kıyaslama ve tedarikçi değerlendirme özellikleriyle, işletme için en doğru tedarikçiyi belirler. Stokları, depolama koşullarından tüketim miktarlarına ve son kullanma tarihlerine kadar en kritik unsurlar üzerinden takip eder.
Satın alma kararlarınızı maliyet hedeflerinize göre yönlendirerek gereksiz harcamaları en aza indirin.
Gıda ve içecek yönetiminde tam hakimiyet sağlayarak israf ve kayıpları kolayca takip edin.
Tedarikçilere tek bir tıkla sipariş göndererek tüm süreci hızlandırın ve zamandan tasarruf edin.
Stok durumu, satış maliyetleri ve sipariş detaylarını anında görün, doğru ve hızlı kararlar vererek işinizi ileri taşıyın.
Esnek yetkilendirme kuralları ve elektronik bildirimlerle harcamalar üzerinde tam kontrol sağlayın, her bir işlemin kim tarafından onaylandığını takip edin.
Personelinizin envanter yönetimi yerine misafir deneyimini iyileştirmesine olanak tanıyın, otelinizin hizmet kalitesini yükseltin.
HoReCa sektörüyle ilgili en güncel gelişmeler Protel Blog’da.
Oteller stok takiplerini Materials Control gibi stok kontrol programı kullanarak otomatik bir şekilde yapabilirler. Bu gibi yazılımlar otelin satın alma işlemlerini kaydeder ve stok tutma programı yardımıyla anlık olarak izler. Otel stoklarını yiyecek, içecek, çarşaf, temizlik malzemeleri ve otel gereçleri gibi kategorilere ayırmak takip sürecini kolaylaştırır. Yine otel yöneticileri Materials Control sistemi üzerinden her ürün için minimum ve maksimum stok seviyeleri (par seviyeleri) belirleyerek aşırı stoklama yada stoğun aniden tükenmesi gibi istenmeyen durumlardan kaçınabilirler. Stok takibi programı, otellerin envanter yönetme yollarını kolaylaştırarak kaynakların daha verimli kullanılmasını ve operasyonel süreçlerin sorunsuz bir şekilde yürütülmesini sağlar.
Oteller stok takibi yaparak işletmenin tüketim eğilimlerini izleyebilir, israfı azaltabilirler. Aynı zamanda tedarikçilerin teslimat süreçlerini ve fiyatlarını da takip edebilirler.
Online stok takip programı, otel maliyetlerini kontrol altında tutarak israfı önler ve kâr marjını artırır. Özellikle yiyecek, içecek ve temizlik malzemeleri gibi sürekli tüketilen ürünlerin takibi sayesinde gereksiz satın almaların önüne geçilir. Envanterdeki ihtiyaç fazlası ürünler zamanla bozulabileceği veya kullanılmayacağı için maliyetlere zarar verebilir. Stok takibi, bu tür durumların önüne geçerek her bir ürünün yalnızca ihtiyaç duyulan kadar temin edilmesini sağlar ve maliyetleri düşürür. Bu yaklaşım, otelin bütçesini dengede tutarken işletme verimliliğini artırır. Otellerde raporlama çözümleri ve stok takip programları, işletmelerin operasyonlarını optimize ederek envanter yönetimini kolaylaştırırken detaylı analizlerle stratejik kararlar almayı mümkün kılar.
Otellerde envanter yönetimi, operasyonel verimliliği korumak ve müşteri memnuniyetini sağlamak açısından büyük önem taşır. Envanter yönetimi, tüm malzeme ve kaynakların doğru bir şekilde takip edilmesiyle gereksiz stok maliyetlerinin önüne geçer ve kaynakların etkin kullanılmasını sağlar. Otel gibi birçok departmanı ve hizmeti içeren işletmelerde envanter yönetimi, misafirlerin ihtiyaçlarına hızlı yanıt vermek için gerekli olan tüm malzemelerin mevcut olmasını güvence altına alır. Ayrıca, düzenli envanter yönetimi otelin finansal sağlığını korur ve kaynak kullanımını optimize ederek sürdürülebilir bir işletme yapısına katkıda bulunur. En iyi stok takip programı, otel ve restoranların envanter yönetimini otomatikleştirerek maliyetleri optimize eder, israfı en aza indirir ve operasyonel verimliliği artırır.