Otel yönetiminde raporlama ve analitikte özelleştirilebilir: Protel’in İş Zekası ve Raporlama Hizmeti ile tüm otel raporları tam istediğiniz gibi

Otellerin sunduğu hizmetler gibi işleyişleri ve raporlama ihtiyaçları da kendine has dinamiklere sahip. Protel’in İş Zekası ve Raporlama Hizmeti ile oteller artık hayal ettikleri tüm raporları erişebilir, raporu görmek istediği metriklere göre özelleştirebilir! Yani artık oteller farklı uygulamaların hazırladığı standart raporlardan çok daha fazlasına sahip olabilir. Çünkü Protel’in İş Zekası ve Raporlama Hizmeti otellerin kullandığı tüm diğer yazılım çözümlerinden veri alabilir, bu verileri birleştirebilir. Böylece oteller çok zengin içgörüler elde edebilir, hizmet ve kalite standartlarını yükseltebilir.

İletişime Geç
Otel yönetiminde raporlama ve analitikte özelleştirilebilir: Protel’in İş Zekası ve Raporlama Hizmeti ile tüm otel raporları tam istediğiniz gibi

Operasyonel ve finansal performans takibi tek ekranda!

Protel’in İş Zekası ve Raporlama Hizmeti çözümü otelin tercih ettiği akıllı otel çözümleri, POS sistemleri ve benzeri tüm sistemlerle sorunsuz bir şekilde entegre olur. Bu kanallardan topladığı rezervasyon, oda doluluk, SPA satışları, envanter, restoran ve bar gibi otelin diğer satış noktalarından gelen işlem verilerini yöneticilerin isteklerine göre bir araya toplar. Otelin her alanında yürütülen operasyon kesintisiz devam ederken yöneticiler tesisin operasyonel ve finansal performansını ihtiyaçları doğrultusunda özelleştirilmiş raporlarla anlık olarak analiz edebilir.

Araştırmalara göre otellerin %70'inden fazlası Protel’in İş Zekası ve Raporlama Hizmeti gibi iş zekası (BI) çözümlerine yatırım yaparak operasyonel verimliliklerini artırmayı ve misafir deneyimlerini geliştirmeyi hedefliyor.

Yönetim konsolu

Yönetim konsolu, Protel’in İş Zekası ve Raporlama Hizmeti uygulamalarının ve kullanıcılarının merkezi yönetimini sağlar. Bu konsol üzerinden veri bağlantıları, güvenlik ayarları ve uygulama dağıtımları kolayca kontrol edilir.

Otel yönetim sistemleri

Otel yönetim sistemleri; rezervasyonlar, oda durumları ve misafir bilgileri gibi operasyonel verileri yönetir. Protel’in İş Zekası ve Raporlama Hizmeti bu kanallardan veri toplar, analiz ederek işletme performansının artırılmasına yardım eder.

Restoran raporları

Satış noktası sistemlerinden elde edilen veriler, satış trendlerini ve envanter hareketlerini izler. Protel’in İş Zekası ve Raporlama Hizmeti, bu verileri analiz ederek yöneticilere dönem bazlı, otelin diğer gelir merkezinden gelen verilerle zenginleştirilmiş içgörüler sunar. Bu sayede oteller satış stratejilerini gerçek verilere dayalı olarak geliştirebilirler.

CRM raporları

Müşteri ilişkileri yönetimi verileri; müşteri davranışları ve tercihleri hakkında bilgi sağlar. Protel’in İş Zekası ve Raporlama Hizmeti, bu verileri kullanarak otellerin daha fazla kişiselleştirilmiş pazarlama kampanyası oluşturması için gerekli olan fırsatların görünmesini sağlar.

P&L raporları

Kar ve zarar raporları, konuk ağırlama işletmelerinin finansal performansını değerlendirir. Protel’in İş Zekası ve Raporlama Hizmeti, bu gelir ve giderleri yöneticinin istediği detaylarla birlikte analiz ederek işletmenin ârlılığını artırma stratejileri geliştirilmesine destek olur.

Sadakat yönetimi raporları

Sadakat yönetimi raporları müşteri sadakat programlarının etkinliğini ölçerek analiz eder. Protel’in İş Zekası ve Raporlama Hizmeti, bu verileri anlamlı içgörülere dönüştürerek sadakat programlarını daha verimli hale getirir ve otelin müşteri bağlılığını güçlendirmesine yardımcı olur.

Mobil raporlar

Protel’in İş Zekası ve Raporlama Hizmeti'nin mobil uyumlu raporları, yöneticilere otelde olmadıklarında, eğitimdeyken hatta tatildeyken bile tüm verilere anlık erişim imkanı sağlar. Böylece yöneticiler, operasyonu her an takip edebilir, hızlı kararlar alarak süreci daha verimli ve etkili bir şekilde yönetebilir.

Kanal rezervasyon raporları

Kanal rezervasyon raporları, otellerin hangi kanallardan daha fazla rezervasyon aldığını ve bu kanalların performansını analiz etmesini sağlar. Bu veriler, Protel’in İş Zekası ve Raporlama Hizmeti'yle özelleştirilecek raporlara entegre edilerek rezervasyon süreçlerinin daha etkin bir şekilde yönetilmesine ve stratejik kararlar alınmasına olanak tanır.

Protel’in İş Zekası ve Raporlama Hizmeti ile stratejik adımlar atın, rekabette öne geçin!

Kârlılığı artıracak fırsatları veriye dayalı olarak öngörebilir, bu sayede alacağınız stratejik kararlarla hem krizlere karşı hazırlıklı olur hem de gelirlerinizi en üst seviyeye çıkararak sürdürülebilir büyüme sağlayabilirsiniz.

Stratejik kararlar

Stratejik kararlar

Entegre veri analizi ve özelleştirilebilir raporlamaları sayesinde, yöneticiler veriye dayalı stratejik kararlar alabilir.

Verileri tek platformda birleştirme

Verileri tek platformda birleştirme

Otelin kullandığı farklı dijital sistemlerden gelen verileri tek bir platformda birleştirir.

Kârlılığı artıracak stratejiler

Kârlılığı artıracak stratejiler

Kanal ve müşteri segment performanslarını analiz ederek karlılığı artıracak stratejiler geliştirmeye yardım eder, zamandan tasarruf sağlar.

Etkili kriz yönetimi

Etkili kriz yönetimi

Forecast raporları ve senaryo analizleriyle otel yöneticilerinin her türlü krize karşı hazırlıklı olmasına yardımcı olur.

Gerçek zamanlı raporlama

Gerçek zamanlı raporlama

Protel’in İş Zekası ve Raporlama Hizmeti hazırlanacak raporlara bilgisayar ve mobil cihazlardan erişim imkanı sunar ve yöneticilerin anlık rapor ihtiyacını hızla karşılar.

Veri güvenliği

Veri güvenliği

Farklı kaynaklardan gelen verileri tek bir raporda birleştirir, analiz edilebilir raporlar oluşturur ve verileri güvenle korur.

Merkezi yönetim

Merkezi yönetim

Excel raporlarından kaynaklanan sorunları ortadan kaldırır, merkezi yönetim sağlar ve kurum içi işbirliğini destekler.

Pratik veri paylaşımı

Pratik veri paylaşımı

Raporlar, QlikView ve Power BI gibi platformlarda görüntülenebilir, ayrıca PDF veya Excel formatında paylaşılabilir. Bu sayede iş süreçleri hızlanır ve zamandan tasarruf sağlanır.

Mutlu müşterilerimizin bizim hakkımızda neler paylaştıklarına bakın!

“Protel bizim için artık ofisteki bir çalışma arkadaşı gibi çünkü aynı dili konuşuyoruz. Four Seasons otelleri arasında gerçekleştirdiğimiz sanallaştırma operasyonuyla öncüyüz. Bu projede Protel ve Opera’dan destekler aldık.”

Metin Öztürk Four Seasons Hotels

“Opera’nın misafir memnuniyeti sağlamak için bize büyük faydaları dokunuyor. Verilerin otel içinde dolaşması operasyonel verimlilik açısında büyük faydalar sağlıyor.”

Cem Aslan Nova Plaza Hotels

“Cloud sistemi bambaşka bir dünya. Opera Cloud ile telefonunuzdan tabletinizden, Amerika'dan, Fethiye’den, her yerden hizmet verebiliyorsunuz. Protel’in rapor ağı ve sisteme mobil aplikasyonlardan ulaşabiliyor olmak fiziksel olarak otelde olmasanız da operasyonun her anında yönetim imkanı veriyor.”

Sevilay Duru Yaşmak Hotel Collection

“Dünya artık dijitalleşiyor. Günümüzde en değerli olgulardan bir tanesi zaman ve sistemin kullanıcılara sağladığı en büyük artılardan bir tanesi zaman kazandırması. Çalıştığım en iyi sistem Protel çünkü otelcilerin hayatını kolaylaştırıyor.”

Anna Yon
Selçuk Şentepe The Maestro Hotel

Protel ile keşfet, trendleri yakala!

HoReCa sektörüyle ilgili en güncel gelişmeler Protel Blog’da.

  • Otelcilikte raporlama ve analiz nedir?
    Otellerde raporlama ve analiz; otel operasyonlarından gelen verilerin toplanması, işlenmesi ve detaylı olarak yorumlanması sürecidir. Bu süreç, otel yöneticilerine otelin finansal performansı, doluluk oranları, ADR ve RevPAR gibi operasyonel verimliliği ve misafir memnuniyeti gibi metrikleri izleme fırsatı sunar.
  • Otellerde neden iş zekası uygulamalarına ihtiyaç duyulur?
    Her işletmede veri analizinden ve raporlardan sorumlu biri bulunmayabilir. Fakat otellerde analiz işletmenin sağlıklı bir şekilde yönetilebilmesi için oldukça gereklidir ve bu analizin doğru düzenlenmiş raporlarla yapılması gerekir. Bu sayede tüm birimler veriye dayanan kararlar alabilir. İş süreçlerinde dışarıdan bakıldığında fark edilmeyen birçok içgörü iş zekası ile üretilen raporlar tarafından sağlanır. Problemlerin ve iyileşme alanlarının tespiti kolaylaşır ve bu sayede marka rekabet gücünü korur.
  • Raporlama ve analitik modülü neden kullanılmalıdır?
    Raporlama ve analitik modülü, bilgiye dayalı karar almayı, gelir iyileştirmesini ve operasyonel verimliliği destekler. Misafir memnuniyetini artırır, finansal kontrol sağlar ve özelleştirilebilir raporlarla derin analizler yaparak otel yönetimine stratejik avantajlar sunar. Özetle otellerde analitik, verileri anlamlı içgörülere dönüştürerek daha doğru kararlar alınmasını, operasyonların verimli yönetilmesini ve misafir memnuniyetinin artırılmasını sağlar.

Sık Sorulan Sorular

  • Raporlama ve analitik aracının avantajları nelerdir?

    Raporlama ve analitik aracı; gerçek zamanlı verilerle doluluk, gelir ve misafir memnuniyetini takip eder. Hazırladığı pazar analiziyle strateji geliştirilmesini destekler. Personel verimliliğini artırır, finansal yönetimi iyileştirir ve hizmetleri kişiselleştirerek misafir deneyimini geliştirir.

  • Raporlama ve analitik çözümleri ne işe yarar?

    Otel raporlama çözümleri ve analitik çözümler otelin finansal performansını, operasyonel verimliliğini ve misafir geri bildirimlerini analiz ederek yöneticilerin daha bilinçli kararlar almasına yardım eder. Aynı zamanda fiyatlandırma stratejilerini optimize ederek gelir yönetimini destekler ve satış kanallarının etkinliğini değerlendirerek pazarlama stratejilerini geliştirir. Veri odaklı bu yaklaşımlar, otellerin hem kısa vadeli operasyonel başarı hem de uzun vadeli kârlılık elde etmelerini hedefler. Otel analitik çözümleri, işletme verilerini detaylı şekilde analiz ederek gelir yönetimini optimize eder, operasyonel verimliliği artırır ve misafir deneyimini kişiselleştirmeye yardımcı olur.

  • Raporlama ve analitik modülünü kimler kullanabilir?

    Raporlama ve analitik aracı otel yönetiminde farklı birim yöneticileri tarafından kullanılabilir ve her yönetici için özel içgörüler sunarak karar alma süreçlerini geliştirir. Bu modülle otel yöneticileri genel performansı izlerken, gelir yöneticileri fiyatlandırma stratejilerini optimize edebilir. Satış ve pazarlama ekipleri, kampanyaların ve rezervasyon kanallarının etkinliğini değerlendirirken finans ekipleri bütçeleme ve kârlılığı takip edebilir.

  • Raporlama ve analitik modülünün avantajları nelerdir?

    Otel yöneticilerinin, gerçek zamanlı veriler ve trendler doğrultusunda bilinçli kararlar almasını sağlar.

    • Otelin doluluk oranları, gelirleri ve misafir memnuniyeti gibi önemli metriklerini tek ekranda sunar.
    • Fiyatlandırma, rezervasyon kanalları ve pazar talebini analiz ederek yöneticilerin yeni stratejiler geliştirmesini sağlar.
    • Personel verimliliğini, kat hizmetlerini ve bakım süreçlerini analiz edecek raporlar üreterek genel verimliliği artırır.
    • Misafir geri bildirimleri ve davranışlarını analiz ederek hizmetleri kişiselleştirir ve misafir deneyimini geliştirir.
    • Otelin gelir, gider ve kârlılığını izleyerek daha iyi finansal yönetim ve bütçeleme yapılmasını sağlar.
    • Farklı ihtiyaçlara göre detaylı raporlar oluşturur.

Protel Çözümlerini Keşfedin!

Keşfet

Detaylı bilgi için sizi arayalım