Temiz Veri Her Şeyin Temeli

0

Konaklama sektöründe, marka savunucusu bir misafir kitlesi elde etmeyi ve onları tanıyarak nasıl sadakat oranını artırabileceğimizi bir önceki “Marka Savunuculuğu” blog yazımızda incelemiştik. 

Peki, “Misafirleri tanıyarak sadakati artırmanın yapı taşı nedir?” diye soracak olsak… Cevaplarınız çok büyük ihtimalle aşağıdakilerden biri veya birkaçı olacaktır.

  • Güçlü bir CRM 
  • CRM ile entegre PMS
  • Kişiye özel e-mail pazarlama araçları
  • Sadakat Yönetimi vb.

Ancak unutmamalıyız ki; yukarıda sıralanan tüm bu maddelerin çatısı olarak da düşünebileceğiniz asıl cevap, TEMİZ VERİ olacaktır.

Temiz veri, iyi ve kaliteli olması şartıyla otel pazarlama ekipleri için altın değerindedir. 

Kötü veri ise pazarlama faaliyetlerinin boşa gideceği anlamına gelir. Kötü veri, e-postaları var olmayan gelen kutularına gönderilmesine neden olabilir. Tekrar gelen misafirlerin değerinin anlaşılmasını engelleyebilir. Pazarlama faaliyetlerini, yanlış hedef kitleye göndermeye yol açabilir. Kişiselleştirme imkansız hâle gelebilir. Diğer bir yandan, veri temizliği ile CRM performansınızı da tersine çevirebilirsiniz. 

Gerçek anlamda kişiselleştirilmiş pazarlama operasyonları elde etmek için ad, soyad ve e-posta adresi gibi temel misafir bilgilerine %100 güvenmeniz gerekir. Konaklama sektöründe bu alanlar en yüksek oranda eksik veya yanlış veriye sahiptir. Kısayoldan ikincil bir misafir profili oluştururken birden fazla misafirin adının tek bir alanda birleştirilmesi, ad alanına unvan ve ön ekler konması en sık karşılaşılan hatalar arasındadır. 

2019 yılında, h2c tarafından yapılan araştırmada yer alan 2 figüre dikkatinizi çekmek isteriz. 

Birinci figür, “Data Cleansing in Highest Demand for Improvement” (İyileştirme için Yüksek Veri Temizleme Talebi)

İkinci figür “Guest Data Cleansing – Predominately a Manual Process” (Misafir Verisi Temizleme – Ağırlıklı Olarak Manuel Bir Süreç)

Yapılan bu araştırmalar doğrultusunda, veri temizliğinin hem PMS hem de CRM sistemi ve pazarlama ekipleri için ne kadar önemli olduğunu anlayabiliyoruz. Buna ek olarak, otomatize edilen bir veri temizleme sisteminin işletmeler için önemini hep birlikte görebiliyoruz. Ayrıca, temizlenen verilerin eş zamanlı PMS ve CRM sisteminde de güncellenmesi başka bir önemli etkendir. 

h2c yaptığı araştırmaya göre otel zincirlerinin CRM alanındaki en büyük sorunu, veri kalitesi düşüklüğüdür. Aslında, zincir işletmelerin %61’i verileri otomatik olarak temizleyemiyor. Daha da ilginci, zincirlerin %54’ü ise verilerini manuel olarak da temizliyor! Çağ, dijitalleşme çağı ve tüm dünyanın dilinde Büyük Veri dolanıyor. Ancak ne yazıktır ki, otellerin birçoğu verilerini hâlâ manuel olarak işliyor!

Manuel değil, dailypoint™ ile OTOMATİZE edilmiş veri temizliği hem PMS hem de CRM’in yapı taşıdır. Oteller için TEMİZ VERİ HEDİYEDİR.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz