Facebook’da bir sayfa oluşturdunuz ve “Like” alarak beğeni toplamaya başladınız ancak gerçekten takipçilerinizin ilgisine ve bağlılığına sahip misiniz?
Takipçilerin ilgisini ayakta tutmak başlı başına bir iştir. İşletmenizdeki veya bölgenizdeki bütün aktivite ve promosyonlar hakkında her şeyi yayınlayabilirsiniz. Ancak bu yayınlardaki içerik nadiren marka bağımlılığı yaratacak nitelikte olacaktır.
Takipçileriniz Facebook sayfanızda yayınladıklarınız hakkında yorum yaptıklarında veya yayınladıklarınızı paylaşıp beğendiklerinde, onların arkadaşları -henüz Facebook sayfanızı beğenmemiş olsalar bile- sayfanız ile ilgili bu aktiviteleri görürler. İnsanların yorum yapmalarını, yayınladıklarınızdan hoşlanmalarını veya yayınladıklarınızı paylaşmalarını sağlamalısınız. Böylece sayfanız ağızdan ağıza yayılarak takipçilerinizin size sunduğu ücretsiz bir reklam desteği olarak size katkı sağlayacaktır.
Esas soru takipçilerinizin bağlılığını iyileştirmek için neler yapabileceğiniz ile ilgilidir.
Pek çok otel, destinasyon ve restoranın sadece bu işe adanmış bir sosyal medya takımı yok ve sosyal medya stratejisi oluşturmaya ayrılabilecek zamanları sınırlı. Bu kısıtlı zamanda Facebook takipçilerinizin bağlılıklarını arttırmak için yapabileceklerinizi özetleyen üç maddelik bir liste hazırladık.
1. Fotoğraf isteyin
Konuklardan fotoğraf istemek daha geniş çaplı bir yarışmanın parçası veya sadece eğlence için yaptığınız bir etkinlik olabilir. Fotoğraf isterken kullanılabilecek birkaç örnek:
- Evcil hayvan dostu oteller için – siz ve tüylü aile üyenizin ücretsiz bir geceleme çekilişine katılmanız için evcil hayvanınızın bir fotoğrafını yayınlayın
- En sevdiğiniz otel özelliği hakkında bir fotoğraf yayınlayın
- Seyahatinizin en hoş anının fotoğrafını yayınlayın
İnsanlar görseldir ve Facebook’ta da görsel imajlara daha fazla ilgi gösterirler. Kullanıcılar tarafından oluşturulan görsel içeriği kullanarak bu durumdan faydalanabilirsiniz.
2. Boşlukları doldurtun
İstanbul hakkındaki en iyi şey ___________. Boşlukları doldurmalarını isteyerek takipçilerin kendi kişisel cevaplarını paylaşmalarını sağlayın. Bu taktiğin ne kadar başarılı olabileceğini aşağıdaki 20,000’e yakın beğeniye, 11,000’den fazla yoruma ve 750 kadar paylaşıma sahip Starbucks örneğinde görebilirsiniz.
3. Açık uçlu sorular sorun
Sadece ‘evet’ ve ‘hayır’ ile cevaplandırılabilecek sorular sormayın. Örneğin, “pazarlama tanımını nedir?” Açık uçlu sorular sormanın nedeni takipçilerin kendi fikirlerini paylaşmalarını sağlayarak bir iletişim başlığı oluşturmaktır. Aşağıdaki 188 beğeni, 171 yorum ve 3 paylaşım alan Lonely Planet örneğinden faydalanabilirsiniz.
Takipçilerinizi işin içine çektiğinizde olumsuz veya uygunsuz yorumlar da alabileceğinizi aklınızda bulundurun. Olumsuz geribildirimlere cevap vermek için önceden hazırlanmış bir strateji oluşturun. Böylelikle kısa zamanda Facebook sayfanızın etkileşimimi artırma konusunda ustalaştığınızı göreceksiniz.
Tüm bu taktikler size son derece kısıtlı bir çaba ile marka destekçileri kazandırır. Bir sonraki yayınınızda bu yeni taktiklerden birisini kullanmayı deneyin ve farklılığı gözlemleyip, yorumlarınızı bizimle paylaşmayı unutmayın.
Kaynak: MICROS eCommerce Blog