Rezervasyon oranını artırmanın en etkili yöntemlerinden biri sadık misafirler edinmektir. İnsanlar, iş stresinden ve günlük mücadelelerden uzaklaşmak için tatil planı yaparlar. Geçirdikleri zamana ve ödedikleri ücrete değecek bir tatil planı için maksimum konfor ve kaliteli hizmet ararlar.
Misafirlerin, sonraki tatil planlarında farklı otelleri tercih etmelerinin en büyük nedenlerinden biri, önemsenmediklerini hissetmeleridir. Bu nedenle, iletişimi korumak ve kişiselleştirilmiş bir hizmet sağlamak, başarılı bir işletmeyi büyütmenin kritik bir parçasıdır.
Tekrar tercih edilme oranınızı, ileriye yönelik bir yatırım olarak düşünebilirsiniz. Yatırım (sadık misafirleriniz) ne kadar fazlaysa, geri dönüş (iş yatırım getirisi) o kadar fazla olur. Otel, B&B veya herhangi bir konaklama işletmesi sahibiyseniz, sadık misafirlerinizi elde tutmanın, en az yeni misafirler edinmek kadar önemli olduğuna odaklanmanız gerekir.
Eğer misafirlerinizin aradıkları kriterleri sağlayabilirseniz, bir sonraki tatil planları için yine sizin işletmenizi tercih etme ihtimalleri oldukça artar. Peki, misafirlerinizin en çok dikkat ettiği etmenler nelerdir ve bu beklentileri nasıl karşılayabilirsiniz? Öğrenmek için başlıklar altında verdiğimiz açıklamaları dikkatlice okumayı unutmayın!
Misafirlerinize özel hissettirin
Misafirleriniz, oda numarası olarak bilinmek yerine onları tanımanızı isterler. Tam olarak da bu nedenle, artık kişiselleştirilmiş hizmetler bir fayda olmaktan çıkıp zorunluluk hâline geldi. Kişiselleştirilmiş hizmetler ne demek, biraz açalım. İletişim kurmak, misafirlerinizi tanımanın ve onları özel hissettirmenin ilk adımı olabilir. Misafirlerinizle iletişim kurmak için konaklama sürecinin bitmesini beklemeyin. Aksine, rezervasyon işlemlerinin başından itibaren onları fark ettiğinizi göstermeniz size büyük avantaj sağlayacaktır. Örneğin, iyi bir e-pazarlama yönetimiyle bu işlemleri kolaylıkla gerçekleştirebilirsiniz. Protel E-Marketing ile misafirlerinizi, kişiselleştirilmiş fırsatlar ve kampanyalar hakkında bilgilendirebilirsiniz. Bu sayede, üst satış ve çapraz satış stratejileriniz misafirlerinize olumlu bir etki yaratır ve kâr oranınızı artırmanızı sağlar.
Sadakati ortaya koyun
Sadakat programları birçok otelci için çok klişe görünebilir fakat sadık misafirler edinmenin en önemli adımı iyi bir sadakat yönetim sistemidir. Otelinizi tekrar ziyaret edecek olan misafirlerinize neden özen gösterdiğinizi belirtin. Kampanyalar ve fırsatlar iyi bir başlangıç olabilir ama kime hangi fırsatın daha çekici gözükeceğini de belirlemek gerekir. Tam olarak da bu yüzden, iyi bir merkezi veri yönetimine ihtiyaç duyabilirsiniz. Örneğin Dailypoint, otel yönetim sistemi, web sitesi, haber bülteni ve Wi-Fi gibi tüm kaynaklardan verileri toplayarak merkezi misafir profilleri oluşturur. Bu sayede, bütün misafirlerinizin gelişmiş veri profillerini oluşturabilir, tüketim alışkanlıklarını saptayabilir ve bu verilere göre yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Şimdiden misafirlerinizin kalbini kazandınız diyebiliriz!
Hizmette sınır tanımayın
Misafirlerinize rezervasyon sürecinde ve konaklama bitiminde özel davranmakla bırakmayın. Kalış süreci boyunca da otel personellerinizin sadık müşterilerinize özel bir hizmet sunduğundan emin olun. Bunun için ihtiyacınız olan en önemli özellik ise otel içi personel iletişimini güçlü tutmak. Gelişmiş bir otel yönetim sistemi ile misafir verilerinin bütün yetkili personeller tarafından erişilmesini sağlayabilirsiniz. Bu sayede, otel çalışanları ve ek hizmet alanlarındaki personeller de misafirlerinizin ilgi alanlarına ve tüketim alışkanlıklarına göre hizmet sağlayabilirler.
Misafirlerinizin fikrini alın
Misafirleriniz konaklamalarını bitirdi, check-out işlemlerini gerçekleştirdi ve otelinizden ayrılıyor. İşiniz burada bitti mi? Hayır, tabi ki bitmedi. Sağladığınız hizmetlere dair misafirlerinizin düşüncelerini almayı unutmayın. Onlara basılı veya dijital formlar gönderebilir, e-pazarlama çözümleri aracılığıyla anketler sunabilirsiniz. Aldığınız geri dönüşlere göre hizmet kalitenizi nasıl daha iyi geliştirdiğinizi anlatan e-postalar veya SMS’ler göndermek de, misafirlerinizin sizi tekrar tercih etmesinde çok büyük bir rol oynayacaktır. Günün sonunda, herkes memnun olacağından emin olduğu bir tatil yapmayı seçer. Bu nedenle, onlara bunu vermeye hazır olduğunuzu gösterin.
Sosyal medyanın gücünden faydalanın
Misafirlerinizi, sizi tekrar tercih etmelerine yönlendirecek en önemli adımlardan biri, onları özel hissettirmektir demiştik. Sadık müşterilerinizin fikirlerine, yorumlarına ve tecrübelerine sosyal medya hesaplarınızda yer vermekten kaçınmayın. Böylece, hem dijital mecralarda ağınızı genişleterek tanınmışlığınızı artırabilir hem de onların işletmenizdeki deneyimlerini ne kadar önemsediğinizi gösterebilirsiniz. Kısacası, daha fazla potansiyel misafirin dikkatini çekebilir, aynı zamanda da sadık misafirlerinizin otelinizle ilişkisini koruyarak, tekrar ziyaret etme olasılıklarını yükseltebilirsiniz.