İş seyahati yapanlar, y kuşağı, bebek bakıcısı ya da sadece tatil amaçlı gelen konuklar olsun, hepsinin ihtiyaçlarını tek bir restoranın karşılayabileceğini düşünüyor musunuz?
Otellerdeki restoranlarda tüm misafirleri memnun edecek menüler her zaman denendi ve denenmeye devam ediyor… Ama biliyoruz ki konu yemek olduğunda herkesi memnun etmek asla mümkün değildir. Bütün ihtiyaçları karşılayan bir restorana sahip olmak imkânsız. Lüks veya yeterli alana sahip oteller, bu sorunu çeşitli tarzlarda birden fazla restoran açarak veya ürün çeşitliliği çok geniş bir menü sunarak çözüyor. Ancak ürün çeşitliliği çok fazla olan ve esnek bir menüyle misafirlerin karşısına çıkmak için öncelikle misafirleri dinlemek ve onların ne istediklerini bilmek gerekir.
Bu doğrultuda misafirlerin son zamanlardaki beklentilerini düşünerek aşağıdaki 3 öneriye bir göz atabiliriz.
1. Kahvaltı günün en önemli öğünü: Restoranlar, genellikle etkileyici bir akşam yemeği servisi sağlamaya odaklanır, fakat misafirlerini dinleyen çoğu restoran, misafirlerin deneyimlerini olumlu yönde geliştirmek için kahvaltıya büyük önem vermektedir. Otel restoranlarıyla ilgili yorumlara baktığımızda neredeyse her 4 yorumdan 2 ya da 3’ü daima kahvaltılarla ilgilidir. Kahvaltı michelin yıldızları ya da gıda eleştirmenlerinin yorumunu yakalayamadığından çoğu zaman önem verilmiyor. Ne zaman bir şefin kahvaltıda servisi sunduğunu ve misafirlerle buluştuğunu gördünüz? Kahvaltıya odaklanmak, otel restoranlarının yerel restoranlarla rekabet etmesi için iyi bir fırsat sunuyor.
2. Oda içi yemek seçeneklerini genişletme: Bir konuğun nerede yemek yemek istediğini anlamak istiyorsak, kim olduklarını ve ziyaret sebeplerini bilmemiz gerekir. Örneğin 10. yıl dönümü için otele gelen bir çiftin özel vakit geçirmek istediğini anlayarak daha iyi bir deneyim yaşatmak mümkün olabilir. Bu çiftin odasına kulüp sandviç ya da sadece tost servisi yapmak misafir deneyimi açısından doğru olmayacaktır. Bu noktada CRM çalışmaları büyük önem taşımaktadır. Eğer bu misafirlerin beklentilerini karşılayacak bir menüye sahip değilseniz dışarıdan profesyonel destek almak da müşteri memnuniyetini artırma açısından bir çözüm olabilir.
3. Daha otantik, daha içten: Hitap ettiği bölgeyi yansıtan özel olarak hazırlanmış otantik mekânlar, daha fazla insanı çekmekte ve belli bir tarzı olmayan standart mekânlara göre daha fazla ilgi görmekteler. Eğer yapılabiliyorsa ürün ve hizmeti tam bir kapsam içerisinde sunmak, misafirler için daha olumlu bir deneyim olacaktır. Karadeniz yemeklerini sunarken karadeniz tulum ve kemençe eşliğinde, yöresel kıyafetler ve oranın havasını yansıtan bir atmosferde, arada küçük aperitiflerin masaları dolaştığı bir ortamda misafir deneyimi üst seviyelere ulaşacaktır.
Tabii ki tüm oteller yemek servislerini lüks segment bir otel gibi genişletmeyebilir ya da bu tür teklifler tüm oteller için alakalı olmayabilir. İşin sırrı hedeflediğiniz ya da hitap ettiğiniz kitleyi iyice anlayıp onlara talep ettikleri hizmeti vermekte yatıyor.