Her süreç gibi rekabet de günümüz dünyasına ayak uydurup dijitalleşiyor. Markaların, müşterilerin dikkatini çekmek için neredeyse sınırsız olanağı varken ilgiyi üzerinizde toplamak ve bunun devamını sağlamak giderek zorlaşıyor. Rakipleriniz sizden yalnızca bir tık uzaktayken müşteri sadakati uygulamaları pazarlamanın yeni yüzü ve yükselen yıldızı haline geliyor.
Sadık müşteriler kazanmak işletmenizin geleceğine yatırım yaparken aynı zamanda markanızın yeni nesil reklam stratejisinin bir parçasını oluşturuyor.
Peki, sadık müşteriler nasıl kazanılır?
Bir müşterinin işletmenize tekrar tekrar gelmesini sağlamanın en iyi yolu ona kendini özel hissettirmektir. Müşterilerinizin alışkanlıklarını bilmek ve onlara kişisel bir deneyim sunmak kalplerini kazanmanızı kolaylaştıracaktır. Bunun yolu ise müşteri sadakat programlarından geçmektedir.
Programınızın ve markanızın güvenilir olması başarıya giden yolda birinci koşul. Kişisel veri güvenliğinin gündemde olduğu bir zaman dilimindeyiz; müşterilerinizin de en önem verdiği şey öncelikli olarak kişisel verilerinin korunması olacaktır.
Müşterilerinize kendilerini özel hissettirin. Restoranınıza ne zaman ve ne sıklıkta geldiklerini, neler sipariş ettiklerini ve benzeri müşteri tercihlerini bilmek ve buna uygun bir hizmet sunmak, kendilerine değer verildiğini düşünmelerini sağlayacaktır.
Ufak sürprizler yapın. Sadakat programları uzun soluklu ve bazen de meşakkatli olabilir; bu yolda müşterilerinizin sadakatini ara ara küçük hediyeler ile ödüllendirin ve kendinizi hatırlatın. Hediye ve ödüllerin çok uzun sürede veya zor elde edilmesi müşterilerinizin programdan sıkılmasına neden olabilir.
Müşterilerinizin iletişim tercihlerini öğrenin ve e-posta, SMS ya da diledikleri başka bir kanal üzerinden onlarla iletişime geçerek istedikleri sıklıkta kampanya bildirimleri yapın. Dijital dünya ile iç içe olmak güzel olsa da kimsenin sürekli olarak bildirim gönderen uygulamaları sevdiğini söyleyemeyiz.
Kolay ve anlaşılır bir program oluşturun. Sadakat programlarının başarısız olmasının temelinde yatan nedenlerden biri programların çok karmaşık olması ve ödül toplamanın çok zor olmasıdır.
Ulaşılabilir ve esnek olun. Programınıza mobil uygulamadan ulaşabilmek hem müşterilerinizin ödül ve puan sisteminizi kolaylıkla takip etmelerini sağlayacak hem de kayıp sadakat kartı gibi programınızı olumsuz etkileyecek durumların önüne geçecektir.
Sadakat programınızı farklı kılın. En sevilen sadakat programları hediye, özel indirim, harcadıkça puan kazan gibi sistemlerin bir arada bulunduğu karma programlardır.
Belirli bir gruba ait olma ve kendini özel hissetme isteğinin potansiyel müşterilerinizde de olduğunu göz önünde bulundurursak maddi ödüllerin yanında sadece belirli üyelere ve gruplara özel ürün ve etkinlikler de etkileyici olabilir.
Tüm bunları yönetmek kulağa biraz zor mu geliyor? Başarılı bir sadakat programı oluşturmak ve sadık müşteriler kazanmak; işletmeciler için kampanya yapmayı çocuk oyuncağı haline getiren restoranlara özel çok kanallı satış ve sadakat platformu Wizlo ile artık çok kolay!
Wizlo ile hazır kampanya şablonlarını kullanın; Anneler Günü, Yılbaşı, Doğum Günü ve benzeri özel günler için müşterilerinizle iletişime geçin. Dileyen müşterilerinize farklı kanallar ile kampanya bildirimi yapıp restoranınızdaki indirim ve ayrıcalıklardan haberdar edin. Müşteri sadakatinizi ve gelirinizi arttırın!