Öncelikle 2017’de Turizm sektörünü şekillendirmesini beklediğimiz iki unsur var; birincisi teknoloji ve ikincisi ise “y kuşağı seyahat alışkanlıkları”. Teknolojik gelişmeler, diğer birçok alanda olduğu gibi, turizm alanında da köklü değişiklikler yaşanmasına yol açtı. Seyahat şeklimiz, seyahat acentelerinin bizimle olan etkileşimleri ve seyahat edeceğimiz yer/bölge seçimi gibi konularda aldığımız kararlarımız, teknolojik gelişmeler doğrultusunda yeniden şekillendiriyor. Y kuşağı olarak anılan 1980-2000 yılları arası doğmuş olan nesil ise teknolojiye hızla uyum sağlamış ve onu en çok kullanan nesil olarak karşımıza çıkıyor. 2017 yılında en fazla turizm harcaması gerçekleştirmesi öngörülen Y kuşağı, turizm sektörünün yakın gelecekteki şeklini belirleyecek grup olarak değerlendiriliyor.
2017’de Turizm eğilimlerini sizin için aşağıda listeledik.
- Otantik yerel deneyimler ve faaliyet dolu gezilere olan talep artacak: Önceki dönemlerde genel turizm eğilimi; deniz, kum, güneş üçgeninde şekillenen; rahatlama odaklı bir turizm yaklaşımıydı. Eski kuşak hala bu eğilime sahip olsa da, Y kuşağı “deneyim turizmi” olarak adlandırılan kişisel tecrübe odaklı turizm yöntemlerini tercih ediyor. Bir şehre gittiklerinde, oradaki yerel halkın yaşantısını deneyimleyip, daha bakir alanları keşfetmeye çalışıyorlar. Bu seyahatleri esnasında da daha az eşya daha çok seyahat özgürlüğü anlayışını benimsiyorlar.
- Artırılmış gerçeklik (AG) ile turizm sektöründe müşterilerin deneyimleri arttırılacak: AG ile potansiyel yolculara – müşterilere yaşamak istedikleri deneyimleri sanal olarak yaşatıp, onların dikkatini çekme stratejisi önem kazandı. Geçtiğimiz yıl Virgin Holidays’in gerçekleştirdiği AG uygulamasıyla kullanıcılar, seyahat etmek istedikleri noktaları uzaktan deneyimleme imkanı buldular. New York’tan Karaip adalarına seyahat edecek bir kişi AG teknolojisi sayesinde, Karaip kumsallarında dolaşma imkanını yakaladı. 2017’de gelişen teknolojik araçlar yardımıyla bu tarz deneyimlerin artması bekleniyor.
- Gezi botlarının mesajlaşma alanındaki kullanımı artacak: Geçtiğimiz yıl, otel zincirleri ve hava yolları firmaları otomatik mesajlaşma sistemlerini kullanmaya başladı. Kurumlara özel geliştirilen seyahat botları yapay zeka ile çalışan ve seyahat edecek kişilerin seyahatleri ile ilgili soracağı olası sorulara anlamlı cevaplar veren sistemlere sahipler. Geçtiğimiz yıl denemelerini gördüğümüz bu sistem, 2017’de daha yaygın bir şekilde karşımıza çıkabilir.
- Tüm seyahat aşamalarının tek bir noktada toplanması: Y kuşağının seyahat öncesinde otel, uçak bileti, araç kiralama, hatta seyahat planlaması yapmaları; gelişen teknolojiler sayesinde daha yaygın hale geldi. 2016’de bütün bu ihtiyaçları tek noktada sunan seyahat yönetim platformlarının, 2017’de yaygınlaşması ve kapsamlarının arttırılması bekleniyor.
- İş ve keyif seyahatlerinin birleşmesi: Günümüzde çalışma şekli ve kültürü geçmiş dönemlere kıyasla oldukça değişti. İş ve keyif seyahati arasında ayrım daha da bulanık bir hal aldı. İş seyahatinde bulunanlar, buldukları ilk fırsatta turistik alanları gezmeye ve yeni yerler keşfetme fırsatını yakalamaya çalışıyor. 2017’de eğlencenin iş seyahatlerinde gittikçe artan bir yapıda olacağı düşünülüyor.
- Zincir otellerin doğrudan rezervasyona yönelmesi: Dünyanın pek çok noktasında Online Travel Agency (OTA)’lar otellerle misafirler arasında bir köprü görevi görmektedir. Pek çok otel zinciri, doğrudan rezervasyon çalışmalarına yönelip OTA’ların oligarşisinden kurtulmaya çalışırken, küçük ve butik işletmeler OTA’lar ile iş birliklerini sürdürmeye devam ediyor. 2017’de zincir otellerin OTA’lardan bağımsız doğrudan rezervasyona yönelik çalışmalarını hızlandıracağı tahmin edilmektedir.
- OTA platformlarında kullanıcı sayıların artması: Otel zincirlerinin OTA’lardan ayrılması öngörülse de; internete erişimin artması ve akıllı cihazların daha erişilebilir olması gibi bir takım gelişmeler, turistlerin OTA platformlarına olan ilgisinin artacağı sinyalini veriyor. Bu aşamada OTA kuruluşlarının gelişen teknolojiye hızlı cevap vermesi ve gerekli güncellemeleri yapması da büyük bir önem taşımaktadır.
Her şey tüketici odaklı olacak: “Tüketici kraldır.” klişesini her zaman duyarız. Aslında bu ifade, seyahat sektöründe bugüne dek hiç olmadığı kadar önemli bir konuma geldi. Bilgi erişiminin, online yorumların ve rekabetin sonucunca 2017’de müşteri odaklı yönetim anlayışı, seyahat sektöründe daha da önem kazancaktır.