İçindekiler
2016’nın sonuna geldiğimiz bu günlerde 2017’nin en iyi şekilde geçmesi için pazarlama bütçesini nasıl kullanacağımızın kararını verme zamanı geldi.
2017 yılında da 2016’daki benzer hedefler yine karşımıza çıkacak daha yüksek online rezervasyon geliri, her yıl değişen sisteme uyum sağlama ve online seyahat acenteleriyle daha etkili bir rekabet. Bu alanlarda başarılı olabilmek için 2017’de otellerin her zamankinden daha fazla yaratıcı ve akıllı olması gerekmekte
2017 Dijital Pazarlama Trendleri
*Doğal reklamların popülaritesi artacak: Dijital pazarlamanın en eski trendlerden biri olsa da hiç eskimeyenidir. Markalar tarafından bugüne kadar pek çok kez kullanıldı. Doğal bir havası olduğundan dolayı tercih edilmeye devam ediyor. Tüketiciler pek çok reklamı görmek istemiyor ve onları engellemek için uğraşıyor. Bu noktada Adblock – Banner engelleme internet kullanıcıları arasında gün geçtikçe daha fazla kullanımakta. Bu nedenle adblock gibi engellere takılmayan doğal reklamlar tüketicilerin ilgisini çekmede daha başarılı ve etkili bir araç olarak yerini koruyor. Bu türün yeni ve daha gelişmiş versiyonlarını 2017’de bol bol göreceğiz.
*Markalar niş pazarları hedefleyecek: Milyonlarca firma pastadan pay kapmak için online pazara hücum ediyor. Bu marka kalabalığında sosyal medya ve içerik konusunda savaşmak oldukça güçleşiyor. Bunun için en iyi çözüm daha özel bir kitleyi hedeflemek. Bu hedef kitleler için daha kişiselleştirilmiş kampanyalar önem kazanıyor.
*İçerik pazarlamada üç boyutlu deneyimin yükselişini göreceğiz. İnsanlar bir ekrana bakmaktan daha fazlasını istiyor. Artırılmış gerçeklik (AR), sanal gerçeklik (VR), 360 videolar, canlı webinarlar ve workshoplar bir etkileşim yaratıyor. İnsanlar daha büyük bir şeyin parçası olduklarını hissediyor.
*İçerik gürültüsünün içinde sadece başlığın değil her cümlenin dikkate değer ve derin olduğu içerikler değer kazanacak. Markalar gerçekleştirdiği sosyal medya paylaşımlarında diğer markalar hatta hedef kitlesinin arkadaşlarıyla aynı alanda yarıştıklarından kaliteli içeriğin önemi oldukça artıyor. Kaliteli içerik ile markaların paylaşımları daha fazla etkileşim alarak, erişim oranları yükselmektedir.