Dijital dünya geliştikçe, müşteri davranışları da değişmeye başladı. Bu değişimin konaklama sektöründe de kaçınılmaz bir etkisi oldu. İnsanlar, birkaç tıklamayla seyahat noktalarını kolayca seçerken, müşteri hizmetleri, etkinlikler, oda özellikleri ve işletmenin sunduğu diğer hizmetler de dahil olmak üzere, müşteri deneyimi önem kazandı. Peki oteliniz müşteri merkezli bir deneyim sunabiliyor mu? Dijital dönüşümü yakalayabiliyor musunuz? Bu yazımızda, otelinizi dijitalleştirmek için kendi yolunuzu bulmanıza yardımcı olacak bilgileri paylaşacağız.
Dijital Dönüşüm Nedir?
Bu terimi son birkaç yıldır sürekli duyuyor olabilirsiniz, ancak “Dijital Dönüşüm” tam olarak nedir? Dijital Dönüşüm, mevcut iş süreçlerini uygulama biçimini değiştirerek, dijital teknolojiyi uyarlama sürecidir. Bu yolculuk, kuruluşun kültürünü, çalışanlarını ve müşterilerini de etkileyecek bir süreçtir. Birçok kuruluş, mevcut işletmelerine en son teknolojiyi uygulayarak ve kullanarak kolayca dijital dönüşüm gerçekleştirebilir. Dijitalleşme, işletmenizi dijital dünyaya taşıma eylemidir. Elbette, her dönüşümün stratejik bir plana ihtiyacı vardır ve dijital dönüşüm yolculuğu da buna dahildir.
Dijital Dönüşümün Otelinize Faydaları
Mobil Entegrasyon
Günümüzde artık herkesin kişisel kullanımı için en az bir dijital cihazı var. Teknoloji, insanların alışkanlıklarını değiştirmeye başladı. Otel odası rezervasyonu artık mobil uygulama veya otel web sitesi üzerinden hızlı bir şekilde yapılabiliyor. Müşterileriniz mobil cihazlarla check-in yapmaktan oda servisi sipariş etmeye, varışta odasını seçmekten otel odasının kapısını anahtarsız açmaya kadar birçok işlemi kolayca yapabiliyor. Misafirlere sunulan bu avantajlar, otellerin kendilerini rakiplerinden ayırarak en son teknolojiye hızla adapte olmasını sağlıyor.
Verimli otel yönetimi için Protel’in otel yönetim çözümleri ile tanışın
IoT ile Günlük Operasyonları Optimize Edin
IoT (Nesnelerin İnterneti) bilinen bu teknoloji, herhangi bir insan müdahalesine gerek olmaksızın, birbirleriyle ve merkezi kontrol mekanizması ile bağlantılı bilgi işlem cihazları olarak tanımlanır. Teknolojinin gelişimiyle, konaklama sektörü de IoT’yi süreçlerine dahil etti. Bu sayede, manuel check-in ve temizlik işlemlerini ön büro ile senkronize tutarken, evrak işlerine gerek kalmadı. Ayrıca, oteller oda ışığı ve TV’ler için yerleşik sensörler kurarken, oda içi ses tanıma sistemi ile misafir sorularını yanıtlamaya başladı. Bunlar, ön büronun iş yükünü ortadan kaldırırken, otel maliyetlerinin ve giderlerinin de azalmasını sağladı.
Protel’in oteller için sunduğu oda içi teknolojilerle müşteri deneyimini kişiselleştirin
Müşteri Deneyimini En Üst Düzeye Çıkarın
Teknolojinin gelişimiyle oteller, misafirlerinin memnuniyetini ölçerken verilerini de toplama imkanı buluyor. Bu verilerin analizi, otel operasyonlarının verimliliğini artırmak içinde harika bir olanak sunuyor. Ulaştığınız sonuçlarla misafirlerinize sunduğunuz hizmeti kişiselleştirebilir, bir sonraki ziyaretlerinde daha iyi bir hizmet sunabilir ve otelinizi tekrar ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz.
Protel iş zekâsı ve raporlama sistemleriyle işletmenizdeki tüm ayrıntıları takip edin
Yukarıda da anlattığımız gibi dijital dönüşüm faydaları göz ardı edilemez. Oteliniz fark etmeden dijital dönüşümün altı aşamasından birinde olabilir. Hangi aşamada olduğunuzu öğrenmek için bu aşamalara birlikte göz atalım.
Dijital Dönüşümün 6 Aşaması
Aşama 1: Klasik
Başlıktan da anlaşılacağı gibi bu aşamada, işinizi nasıl yapıyorsanız aynı şekilde yapmaya devam ediyorsunuz.
Aşama 2: Aktif
Rekabeti ve yeni fikirleri deneme ihtiyacını fark etmeye başladığınızda 2. aşamadasınız demektir. Teknolojiyi takip etmek ve süreçlerinizde uygulamaya çalışmak bu aşamanın parçasıdır. Zorlukları fark edip üstesinden gelmeye çalışarak işletmenizin yavaş yavaş dönüştüğünü görebilirsiniz.
Aşama 3: Resmileştirilmiş
Dönüşümün başladığı asıl yer burasıdır. İşletmenize yeni teknolojileri ısrarla uygulamaya başlıyorsunuz ve bu deneyler iyi sonuçlar vermeye başlıyor. Böylece işletmenizi daha da ileri taşımak için motivasyonunuz da artıyor. Bu aşamada genellikle işletmenin kültüründe değişiklikler oluşmaya başlar. Ama unutmayın ki, bu değişiklikler olmadan, dönüşüm olmaz…
Aşama 4: Stratejik
Bu aşamada, işletmenizdeki farklı departmanlar dijitalleşmenin gücünün farkındadır. Yeni ve stratejik bir yol haritası oluşturmak için dijitalleşmenin temsilcilerine masada yer vermeniz gerekir. Yatırımlarınızı daha dinamik bir yaklaşımla yapmaya özen gösterirken, rolleri ve görevleri yeniden tanımlamaya başlayabilirsiniz.
Aşama 5: Tam Olarak Birleşmiş
Stratejik yol haritasını tamamlayarak, dijital dönüşüm yolculuğunu takip eden özel bir ekip oluşturmanın zamanı geldi. İşletmenizin kültürü ve yapısı bu aşamada zaten değişmiş olabilir. Neredeyse hazırsınız ve başarıya giden yolda ilerliyorsunuz.
Aşama 6: Yenilikçi ve Takip Eden
Bu aşamaya başarıyla gelen işletmeler, artık dijital dönüşümün bir parçasıdır. İşletmenizin dijital dönüşümün faydalarını anladığı ve gördüğü zamandır. Sürekli değişimin iş için gerekli olduğu kabul edilmiştir. Bu işletmeler, yeni teknolojileri takip eder ve değişen iş dünyasında yeniliklere kolaylıkla uyum sağlayan bir yaklaşım benimser.
Dijital dönüşüm yolculuğuna doğru ilerlemek için gösterilen çabalar çok olsada, sonuçları her zaman mutlu eder. Konfor bölgenizde kalmak, genellikle işletmenizi geriye götürür. Bu teknoloji çağında, özellikle müşteri odaklılığın şart olduğu konaklama sektöründe, dijital dönüşüm şarttır.
Dijital dönüşümün bir parçası olmak için Protel’in çözümleriyle hemen tanışın…