İçindekiler
Menünüz ne kadar zengin ve leziz olursa olsun, restoranınızın internet kullanıcısı trafiğini yönetmediğiniz sürece emekleriniz boşa gidebilir. Günümüzde en yoğun pazarlama aracı olarak kullanılan sosyal medya pazarlamasını es geçmeyelim ve restoran görünürlüğünü arttırmanın önemini gelin beraber inceleyelim.
2018 trendlerine baktığımızda;
- Restoranların sosyal medyayı büyük oranda reklam için kullandığını,
- Sosyal medya kullanıcılarının herhangi bir ürün satın almadan önce internette marka, ürün ve hizmet araştırması yaptığını,
- Tüketicilerin neredeyse yarısının restoran araştırmaları için internetten faydalandığını görüyoruz.
Potansiyel müşterileriniz zamanlarının büyük bir kısmını internette geçiriyor ve bir sonraki akşam yemekleri için seçecekleri mekânı sosyal medya kanallarında arıyor. Henüz pazarlama aracı olarak sosyal medyayı kullanmıyor ya da yeterince etkili olmadığınızı düşünüyorsanız, sizinle paylaşacağımız bu ipuçları çok işinize yarayabilir
Sosyal medya profillerinizin görünürlüğünü arttırın
Her restoranın mutlaka bir hesabı olması gereken 3 ana sosyal medya platformu bulunuyor: Facebook, Twitter ve Instagram.
Potansiyel müşterilerinizin neredeyse yarısı restoran tercihi için Facebook aramalarından yararlanıyor. Diğer işletmelere kıyasla restoranlar Twitter kullanıcıları arasında en yüksek etkileşim oranına sahip. Restoranlar için müşteri etkileşimi konusunda bir numaralı sosyal medya uygulaması ise Instagram.
Sosyal medya kanallarında restoran profilinizi oluştururken kullanıcılara mümkün olduğunca detaylı bilgi vermeniz büyük önem taşıyor. Kullanıcılar restoranın konumu, çalışma saatleri, telefon numarası, web sitesi linki gibi bilgilere ulaşmak ve aynı zamanda menüyü ve mekân fotoğraflarınızı inceleyip buna göre karar vermek istiyor.
Farklı yemek alışkanlıklarının popülerleştiği bu dönemde bir mekâna gitmeden önce menüyü inceleme fırsatına sahip olmak pek çok müşterinin restoran tercihi kararında etkili bir yere sahip.
İşletmenizle ilgili bilgilerin farklı restoran uygulamalarında tutarlı olması kullanıcıların seçimlerinde büyük rol oynuyor.
Ulaşım için mobil uygulamaların sıklıkla kullanıldığını göz önünde ise bulundurduğumuzda işletmenizin konumunun doğruluğu, tercih edilme oranınızı arttırmakla kalmayıp kullanıcıların işletmenizi yeniden ziyaret etme oranını da arttırıyor.
Pek çok kullanıcının Google Maps uygulamasından yararlandığını düşünürsek, adres bilgilerinizin ve harita konumuzun doğru olması da tercih edilme oranınız üzerinde büyük bir etkiye sahip diyebiliriz.
Video paylaşımlarını arttırın
Video paylaşımlarının yaygın bir şekilde kullanıldığını görüyoruz. Y ve Z jenerasyonunun sosyal medya etkileşimlerini ve video (vlog) kullanım sıklığını göz önünde bulundurduğumuzda pazarlama stratejisi olarak video paylaşımlarını kullanmak kaçınılmaz bir yöntem haline geliyor.
Yeni bir şube açılışını veya bir promosyonu duyurmak için video paylaşım kanallarını kullanmak müşteri etkileşim oranınızı şaşırtıcı derecede yükseltebilir.
Sosyal medya yarışmaları ve çekilişler yapın
Sosyal medya kullanıcılarının en sevdiği uygulamalardan biri haline gelen yarışmalar ve çekilişler, hem işletmenizin internetteki görünürlüğünü hem de müşteri sadakatini arttırmak için mükemmel bir yöntem olabilir.
Restoranınızda bir akşam yemeği, hediye kartları ya da indirimler; tıklanma ve beğenilme oranınızı arttıracak ve bir sonraki kampanyanız için müşterilerinizin takipte kalmasını sağlayacak.
Sosyal medyaya layık fotoğraflar kullanın
Yemek fotoğrafçılığı çağımızın en gözde işlerinden biri. İlgi çekici ve lezzetli görünen sunumlar sadece sosyal medya kullanıcılarını sayfanıza çekmekle kalmayacak aynı zamanda restoranınızı tercih etme oranlarını arttıracaktır.
Sosyal medya çekiciliğini göz önünde bulundurduğunuzda, menünüzle sınırlı kalmayıp restoranınızın ambiyansını da ön plana çıkarmanız işletmenize gelip Instagram’a layık (insta worthy) fotoğraflar çekmek isteyen kullanıcıların dikkatini çekecektir.
Yorumları mutlaka cevaplayın
Bir restoran için itibar yönetiminin önemi göz ardı edilemez. Cevaplanmamış tek bir yorumun birçok potansiyel müşteriyi kaçırma ihtimali bulunur.
Sosyal medya kullanıcıların büyük çoğunluğu bir restoranı incelerken daha önce işletmeyi ziyaret etmiş kişilerin yorumlarını inceliyor ve yorumlarla ilgili hızlı dönüş yapmış olan restoranları tercih etme oranları yükseliyor.
Bu yüzden pozitif ya da negatif olması fark etmeksizin – elbette negatif yorumlara dönüş yapmanın farklı bir etkisi olacaktır – yorumları cevaplamak işletmenizin yararına olacaktır. Negatif yorumları hızlı bir şekilde cevaplamanız ve sorunu çözmeniz halinde kullanıcıların bu yorumları pozitife çevirmesi de prestijinizi arttıracaktır.
Performans pazarlaması ve çapraz tanıtım yapın
Sosyal medya reklamlarının büyük çoğunluğunu Facebook reklam kampanyaları oluşturuyor. Bunun en büyük nedeninin Facebook’un yaş, cinsiyet, lokasyon hedefleri belirleyerek reklam yapmanıza izin vermesi olduğunu söylemek yanlış olmaz. Yerli müşterileri çekmek için Facebook reklamları ile bütçenizi daha kârlı bir şekilde kullanabilir, daha farklı müşteri kitleleri ve reklam kanalları için bütçe planınızı yönetebilirsiniz.
Günümüzün en popüler ve yoğun kullanılan sosyal medya aracı Instagram’ı bu noktada da es geçmek mümkün değil. Instagram paylaşımları ve hikayeleri ile restoranınızın, açılış ve kampanyalarının reklamını yaparak müşteri bağlılığını arttırabilir ve potansiyel müşterileri işletmenize kazandırabilirsiniz.
Sosyal medyayı reklam amaçlı kullanırken mutlaka birden fazla kanalı kullanmalı ve çapraz tanıtım yapmalısınız. Facebook sayfanızda bir post yayınlarken Instagram paylaşımına yapacağız yönlendirme ile yeni takipçiler kazanabilir, farklı sosyal medya hesaplarınızın görünürlüğünü arttırabilirsiniz.
Zamanlama her şeydir
Zamanlama hayatın her alanında en önemli konu. Sosyal medyada ise kimin yükseleceğini belirleyen en önemli etkenlerden biri. Söz konusu ister kişisel bir hesap, ister marka yönetimi olsun; doğru zamanda doğru paylaşımı yapmak beğeni ve takipçi toplamanın anahtarını oluşturuyor. Kullanıcıların sosyal medyayı hangi gün ve saatlerde aktif olarak kullandığını bilmek kadar, duruma ve zamana uygun paylaşımlar yapmak da önemli.
Örneğin, bir pazar sabahı kullanıcıların beğenisini iştah açıcı bir kahvaltı tabağı ile toplayabilir, yeni yıl yaklaşırken kutlama sofralarınızı görücüye çıkarabilirsiniz.
Sosyal medya kullanıcılarının paylaşımlarından yararlanın
En iyi reklam müşterilerinizin yaptığı reklamdır. İşletmenizi ve ürünlerinizi bizzat yerinde deneyip kişisel hesaplarında paylaşmış kullanıcılardan daha iyi bir reklam kaynağı düşünebiliyor musunuz? Sosyal medya kullanıcılarının paylaşacağı fotoğraf ve yorumlar, ajans elinden çıkmış pek çok reklamdan daha etkili olacak, kullanıcıların paylaştığı içerikleri marka hesabınızdan paylaşmak popülerliğinizi arttıracaktır.
Restoranınızı ziyaret edenlere kullanacakları bir etiket (hashtag) sunabilir, bu etiket sayesinde sosyal medya paylaşımlarını kolaylıkla takip edebilirsiniz. Ayrıca bu etiket ile paylaşım yapan kullanıcılara küçük sürprizler yapmak da görünürlüğünüzü oldukça arttırabilir.
Sosyal medya pazarlaması [Influencer pazarlaması]
Günümüzde müşteri yorumları ve paylaşımları kadar etkili olan bir pazarlama yöntemi varsa o da influencer (etkileyen kişi) pazarlaması diyebiliriz. Bir influencer sayfasında en çok görebileceğiniz yorumlar “Bu restoran nerede?” ya da “Bunu nereden alabilirim?” iken sosyal medya kullanıcılarının takip ettikleri kişilerin gittikleri yerlere gitmek, onların deneyimlerini yaşamak istemesi kaçınılmaz oluyor.
Bir influencer’la anlaşıp işletmenize davet etmek ve sosyal medya paylaşımlarında yer almak sizi takipçi yağmuruna tutacak ve görünürlüğünüzü arttıracaktır. Bir Instagram paylaşımı ya da blog yazısı ile sosyal medya kullanıcılarını işletmenizin sayfalarına yönlendirebilir veya bir kampanya ile etkileşim sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda bu kişiden Google Analytics sonuçlarını sizinle paylaşmasını talep edip trafiğinizi görüntüleyerek ne kadar etkili olduğunu takip edebilirsiniz.
Kaynak:
https://www.modernrestaurantmanagement.com/10-social-media-marketing-tips-for-restaurants/