İçindekiler
Bir otel işletmecisinin en büyük isteğini düşündüğümüzde aklımıza kârlı bir işletme gelir. Kârlı bir otel işletmesine sahip olmak için en önemli etkenlerden biri de mümkün olduğu kadar çok misafir ağırlamaktır. Rezervasyon site ve acentelerinin komisyon oranlarını göz önünde bulundurduğumuzda, doğrudan rezervasyonların kârlılığı büyük ölçüde etkileyebileceğini söyleyebiliriz. Peki, otelinizin web sitesi üzerinden aldığınız rezervasyon sayısını nasıl artırabilirsiniz?
Mobil uyumlu otel web sitesi
Mobil cihazların sürekli olarak elimizin altında olduğunu ve neredeyse her işimizi telefon ya da tablet üzerinden hallettiğimizi düşününce, müşterilerinizin de tatil rezervasyonları için bilgisayarlarını açmak istemeyeceklerini öngörebilirsiniz. Bu yüzden otelinizin web sitesinin mobil uyumlu olması, potansiyel misafirlerinizin rahat bir şekilde rezervasyon yapabilmesini sağlayacaktır. Aynı zamanda rezervasyon motorunuzun sorunsuz çalışması ve kullanıcıların diledikleri anda kolaylıkla rezervasyon yapmalarını sağlayacak bir rezervasyon butonu yönlendirmesinin olması da işinizi kolaylaştıracaktır.
Doğrudan rezervasyonlarda indirim ve fırsatlar
Potansiyel misafirlerinizin otelinizde rezervasyon yaptırmak için acenteler, online aracılar ve benzeri gibi pek çok seçeneği bulunuyor. Bu yüzden internet kullanıcılarını kazanmak ve web sitenizden rezervasyon yapmaları için teşvik etmek üzere doğrudan rezervasyonlara özel indirimler ve fırsat kuponları tanımlayabilirsiniz.
SMS ve e-posta pazarlaması
Otelinizde konaklayan misafirlerinize kendinizi hatırlatmak ve e-posta listenize kaydolan potansiyel misafirlerinizin dikkatini çekmek için SMS ve e-posta pazarlaması ile indirim ve teklif bildirimleri yapabilirsiniz. Bu bildirim yöntemini otelinizde konaklayan misafirlere rezervasyonları hatırlatmak, bilgilendirme yapmak ve misafir iletişimini zenginleştirmek için de kullanabilirsiniz.
Sosyal medya kullanımı
İnternet kullanıcılarının gününün büyük bölümünü geçirdiği sosyal medya kanalları potansiyel müşterilerinizi bulmanın yeni yollarından biri olabilir. En sık kullanılan sosyal medya kanallarından Facebook ve Instagram gibi platformlara reklam vermek ve doğrudan otel web sitenizdeki rezervasyon alanına yönlendirme yapmak satışlarınızı arttırabilir.
Meta arama motorlarında listelenme
Rezervasyon yapmayı düşünen potansiyel misafirlerinizin aklına ilk gelecek yöntemlerden biri meta arama motorlarına başvurmak olabilir. Web sitenizin oteller için en sık kullanılan ve bilinirliği yüksek meta arama motorlarının listelerinde üst sıralarda bulunması doğrudan rezervasyonlarınızı arttırmanızı sağlayabilir.
Teknolojik otel çözümleri desteği
Bir kanal yöneticisi kullanarak otel rezervasyonlarınızı kolaylıkla yönetebilir ve otel odalarınızın birden fazla platformdaki müsaitlik durumunu tek merkezden güncelleyerek fazla rezervasyon (overbooking) yapılmasını önleyebilirsiniz. Bu şekilde müşteri memnuniyetini arttırırken, misafirlerinizin otelinizi tekrar ziyaret etmesini sağlayabilirsiniz.
Müşteri deneyimi ve görüşleri
Otelinizde daha önce konaklamış olan misafirlerinizin otel ve hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum ve değerlendirmeleri reklam konusunda en büyük yardımcılarınızdan biri olabilir. Artık internet kullanıcılarının tercih yaparken deneyimleri incelediğini ve bunun önemli bir değerlendirme kriteri olduğunu düşünürsek misafirlerinizin sizin için yazdığı yorumlar doğrudan rezervasyon oranınızı arttıracak önemli etkenlerden biri olabilir.
Dijital pazarlama çözümleri
Protel’in sunduğu dijital pazarlama çözümleri ile mobil uyumlu ve kullanıcı dostu bir web sitesine sahip olabilir, Barboon internet rezervasyon motoru ile kusursuz bir rezervasyon deneyimi sunabilir ve arama motoru reklamcılığı hizmetleri ile otel web sitenizi arama sonuçlarında en üst sıralara çıkarabilirsiniz.