İçindekiler
Kâğıt ve kalemle siparişin alındığı, hantal ve yavaş satış noktası çözümlerinin kullanıldığı günler geride kaldı. Bu yöntemler, modern karşılıklarıyla kıyaslanınca oldukça hataya meyilli ve yetersiz kalıyor. Günümüzde teknoloji, restoran sahipleri tarafından müşteri deneyimini artırmak ve verimliliği geliştirmek için benimseniyor.
Modern >POS sistemleri, daha hızlı servis imkânı sağlayarak ve artan hareketliliğe cevap vererek müşteri deneyimini kökten değiştirdi.
İşte restoran sahipleri ve restoran personeli için oyun değiştirici ipuçları:
ARTAN HAREKET KABİLİYETİ
iPad ve POS sistemi tabanlı tablet, servis elemanlarının masa başında sipariş alabilmelerini ve müşterilerin de sipariş verme sürecine dâhil olmalarını sağlıyor. Mesela misafirinizin glüten alerjisi olabilir. Bir tutam yeşil soğanlı ve bir avuç dolusu kırmızı biberli kıvırcık lahana salatası önerilebilir. Domates istemiyorsa sorun değil. Birkaç düğmeye basarak veya mobil POS üzerinde bir ifade girerek, servis elemanları her siparişi özelleştirebilir, müşteriyi daha pahalı olanı almaya ikna edebilir ve konuk başına ortalama harcamayı artırabilir.
Servis elemanları, masada konukların yanındayken siparişleri alabilir, gönderebilir ve hesabı kapatabilir. Bu hareketlilik, servis elemanlarının salonun içinde masadan masaya hareket etmesine olanak sağlar. Ana sipariş sistemine geri dönmelerine gerek kalmadan siparişleri girebilir, fatura verebilir veya hesabı kapatabilirler. Restoran elemanları için POS sistemli tablet ve iPad’in sağladığı hareketlilik, hataları azaltmak ve zaman kazanmak adına çok önemli.
RAPORLAMA ve HER YERDEN KONTROL
Bulut raporlama ve derinlemesine analizlerin başlamasıyla, işletme sahipleri artık fiziksel olarak restorandan uzak olsalar bile, iş gücü maliyeti, envanter ve kâr takibi için daha fazla sistematik yollara sahip. Anlık özel durumlar güncellemeye veya menü öğesi eklemeye mi ihtiyaç var? Bulut aracılığıyla uzaktan menü yönetimi sayesinde, restoran sahipleri her yerden bu değişiklikleri yapabilirler. Restoran sahipleri artık bilgisayarlarından, tabletlerinden, hatta bazı durumlarda kendi cep telefonlarından işlerini kontrol etme esnekliğine sahipler.
SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI ve MÜŞTERİ BAĞLILIĞI
Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal medya kanallarının popülerliği profesyonel restoran sektörünün gelecekteki iş yapışını ve pazarlamasını değiştiriyor.
Restoranlar online varlıklarını sürdürerek, sosyal medya aracılığıyla müşterilerle bağlantı kurarak kendi markalarını oluşturabilir ve müşteri ilişkilerini güçlendirebilirler. Facebook, Twitter ve Instagram 2 milyar aktif kullanıcıya sahip, bu da demek oluyor ki restoranların potansiyel müşterilere erişme, onlarla bağlantı kurma ve pazarlama faaliyetlerini sosyal medya kanalları ile yapabilirler. Hem de bedelsiz!
Modern restoran sahipleri gelişen teknolojik dünyaya hızlıca adapte olur. Sektördeki hızlı değişiklikler ve gelişmeler korkutucu veya heyecan verici olabilir. Teknolojik gelişmelere önem veren ve yakalayan restoran sahipleri kâr marjlarını daha etkili, düzenli ve kazançlı iş yaparak artırabilir.