İşletmelerin vadettiği müşteri memnuniyetinin her zamankinden daha kişiselleştirilmiş deneyimlere odaklı bir hizmet içermesi gerekiyor. Müşteri deneyimini kişiselleştirmenin en önemli anahtarı ise veriyi iyi kullanmak. Restoranlar için her alanda çözüm sunan POS sistemleri, burada da devreye giriyor.
Günümüzde modern işletmeler POS yazılımı olmadan tamamlanmış sayılmıyor. Teknoloji ve dijital otomasyon, butik restoranlardan zincir markalara kadar tüm girişimcilerin hayatını büyük ölçüde kolaylaştırmak için geliştiriliyor. Aslında, POS sistemi artık herhangi bir işletmenin kalbi olarak görülüyor ve düşük düzeydeki yazar kasadan kapsamlı bir iş çözümleri paketine dönüşüyor.
Uygulama yöntemleri, destek hizmeti ve farklı özellikleri ile birçok alternatif restoran artık POS ekosistemi içinde. Peki, sizin için en uygun olanı hangisi? Tüm detaylarıyla seçenekler yazımızın devamında.
Restoran POS Sistemlerinin Sunduğu Özellikler Nelerdir?
Restoran işletmecileri kendilerine en uygun POS sistemleri arasında tercih yaparken farklı özelliklere odaklanıyor. Anketler restoran işletmecilerinin ihtiyaç duyduğu POS sistemi özellikleri arasında, müşteri tercihlerini anlamak için daha iyi veriler elde etmek; memnuniyeti yükseltecek ek ödeme, self servis ve çok kanallı satış seçeneklerini etkinleştirmek yer alıyor. Restoran işletmecilerinin %71’i menü optimizasyonu, ödeme sistemlerinin kolaylaştırılması ve dijital etkileşimi artırmak için POS’tan gelen verileri kullanıyor.
Menü Yönetimi ve Sipariş Alma
Dijital POS sistemleri, menü yönetimi ve sipariş alma konusunda kişiselleştirilmiş hizmet sunabilen bir altyapıya sahip. Dijital otomasyon stok ve envanter durumuna göre menüde anlık güncellemeler yapabilme, müşteri profiline özel promosyonlar sunma avantajı da sağlıyor. Satış noktası sistemleri gelen siparişlerde servis ile mutfak arasındaki iletişimi daha verimli hale de getiriyor. Ayrıca dijital POS sistemi sayesinde müşterilerin sipariş bekleme süresi de büyük ölçüde azalıyor.
Masa Yönetimi ve Rezervasyon
Dijital POS sistemleri ile gerçek zamanlı masa durumunu bir bakışta görmeniz mümkün. Yoğun saatlere, gruplara ve etkinliklere göre masa yönetimi avantajına da sahip olabilirsiniz. Entegre bir masa yönetim sistemi ile rezervasyon yapan müşterilerin güncel bekleme sürelerine sahip olmasını sağlayarak memnuniyetini yükseltebilirsiniz.
Müşteri Veritabanı Yönetimi
Restoranların %86’sı indirim, sadakat programı ve pazarlama stratejileri için POS verilerini kullanıyor. Sadakat programı işlevine sahip POS yazılımı satış oranlarını %46’ya kadar artırabiliyor. Dijital POS sistemleri sayesinde kolaylaşan müşteri veritabanı yönetimi ile müşteri memnuniyetini kolaylıkla sadakate çevirmeniz mümkün.
Restoranınızın İhtiyaçlarına En Uygun POS Sistemi Nasıl Olmalı?
Araştırmalar mobil POS ödemelerinin 2027 yılına kadar 5,63 trilyon dolarlık bir büyümeye ulaşacağını öngörüyor. Mobil POS ödemelerini en çok kullanan grup %30’luk dilimle 25 ile 34 yaş aralığındaki tüketicilerden oluşuyor. İşletmeler kendileri için en uygun POS sistemi entegrasyonunda hangi noktalara dikkat etmeli?
Mobil Uyumlu ve Esnek Bir Arayüz
Dijital POS sistemlerinin, birçok farklı bileşene kolayca entegre olabilen bir altyapıya sahip olması gerekir. Mobil uyumlu POS sistemi entegrasyonları ile personel, akıllı telefon ve tabletlerini sipariş alabilecekleri birer istasyona dönüştürebilir. Esnek arayüz ve kolay kullanım avantajları taşıyan uygulamalar, çalışmaya yeni başlayan personellerin eğitimi için de kolaylık sağlar.
Hızlı Sipariş Alma ve Servis
Dijital entegrasyonlar restoranlara sipariş alma ve hizmet yönetimiyle ilgili önemli avantajlar sağlıyor. Dokunmatik ekranlar, kablosuz terminaller ve sezgisel arayüzler sayesinde sipariş girişi ve hızlı servis gerçekleşir. Dijital menüler ve güvenilir veri iletişimi gerçek zamanlı envanter takibi sağlar. Böylelikle siparişlerde tükenmiş yemeklerin bilgisi gibi, zaman kazandıracak güncel bilgiler müşteriye anında ulaşır. Kişiselleştirilmiş hizmet, hızlı sipariş alma aşamasından başlar. Böylelikle müşterinin bekleme süresi minimuma iner. Mobil sipariş ve ödeme sistemlerini kullanan restoranların ortalama gelir miktarında %9’luk bir artış görüldüğü tespit edilmiştir.
Kapsamlı Raporlama ve Envanter Yönetimi
Dijital POS sistemlerinde veriler parmaklarınızın ucundadır. Satışlar, trendler ve müşteri davranışları gibi birçok kriteri seçerek kapsamlı raporlama elde edebilirsiniz. Sistem aynı zamanda stok kontrolü konusunda size anlık uyarılar da gönderebilir. Böylelikle elektronik tablolara, manuel listelere gerek kalmadan saniyeler içinde ayrıntılı raporlar oluşturarak maliyetleri azaltabilir, stok kaybını durdurabilir ve satışları en üst düzeye çıkarabilirsiniz.
Restoran POS Sistemi Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz?
Restoranınız için en uygun POS sistemi seçimi bazı kriterlere bağlıdır. Bu kriterlerden en önemlisi işletmenizin ihtiyaçlarıdır. Bunları karşılayabilecek özellikler ve altyapıya sahip olan sistemleri seçmeniz önem taşır. Verileri koruyan güçlü sistemler, kolay kullanım ve sürekli teknik destek alabilme avantajı da belirleyici kriterler arasındadır.
Bütçenize Uygunluk
Dijital otomasyon sistemleri işletmeler için önemlidir. Bu nedenle ihtiyaçlara en uygun sistemin satın alınması uzun vadede maliyette tasarruf sağlayacağı için tercih edilmelidir. Ancak bütçeye uygun POS sistemi arayışınızda ihtiyaçlarınızı bir önem sırasına sokabilirsiniz. Bazı ihtiyaçları daha sonra entegre edebileceğiniz modüllerle karşılayabilirsiniz. Bunun için alacağınız dijital otomasyon sisteminin uyumlu olmasına dikkat etmeniz yeterli. Kimi durumlarda daha yüksek fiyatlı bir uygulama sizi yarı yolda bırakmayacağı için çok daha avantaj sağlayabilir.
Kullanım Kolaylığı
Hangi sistemi tercih edeceğinize karar veremiyorsanız seçeneklere bir de kullanım kolaylığı açısından göz atabilirsiniz. Temiz ve net arayüze sahip, dokunmatik ve iş akışlarına göre özelleştirilebilir uygulamalar birçok açıdan daha fazla avantaj sağlar. Bilinen iş akışları ve diğer mobil cihazlarla uyumlu olması da önemli bir kriterdir. Küresel popülerliğini koruyan Simphony gibi POS sistemleri güçlü altyapısı ve sistemi ile kesintisiz operasyon vadeder. Özellikle zincir şube yönetiminde tüm işletmelerin entegrasyonunda büyük kolaylık sağlayan Simphony Cloud’daki tüm işletme verileri Oracle güvencesiyle depolanıyor.
Teknik Destek ve Güncelleme
İşletmenizde kullandığınız tüm dijital otomasyon sistemleri için 7 gün 24 saat teknik destek hizmeti almanız önemlidir. Olası bir arızada uzaktan müdahale ile çözüme yönelik yaklaşımlar, operasyonun kesintisiz şekilde yürümesini sağlar. Oracle tarafından desteklenen Simphony Cloud gibi bulut tabanlı altyapılarda güvenle saklanan tüm verileriniz olası bir internet arızası veya benzeri durumda korunaklı şekilde kalır. Teknik destek, işletmeniz için tercih edeceğiniz dijital otomasyon sistemlerinin belirleyicileri arasındadır.
Siz de restoran pos sistemleri arayışınızda güvenli bir yol arkadaşı arıyorsanız Protel ile iletişime geçerek ihtiyacınıza uygun ve avantajlı seçeneğe kolayca ulaşabilirsiniz.