Restoranların operasyon maliyetlerini azaltan, hizmet kalitesini iyileştiren, minimum iş yüküyle kusursuz bir yönetim sunan POS sistemleri, vazgeçilmez teknolojik çözümler olarak karşımıza çıkıyor. Piyasada birçok farklı yazılımın bulunması ise, işletme sahipleri için hangisini seçeceği noktasında kafa karışıklığı yaratabilmektedir.
Simphony POS gibi bulut tabanlı restoran yazılımları işletmenizdeki satış verileriniz, rezervasyonlarınız ve envanter seviyeleriniz gibi tüm verileri güvenli bir şekilde depolamanızı sağlar. Tablet, bilgisayar ya da akıllı telefon fark etmeksizin işletmenizi internet bağlantısı olan cihazlarla sorunsuz olarak yönetebilirsiniz. İnternet kesintileri gibi durumlarda ise verileriniz çevrimiçi olduğunuzda direkt olarak buluta aktarılır ve kayıt altına alınır. Hızlı ve hatasız hizmet beraberinde mutlu müşterileri getirir. İşletmenizin yeniden tercih edilmesi, verimli bir rezervasyon yönetimi ile boş masalarınızın kalmaması, stok ve maliyetlerinizi iyi yönetebilmeniz ise, gelirlerinizin artmasını sağlar.
Kafanızdaki karışıklığın sona ermesi için sizlere iyi bir restoran yazılımında bulunması gereken bazı özellikleri listeledik. Keyifli okumalar dileriz.
Sadakat yönetimi ile müşteri sadakati elde edin
Müşterilerinizin sizi daha sık ziyaret etmesi, memnuniyetlerini ifade etmenin bir yoludur. Sadık müşterilere sahip olmak ise, verdiğiniz kaliteli hizmetin yanı sıra, onlara sunduğunuz indirim ve kampanyalarla da elde edilebilir. Müşteri segmentasyonu yapılmasına olanak sunan Sadakat Yönetimi ile müşterilerin satın alma davranışlarından yola çıkarak onların ilgilerine uygun indirim ve kampanyalar sunabilirsiniz. Müşterilerinizi daha değerli hissettirerek işletmenizi yeniden tercih etmelerini sağlayabilirsiniz.
Restoranınız için detaylı raporlama ile mevcut durumunuzu görün
İşletmenizin mevcut durumunu analiz edebilmeniz ve geleceğe yönelik planlamaları gerçekleştirebilmeniz için detaylı raporlar oldukça işinize yarayacaktır. Satışlarınız ve gelir durumunuz restoran programınız tarafından günlük, haftalık, aylık ve yıllık gibi periyodik satış raporları olarak karşınıza çıkar. Restoran Raporlama Sistemi, işletmenizdeki tüm verileri bir rapor olarak size sunar. İşletmenizdeki favori ürünler, satış grafikleri ve müşteri alışkanlıklarına dair bu veriler, karar alma süreçlerini hızlandırır ve restoran gelirinizin artmasına katkıda bulunur.
Kesintisiz hizmet almaya devam edin
İnternet bağlantısında kopma gibi olası bir problem anında vereceğiniz hizmetin aksamaması oldukça önemli. İnternet kesintisi sebebiyle doğabilecek sorunların önüne geçmek üzere ise, seçeceğiniz restoran yazılımı çevrim dışı olarak çalışmaya devam edebilmelidir. Böylelikle, hem oluşabilecek veri kayıplarının önüne geçebilir hem de hizmetinizde bir aksama olmadan işletme rutininize devam edebilirsiniz.
Rezervasyonlarınızı kolaylıkla yönetin
Rezerve olan masalara gelmeyen müşterileriniz gelir kaybı yaşamanıza sebep olabilir. Peki, restoranınızın en yoğun olduğu zaman dilimlerinde rezervasyonlarınızı nasıl yönetebilir ve gelir kayıplarının önüne geçebilirsiniz? Rezerve işlemi esnasında müşterilerinize zamanında gelmelerini ve belirli bir süre sonrasında, rezervasyonlarının iptal olabileceğini hatırlatabilirsiniz. Bir bekleme listesi oluşturarak işletmenize gelmek isteyen misafirlerinizin rezervasyon yaptırmadan gelmelerine oranla daha kısa süre beklemelerini sağlayabilirsiniz. Rezervasyonların verimli bir şekilde yönetimini sağlamak, müşteri memnuniyeti elde etmek ve gelir kayıplarının önüne geçebilmek için Yeni Nesil Rezervasyon Yönetim Sistemleri mevcuttur. Bu sistemler ile müşterileriniz web sitenizden rezervasyon alabilirler. Rezervasyonları işletmenizin müsaitliğine göre onaylayabilir ya da iptal edebilirsiniz.
Müşterilerinizi daha yakından tanıyabileceğinizi biliyor muydunuz? Check&Place ile müşteri segmentasyonu yaparak işletmenizi en son ne zaman ziyaret ettiklerini, hangi masada yer almak istediklerini görüntüleyebilirsiniz. Böylelikle özel isteklerine yönelik verdiğiniz hizmet ile memnuniyetlerini ve sadakatlerini kazanabilirsiniz. Müşteri profillerinizi Anonim veya VIP olarak ayırabilir, rezervasyon almak istemediğiniz müşterilerinizi kara listeye ekleyebilirsiniz.
QR Menü ile sipariş ve ödemelerinizi temassız alın
Masa masa gezen basılı menüler yerine dijital bir menüye sahip olmak, işletmenizin hem güncel olmasını hem de işlemlerin pratik olarak gerçekleşmesini sağlar. Dilediğiniz an restoran yazılımınızda gerçekleştireceğiniz fiyat ve ürün kalemlerindeki değişiklikler, eş zamanlı olarak menünüze yansır. Örneğin, restoranınızda yoğunluğun artacağı, Sevgililer Günü gibi özel bir gün için menünüzü günün konseptine uygun olarak değiştirebilirsiniz. Ürün görsellerinin menünüzde yer alması müşterilerinizin karar almasını sizce de kolaylaştırmaz mıydı?
QR Menü ile hem sipariş hem de ödeme işlemleriniz temassız olarak gerçekleşir. Ürünlerinizin servis sürelerini menünüze tanımlayabilirsiniz. Böylelikle, müşteriler siparişlerinin ne zaman geleceği konusunda fikir sahibi olurlar.
Stok ve maliyetlerinizi yönetin
Stoklarınızın her an kontrolünüzde olması geleneksel yöntemler ile oldukça zorken, POS sisteminize entegre bir Stok Takip Programı ile tek merkezden kolaylıkla yönetebilirsiniz. Stok seviyeniz düzenli olarak izlenirken kritik anlarda uyarı alabilirsiniz. Malzemelerinizin son kullanma tarihini, alerjen bilgilerini ve depolanma sıcaklığını takip edebilirsiniz. Hem stok verimliliğinizi hem de maliyetlerinizi optimize eden bir çözüm ile işletmenizin ihtiyaçlarını karşılayabilirsiniz.
7/24 teknik destek hizmetinden yararlanın
Bir restoran işletmesinin kalbi, sahip olduğu POS sistemidir. Tüm yönetimsel süreçlerinize destek sağlayan restoran yazılımınızda yaşanan teknik bir aksaklık, siparişlerin alınmasından ödeme aşamasına kadar geçen sürede, birçok kaybın yaşanmasına sebep olabilir. Sahip olduğunuz servis sağlayıcısının sorunlarınıza çözüm bulmak istediğiniz her an arayabileceğiniz özel bir yardım hattı ile satış sonrası destek sunması önemlidir. 3. parti destek hizmetleri yerine yerel, yerinde ve 7/24 destek alabileceğiniz bir ekibe sahip POS sistemini tercih etmeniz yaşanabilecek teknik problemlerde, restoran işleyişinizi aksatmadan çözüme ulaşabilmenizi sağlar.
Müşterilerinize farklı ödeme yöntemleri sunun
Bir restoran yazılımı, farklı ödeme türlerine hazır olabilmenizi sağlamalıdır. Müşterileriniz nakit, kredi kartı, online ödeme ya da temassız ödemeden hangisini tercih ediyor olursa olsun, POS sisteminizin bu ödeme türünü desteklemesi gereklidir.
Protel, teknoloji odaklı restoran çözümleri ile kusursuz bir işletme yönetimi sağlarken, ihtiyaç duyduğunuz her an uzman teknik destek ekibi ile sizinle.