Restoran web sitesi, pandemi sonrasında kritik bir öneme sahip oldu çünkü, marka bilinci oluşturmak ve müşterilerle etkin bir şekilde iletişim kurmak önem kazandı. Bu yüzden restorana ait web sitesi, dijital pazarlama planının kritik bir parçasıdır.
Restoranın bir web sitesine ihtiyacı var mı?
Evet kesinlikle. Günümüzde restoranların neredeyse yarısının bir web sitesi yok. Bu restoranların bir çoğu sadece üçüncü parti uygulamalarda varlığını sürdürürken, diğer yarısı hem sosyal medyada hem de kendi web sayfalarında aktif bir şekilde varlığını sürdürüyor. Sadece üçüncü parti uygulamalarda varlığınızı sürdürmek önceliğiniz olmamalı, çünkü işletme kendi çevrimiçi varlığına sahip olamayınca er ya da geç zarar görür.
Restoranın web sitesi, işletme için en önemli çevrimiçi platformdur
Restoranın çevrimiçi olarak erişilebilir olması önemlidir. İnsanlar işletme adını veya istedikleri yemeği aradığında, restoranınızın web sitesinin arama sonuçlarında görünmesi gerekir.
Ziyaretçiler restoranınızın web sitesine girdikten sonra, sayfada kalıp kalmamaları, web sitesinden aldıkları verime ve deneyime bağlıdır. Her şeyden önce, müşteriler aradıkları bilgileri bulabilmeli ve çevrimiçi etkileşime teşvik edilmelidir. Bu yüzden, eski bir web sitesi veya yapım aşamasında olan web siteleri, restoran veya müşterileri için hiçbir etkileşim sağlamaz.
Restoran Web Sitesi Tasarımı
Restoran web sitesinin ilk hedefi restorana yeni müşteri ve iş çekmek olan “dönüşüm” olmalı. Restoranınızın web sitesinin tasarımının bu hedef için optimize edilmesi gerekir. Çevrimiçi ziyaretçilerden, sipariş veren müşterilere kadar, dönüşüm sağlamak için her restoran web sitesinin sahip olması gereken 4 özelliği sizin için toparladık…
Adres, telefon numarası ve çalışma saatleri gibi temel bilgilerle başlayın.
Restoranınıza ait adres, telefon numarası ve çalışma saatleriniz ana sayfanızda göz önünde olmalıdır. Böylece, müşterilerinizin işletmenizi bulmasını ve size ulaşmasını kolaylaştırmış olursunuz. Aynı şekilde, restoranınızın birden fazla şubesi varsa, hepsini listelemekte fayda var. Kolay bir kullanıcı deneyiminin ötesinde, ana sayfada doğru temel bilgileri listelemek, Google arama sonuçlarında sıralamanızı düzeltmenize yardımcı olur.
Bilgileriniz Google My Business da güncel olmalıdır. Eğer işletmenizin Google My Business kaydı yok ise buradan kaydınızı gerçekleştirebilirsiniz. Google genellikle potansiyel bir müşterinin web sitenizle karşılaşacağı ilk yerdir, bu nedenle bilgilerinizin güncel olduğundan ve çalışma saatlerinizi, konumlarınızı ve sipariş bilgilerinizi doğru bir şekilde listelediğinizden emin olmalısınız.
Günümüzde web sitesi mobil uyumlu olmazsa olmaz.
Günümüzde artık insanların büyük bir çoğunluğu restoran web sitesine mobil cihazlardan erişiyor. İnsanlar, mobil tarayıcıda veya doğrudan restoran web sitesine bağlanan, google maps vb. uygulamalarda restoran arama eğilimindeler. Bu süreçte en büyük zorluk, restoran web sitesine mobil cihazlardan erişirken ekran boyutunun daha sınırlı olmasıdır. Ziyaretçileriniz web sitenize girdiğinde, istedikleri eylemi gerçekleştirmek için sürekli yakınlaştırma, uzaklaştırma ve kaydırma yapmaya gerek duymamalıdır.
Restoranınızın zaten bir web sitesi varsa, bu noktaları göz önünde bulundurarak, mobil uyumlu bir tasarıma geçebilirsiniz. Ayrıca, restoranınıza özel olarak tasarlanmış bir mobil uygulamayla da müşterilerinize daha kolay bir sipariş deneyimi sunabilirsiniz.
Web siteniz üzerinde menünüzü öne çıkarmayı unutmayın.
Tüketicilerin %93’ü nerede yemek yiyeceğine karar vermeden önce restoranın menüsüne bakıyor. Bu yüzden, restoranınızın menüsüne web sitenizde yer vermek çok önemli. Ancak bunu misafirleriniz için erişilebilir kılmanın belli başlı yolları var.
Web sitesi ziyaretçileri, genellikle akıllı telefonlarından menünüzü hızlı ve kolay bir şekilde görüntülemek ister. Menüler, hem web sitenizin ana sayfasında, hem de Google sonuçlarında bulunması kolay (ve paylaşılması kolay) bir sayfada listelenmelidir. Ayrıca, menülerin PDF veya resim olmadığından, kolay arama için HTML kullandığından emin olmanız gerekir.
Çevrimiçi siparişlerinizi optimize edin.
Yapılan başka bir araştırmaya göre müşteriler web sitenizi ziyaret ettiğinde, sipariş vermeyi de tercih ediyor. Bu talebi doğru şekilde karşılamak için müşterileriniz web sitenize girdiğinde, sipariş vermek kolay olmalıdır. Web sitenizi çevrimiçi sipariş yazılımlarıyla entegre ederek müşterilerinizin menünüzü kolayca ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Protel’in çok kanallı satış programı Wizlo’da bulunan sipariş modülü ile web siteniz ya da mobil uygulamanız üzerinden sipariş alabilir ve işletmenizi hiçbir komisyon ödemeden büyütebilirsiniz.
Bu planlamayı yaparken tabiki temel bilgileri de göz ardı etmemek gerekir. Menünüzdeki ürünlere fotoğraf eklemek, müşterilerinizin sipariş sürecini kolaylaştıran önemli bir faktördür. Ayrıca, menü kalemlerine açıklamalar eklemek, ayrıntılı bir menüsü olan veya müşteri kitlesini yeni oluşturan restoranlar için çok önemlidir.
Ne tür bir restoran işlettiğiniz fark etmeksizin, web sitesi yeme-içme sektörünün kritik bir parçasıdır. Müşterilerinizin sizi, yemeğinizi ve ortamınızı çevrimiçi ortamda tanımasına izin vererek, müşteri etkileşimini artırabilirsiniz. Anlattığımız tüm bu öğelerin doğru yapıldığından emin olmanın en kesin yolu ise doğru yazılımlarla çalışmaktır. Yeme-içme sektöründe deneyim sahibi bir şirket olarak Protel, restoranınıza ait bir web sitesi oluşturmanızı sağlayarak, gelirinizi artırmanıza yardımcı olur 🙂