Dünya mutfakları, damak tatları, yemekleri gibi onları bizlerle buluşturan restoranlar da çeşit çeşit. Antika mobilyalarla döşenmiş, otantik yemekleri deneyebileceğiniz mekânlardan hızlı servis tatlarla karnınızı doyurabileceğiniz mekânlara, kafe tarzı mekânlardan manzaraya karşı çayınızı yudumlayıp bir tost atıştırabileceğiniz mekânlara kadar her bir restoran ayrı bir dünyanın ve tatların kapısını aralıyor.
Restoranların da kişilikleri var ve kişiler gibi tarzları var. Hepsinin tarzı üslubu, müşteriye vaat ettikleri farklı. Pekiyi, bunca farkın arasında restoranların hiç mi ortak noktası, hiç mi ortak paydası yok. Elbette ki var. Hepsini bir ortak paydada buluşturan şey kullandıkları POS cihazı: MICROS 3700. Neden mi? Çünkü MICROS 3700 her boyut ve türdeki restoranın ihtiyaçlarını karşılayabilecek özelliklerde bir POS cihazıdır. Biz de istedik ki Bu değişik tarzdaki işletmelerin yöneticileri MICROS’u kendileri anlatsın.
İTÜ Maçka Sosyal Tesis Restoranları sahibi Başak Hanım’a sorduk:
İTÜ Maçka Sosyal Tesis Restoranları olarak, 20 yılı aşkın bir süredir, Maçka’da bulunan 3 ayrı mekânımızda, alakart menümüzün yanı sıra, grup ve tanıtım yemekleri, seminerler, düğün, nişan, kokteyl, mezuniyet geceleri gibi her türlü organizasyonu gerçekleştiriyoruz.
Protel’le ne zaman tanıştınız? Kaç yıldır Protel’le çalışıyorsunuz ve hangi ürünlerini kullanıyorsunuz?
Protel ile 2017 Mayıs ayında çalışmaya başladık. Henüz bizim için yeni ve gelişmekte olan bir süreç. MICROS ürününü ve Clicksuite raporlama platformunu kullanmaktayız.
MICROS restoran yönetimi ve POS sistemi işletmenize nasıl faydalar sağladı?
MICROS ile siparişlerin alınması ve mutfağa iletilmesinde zaman kazandık. Stokların kontrolü ve satış miktarlarının incelenmesinde büyük kolaylık elde ettik. Daha önceden elle tutulan adisyonların bilgisayar sistemine geçirilmesi bizim için büyük kazanım oldu.
MICROS’tan önce farklı ürün kullandıysanız, karşılaştırdığınızda öne çıkan yanları hangileri?
Daha önce de farklı bir firmayla çalışmıştık fakat kullanım kolaylığı olmadığından bir süre sonra personel sistemi bırakıp eski usule geri dönmüştü. MICROS’un kullanım kolaylığı sistemi restoranımıza hızla entegre etmemizi sağladı.
Protel’in satış sonrası hizmetleriyle ilgili düşünceleriniz neler?
Sistem kurulduktan sonra satış danışmanımız sorunlarımızın hızla çözülmesi sağlandı. Diğer sorularımızla da telefonla müşteri temsilcileri yardımcı olmaya çalıştılar.
Protel’den aldığınız hizmeti 3 kelime ile anlatacak olsanız bunlar neler olurdu?
Hızlı, pratik, kullanım kolaylığı
Başak Hanım’a teşekkür ediyor ve Tarihi Çınaraltı Çay Bahçesi’nden Kadir Bey’e bağlanıyoruz. Kadir Bey’le yaptığımız sohbeti buraya tıklayarak izleyebilirsiniz.