Başarı ya da Başarısızlık: Restoran Açarken Değerlendirilmesi Gereken ‍10 Hayati Faktör

0
Restoran sektörü, birçok girişimci için heyecan verici fırsatlar sunar, ancak aynı zamanda ciddi zorlukları da beraberinde getirir. Restoran açmak, doğru bir planlama ve değerlendirme gerektirir. Bu makalede, restoran açmadan önce dikkate almanız gereken 10 hayati faktörü ele alacağız. Restoran iş planı, hedef kitle belirleme, pazar araştırması, konum seçimi, menü geliştirme, maliyet analizi, bütçeleme, yasal izinler ve lisanslar, güçlü bir...

Teknoloji Nedir? Otel, Cafe Otomasyonu Teknolojileri

0
Teknoloji kavramı nedir sorusunu en geniş anlamıyla verimliliği artırmak, sorunları çözmek ve insan yeteneklerini geliştirmek için bilimsel bilgi ve araçların uygulanması olarak yanıtlamak mümkündür. Günümüzün hızlı tempolu dünyasında teknoloji, çeşitli endüstrilerin yeniden şekillendirilmesinde çok önemli bir rol oynar. Yeme, içme ve konaklamaya yönelik hizmet sektörü de yeniden şekillendirilen endüstriler arasında yer alır. Yemek ve konaklama ile ilgili dijital dönüşümler...

Şef (Aşçı) Nasıl Olunur? Şef Olmak İçin Gerekli Şartlar

0
Mutfağın büyülü dünyasında yer almak ve bir şef olmak, yaratıcılığınızı, lezzet anlayışınızı ve liderlik yeteneklerinizi bir araya getirebileceğiniz eşsiz bir yolculuktur. Şeflik, hem profesyonel bir kariyer seçeneği olarak hem de tutkulu bir hobi olarak tercih edilen bir meslektir. Ancak, bu prestijli unvana sahip olmak için bazı önemli adımları takip etmek ve belirli becerileri geliştirmek gerekmektedir. Bu yazıda, şef olmak...

Restoran ve Otellerde Bekleme Süresini Azaltmak için Yeni Nesil Yöntemler

0
Restoran ve otel işletmelerinin her gün defalarca tecrübe ettiği bir kural vardır: Ürünler tüketilir, hizmetler deneyimlenir. Bu nedenle işletmeler müşterinin hizmet için ne kadar süre beklediğiyle de yakından ilgilenmek durumundadır. İşletme, müşterilerinin bekleme süresi boyunca psikolojilerini gözlemleyerek yaratabileceği çözüm alternatiflerini de analiz edebilmelidir. Sıra bekleyen kişilerin süreç boyunca psikolojileri ile ilgili araştırmalar hizmet kalitesinde ilk izlenimin önemi hakkında da...

Otel Yönetiminde Dijital Dönüşüm

0
Dijital dönüşüm, işletmelerin teknolojiyi kullanarak iş süreçlerini yeniden yapılandırması ve iyileştirmesi anlamına gelir. Otel işletmelerinde, dijital dönüşümün önemi günden güne artmaktadır. Dijital dönüşüm sayesinde otel işletmeleri müşterilerine daha hızlı ve etkili hizmet sunabilirler. Ayrıca, işletmelerin verimliliği artar ve maliyetlerinde tasarruf sağlanır. Dijital Dönüşümün Otelcilik Sektöründe Yaygınlaşmasının Nedenleri Otelcilik sektöründe dijital dönüşümün yaygınlaşmasının birkaç nedeni vardır. İlk olarak teknolojinin hızlı bir şekilde...