Otelinizin Gelir Yönetimi için Akıllı Kararlar Alma Rehberi

0
Konuk Ağırlama Sektörü Gelir Yönetimi, doğruluğunu kabul ettiğimiz ''Pazar Segmentasyonu'' temel konsepti ile başlamıştır. Bu konsept az bilinen bir ekonomist olan Wendell Smith tarafından 1950’li yıllarda biçimlenmiştir. Smith, pazarı segmente etmeyi, “farklılaşan ürün tercihlerine karşılık olarak birkaç daha küçük homojen pazarın oluşturduğu bir heterojen pazar olarak” görmüştür. Konu, Konuk Ağırlama Sektörü Gelir Yönetimi’ne gelince, farklı kategorilerdeki misafirlerin farklı istek,...

Doğru POS Seçimi Yapmanız için 5 Tavsiye

1
İçindekiler1. Maliyet2. Kalite3. Ek donanımlar4. Kurulum5. Destek Satış noktası (POS) sistemleri, yiyecek & içecek operasyonlarının ön cephesinde yer alır. Ancak, bu temel bileşen genellikle planlama aşamasında göz ardı edilir. İşletmelerin satış yapma, stok takibi ve verimlilik ölçümü gibi önemli işlemlerini gerçekleştirmesi açısından POS sistemleri, operasyonların vazgeçilmez bir parçasıdır.POS sistemleri restorandan kafeye, kulüpten ikram şirketine farklılık gösterir. İş ihtiyaçlarınızı belirlemek için,...

OPERA ile Kat Hizmetleri’nin İşi Kolaylaşıyor

0
Tümü olmasa bile çoğu otel, odalarının yatak tipini sık sık değiştirmektedir. Uyku düzenlemelerinde esneklik sağlamak için, iki tek kişilik yatak zaman zaman çift kişilik yatak olarak birleştirilir. Özellikle ailelere ev sahipliği yapan bazı oteller, çek yat tipi yatak kullanmayı tercih etmektedir. Bu tür bir operasyonel esnekliği tercih eden otellerin Kat Hizmetleri çalışanları ile görüşüldüğünde, otelin diğer departmanlarının, yatak düzenlemelerine ne...

Pazar Segmentasyonu Nedir? Oteliniz İçin Pazar Segmentasyonunu Nasıl Yapabilirsiniz

1
İçindekilerPazar Segmentasyonu Nedir?Pazar Segmentasyonu Nasıl Yapılır?Oteliniz için Pazar Segmentasyonu Nasıl Yapılır? Pazar Segmentasyonunun Otel İşletmenize Faydaları Pazar segmentasyonu, çoğunlukla işletmelerin belirli bir müşteri grubunu hedeflemesi ile sonuçlanan bir pazarlama stratejisidir.İşletmeler bu stratejiyi genellikle müşterileri hakkında bilgi edinmek ve pazarlama faaliyetlerini bu bilgiler ışığında düzenlemek için kullanır. Oteller de aynı tekniği, iş planı oluştururken kullanabilir. Fakat bu stratejinin lehinize çalışması için akıllıca...

Seyahat Sektöründeki Değişimle Belirginleşen Gezgin Grupları

0
İçindekilerSeyahat Sektöründe Y JenerasyonuYüksek Gelir GruplarıAilelerUzakdoğulu Gezginler Önceki yazımızda, gelişen teknolojinin seyahat sektörünü ve gezginlerin seyahat alışkanlıklarını nasıl değiştirdiğinden bahsetmiştik. Seyahat sektöründeki değişim, bazı gezgin gruplarının da önem kazanmasına yol açtı. Öne çıkan gezgin gruplarının; Y jenerasyonu, aileler, yüksek gelir grubunda yer alan gezginler ve uzakdoğulu gezginler olduğu görülüyor. Seyahat Sektöründe Y Jenerasyonu Hedef Y Jenerasyonu (Millennial’ler) – Y Jenerasyonu, yani 1981...