2017’de Oteller İçin 4 Dijital Pazarlama Trendi
2016’nın sonuna geldiğimiz bu günlerde 2017’nin en iyi şekilde geçmesi için pazarlama bütçesini nasıl kullanacağımızın kararını verme zamanı geldi.
2017 yılında da 2016’daki benzer hedefler yine karşımıza çıkacak daha yüksek online rezervasyon geliri, her yıl değişen sisteme uyum sağlama ve online seyahat acenteleriyle daha etkili bir rekabet. Bu alanlarda başarılı olabilmek için 2017’de otellerin her zamankinden daha fazla yaratıcı ve...
Yazar Kasa POS Nedir?
Yazar kasa POS, kısaca POS ve yazar kasa özellikli iki cihazın birleşiminden doğan bir cihazdır. Burada “POS” terimi EFT POS’ları yani kredi kartı ve ATM kartlarıyla ödeme yapıldığı sırada, ödemeyi almakta kullanılan cihazı kasteder.
Bu cihazların özelliği; bir kredi kartı ya da ATM kartıyla elektronik olarak ödeme yaptığınızda, yapılan ödemeyle ilgili kayırları GİB’in veri tabanına göndermesi ve anında fiş kesmesidir....
GİB E-Arşiv ve E-Fatura Nedir?
GİB’in yayımladığı 483 No’lu Vergi Usul Kanunu tebliği e-fatura ve e-arşiv nedir konularını tekrar gündeme getirdi. Konuyla ilgili pek çok şey yazılıp çiziliyor; ancak teknik bir konu olduğundan ve duruma açıklama getiren uzmanlar, uzmanlıkları gereği, teknik jargonla açıklama yaptığından ötürü konunun iç yüzünü ve uygulamanın ardındaki amaçları anlamak zorlaşıyor. Tebliğin getirdiği uygulamalar, yaptırımlar ve yükümlülüklerle ilgili zaten bir yazımız...
Y Kuşağı ve Seyahat Alışkanlıkları
1980’den 2000’lerin başı arasında doğan nesil “Y kuşağı” olarak adlandırılıyor. Son günlerde sıkça duyduğumuz bu kuşağının alışkanlıkları ve davranış şekilleri pek çok sektörü etkilediği gibi seyahat ve konuk ağırlama sektörlerinin de dinamiklerini değiştirdi.
Amerikan Cornell Konuk Ağırlama Sektörü Araştırmaları Merkezi’nin yaptığı araştırmaya göre Y kuşağı 2025 yılında Amerika’daki tüm seyahat edenlerin %50’sini oluşturacak.
Y kuşağı seyahat alışkanlıkları geleneksel seyahat alışkanlıklarından biraz daha farklı. Y jenerasyonundan;...
Online Satış ve Dağıtım Maliyetleri Nasıl Düşürülür?
Online rezervasyon ve satış sektöründe otellerin doluluğunun yarıdan fazlasını Online Seyahat Acenteleri’nin oluşturduğunu yıllar içinde yükselerek gelen trendle beraber artık rahatlıkla söyleyebiliyoruz. Offline’dan online’a geçiş döneminde fazla önemsenmeyen maliyet tarafı da gitgide daha büyük önem taşımaya başladı. Otel müdürleri ve sahipleri tarafından halen %18 ila %25 arası değişen komisyon maliyetlerine olan itirazlar daha yüksek sesle dile getirilmeye başlandı.
Ardından sektör,...