Oteller İçin TripAdvisor Rehberi

0

Oteller için online görünürlük, günlük hayatta karşılaştığımız pek çok markaya göre farklı dinamiklere sahip. Bazı markalar arama motorlarında yer kapmak için çabalarken, oteller için daha önemli olan şey, harita ya da tavsiye uygulamalarında itibar kazanmak. Bu da TripAdvisor’da yer almayı zorunlu kılıyor. 

TripAdvisor’ın, gezginlerin otel seçimlerini şekillendirmede dikkat çekici bir etkisi var. Kullanıcı yorumları üzerine kurulu olan sistem sayesinde çevrimiçi itibarınızı yönetebilir, yeni misafirleri çekebilir ve proaktif etkileşimde bulunarak markanızın potansiyelini güçlendirebilirsiniz. Tüm bunları yapmak için özel bir eğitim almanıza veya üst düzey uygulama bilgisine sahip olmanıza gerek de yok. Fırsatı avantaja çevirebileceğiniz TripAdvisor nedir ve nasıl kullanılır gelin hep birlikte bakalım.

TripAdvisor Neden Bu Kadar Önemli?

Gezginlerin otellere ve diğer seyahat deneyimlerine ilişkin yorumlarını paylaştıkları bir platform olan TripAdvisor 2000 yılında kuruldu. Potansiyel müşterilere işletme hakkında tamamen dürüst bilgiler verdiği için de kısa zamanda popüler oldu. Sadece kullanıcı yorumlarını yayınlamakla kalmayan bu platform, seyahat planlaması yapan kişilere destinasyon önerileri de sunuyor. Kapsamlı otel veri tabanı, ilgi çekici yerler, restoranlar ve etkinlikler hakkında bilgiler içeren bu önemli rehber aynı zamanda gezginlerin birbirine sorular sorabildiği forum olma özelliğini de taşıyor.

TripAdvisor’un küresel geliri, COVID-19 salgınının başlamasıyla birlikte dramatik bir düşüş gösterse de bir sonraki yıl yeniden toparlandı. Şirketin dünya çapındaki geliri 2022 yılı için yaklaşık 1,49 milyar ABD doları. Sadece 2022 yılında site etkileşimi sayıları bile oldukça etkileyici. İstatistiklere göre 2022 yılında:

  • Gezginler platforma yaklaşık 11 milyon yeni konum fotoğrafı yükledi.
  • Topluluğa yaklaşık 35,7 milyon yeni üye eklendi.
  • Platforma eklenen yeni seyahat programı 6,5 milyon.
  • Site içinde yaklaşık 22 milyon faydalı oy verildi ve 16 milyona yakın 5 baloncuklu inceleme yazıldı.
  • Küresel açıdan kullanıcı yorumları ve puanlarının toplam sayısı 1.000 milyona ulaştı.

Sayılar sistemin güvenilirliğini de kanıtlıyor. 50’ye yakın ülkede farklı birçok dilde yayımlanan rehber dünyanın en büyük seyahat sitesi ünvanını taşıyor. Aylık 455 milyon tekil ziyaretçi otel ve seyahat önerileri için TripAdvisor’a başvuruyor. Ziyaretçi konuma göre arama sonuçlarını görüntüleyip filtreleyerek kendisi için kişiselleştirilmiş bir tercih yapabiliyor. Popülerlik sıralaması ile bilinen sitede sadece gezginlerin puanlamaları ve yorumları yer alıyor. Bu nedenle potansiyel konukların kararında TripAdvisor’un nasıl bir rol oynadığını anlamak çok önemli. 

İşletmenizi TripAdvisor’da Nasıl Kayıt Ettirirsiniz?

Otelinizin bu kadar hareketli bir platformda yer alması marka bilinirliğiniz ve potansiyel müşteri yaratma açısından önemlidir. Gezginlerin %80’inin rezervasyon yapmadan önce en az 6 yorum okuduğu bir platformda sizin işletmenize dair olumlu her bildirim daha fazla kâr etmeniz anlamına gelir. Peki işletmenizin sistemde olmasını sağlamak için neler yapmanız gerekiyor? İşte adım adım rehber:

Bir TripAdvisor Hesabı Oluşturun

Bunun için işletme sahiplerine özel tasarlanan “Owner” sayfasına gitmeniz gerekir. Otelinizin olduğu şehri ve işletmenizin adını yazarak kayıt işlemlerini başlatabilirsiniz. Bilgilerinize e-posta adresinizi ve şifrenizi de ekleyerek kaydınızı tamamlayın. Bundan sonra bir onay e-postası alacaksınız. Buradaki bağlantıya tıklayarak hesabınızı doğrulayın.

İşletme Profilini Oluşturun

Hesabı doğruladıktan sonra TripAdvisor’da oturum açarak “Tesis Ekle” butonuna tıklayabilirsiniz. Burada sizden bir “mülk türü” seçmeniz istenir. Tesisinize en uygun seçeneği işaretledikten sonra işletmenizin adını ve konumunu girerek “Devam Et”e tıklayın.

İşletmenizin Detaylarını Yayınlayın

Profil tanıtımına işletmenizin oda sayısını, olanaklarını, iletişim bilgilerini ve ayrıcalıklı detaylarını yazabilirsiniz. Burası potansiyel konukların karar vermesinde çok etkili bir sayfa olduğu için tüm bilgilerin tam olarak doğru ve güncel olması önemlidir.

İşletmenizi Tanıtın

Konuklar neden sizin otelinizi seçmeli? Bu sorunun yanıtını açıklamaya ekleyebilirsiniz. Otelin konumu, özel hizmetler gibi benzersiz satış noktalarını vurguladığınız, kısa ve hatasız bir içerik yazmanız önemlidir. Okumayı kolaylaştırmak için maddeleme işareti kullanabilirsiniz.

Dikkat Çekin: Kaliteli Görseller

TripAdvisor otel yorumları ve görseller ziyaretçilerin ilk göz attığı yerlerdir. Kaliteli fotoğraflarla onların ilgisini çekebilirsiniz. İşletmenizin en iyi özelliklerini sergileyen yüksek çözünürlüklü görseller yükleyin. Görseller iyi aydınlatılmış, net ve konaklama yerini doğru temsil eden fotoğraflardan oluşmalıdır. İşletmede özellikle beğenilen yerleri özel isimlerle de yayınlayabilirsiniz.

Konukları Yorum Bırakmaya Yönlendirin

Yorumların hepsi işletmenizin TripAdvisor’daki görünürlüğünü önemli ölçüde etkiler. Otelinizde konaklayan misafirlerinize deneyimlerini sorduğunuz e-postalar gönderebilir ve onları geri bildirim yapmaları için sisteme yönlendirebilirsiniz. Sayfanızda hem olumlu hem de olumsuz yorumlara yer vermeniz gerekir. Böylelikle tüm geri bildirimlere verdiğiniz değeri ve hizmeti iyileştirmeye kararlı olduğunuzu gösterebilirsiniz.

TripAdvisor Sayfanızı İyileştirecek Püf Noktalar

Sayfanızdaki TripAdvisor yorumları zaman mühürleri ile yayımlanır. Dolayısıyla bir kullanıcı sizin otelinize dair bilgi almak için yorumları kontrol ettiğinde bunların güncel olup olmadığını kolaylıkla fark edebilir. Rekabette öne çıkan ve daha fazla rezervasyon çeken kayıtların sıkça kullandığı bazı yöntemler vardır. İşte bu yöntemler:

  • Güncelleme: Kaydınızı düzenli olarak güncellemek TripAdvisor’daki varlığınızı optimize etmeniz için önemlidir. Konaklama teklifleri, otelinizdeki yeni özellikler ve son iyileştirmelerle ilgili fotoğraflı güncel bilgilerle sayfanızı canlı tutun. Ayrıca sayfanızda özel promosyonlara yer verebilir veya indirimler de sunabilirsiniz.
  • Görsellerin kalitesini güçlendirin: Kaydınızın güncel ve canlı kalmasını sağlayan bir diğer yöntem de var olan görsellerin, yeni teknolojiye uygun şekilde düzenlenmesidir. Düzenlemelerin yanı sıra yeni görseller de ekleyebilirsiniz. Bunun için profesyonel fotoğrafçılarla anlaşabilirsiniz.
  • Rakiplerinizi izleyin: Rakiplerinizin TripAdvisor’daki hareketlerini izlemek, kendi sayfanızı daha iyi hâle getirmeniz için önemli bir stratejidir. Tekliflerini analiz edebilir, bu doğrultuda sizin işletmenizde neyi daha farklı yapabileceğinizi düşünebilirsiniz.
  • Müdavim konuklara özel indirimler: Otelinizde sürekli konaklayan müşterilere özel bir “loyalty” programı oluşturabilir ve bunu TripAdvisor’da yayınlayabilirsiniz. Sadakat programları ile hedef kitlenize daha kolay seslenebilir ve sayfanızdaki pozitif yorumların sayısını artırabilirsiniz.

Sosyal medya hesaplarınızı tek bir ekrandan kontrol edebileceğiniz bir dijital otomasyon sistemi, güncelleme ile ilgili işlemlerinizde zamandan tasarruf etmenizi sağlar.

Protel İle İşleri Kolaylaştırmak Mümkün

İşletmenizde TripAdvisor da dâhil birden fazla OTA kaydını tek bir merkezi panelden yönetmeniz mümkün. Protel ile zamandan tasarruf ederek tanıtım ve rezervasyon operasyonlarınızı kolaylaştırabilirsiniz. Böylelikle kusursuz müşteri deneyimine yoğunlaşabilir, otelinizdeki konuklarınızın TripAdvisor’da pozitif yorum bırakacağı birçok farklı anıya sahip olmasını sağlayabilirsiniz.

Protel’in otel çözümleri, otelinizdeki oda ve tesislerin satışının gerçekleştiği tüm platformlar ve rezervasyon programlarına entegre olur. TripAdvisor gibi platformlar, doğrudan satış kanalları ve rezervasyon programlarına entegre olarak müşteri potansiyelinizi artırabilirsiniz. Anlık senkronizasyonlar sayesinde tüm platformlarda kontenjan ve fiyat bilgilerinizi tek tuşla güncelleyebilirsiniz. Protel sadece fiyatlandırma değil gelir, doluluk ve ortalama günlük oran gibi performans ölçümlerinin analizinde de yardımcıdır. Böylelikle veriye dayalı kararlar vererek geniş açıdan doğru pazarlama stratejisini yaratabilirsiniz.

Erişim alanını genişletmek ve daha fazla rezervasyon çekmek isteyen otel sahipleri için paha biçilemez bir platform olan TripAdvisor’ı Protel’in yazılım sistemiyle entegre ettiğinizde operasyonel olarak da avantaj sağlarsınız. Dönemsel müşteri profili, tüketim eğilimleri ve geri bildirimlerine dair raporları Protel otomasyon sisteminden çekebilir, TripAdvisor’da ilgili dönemlere özel promosyonlar çıkabilirsiniz.

Protel OTA hesaplarını tek bir panel üzerinden yönetmenizi sağlayan altyapıya sahiptir. Farklı platformlarda güncellemeyi kolaylıkla yapabilmenizin yanı sıra küresel dağıtım sisteminde de dijital otomasyon avantajlarıyla zaman ve maliyet tasarrufu sağlarsınız. Araç kiralama, havayolu gibi dağıtım alt yapılarını barındıran Protel GDS çözümleri sayesinde bağlantılı satışlarda da gelirinizi artırabilirsiniz. Dijital ekosisteme katılan, kusursuz hizmet veren işletmelerden olmak için hemen Protel ile iletişime geçin.