İçindekiler
İlk ayını doldurduğumuz 2017 yılının otelcilik sektörü için pazarlama anlayışında yeni trendlerin ortaya çıktığı bir yıl olacak. Pazar analizi konusunda otoriteler tarafından kabul gören Statista firması 2015’te 533 milyar dolar olarak ölçülen online seyahat endüstrisinin 2019 yılına gelindiğinde 762 milyar dolara yükseleceğini öngörüyor. Müşteri sadakatini güçlendiren ve pazarlama trendlerini takip eden işletmecilerin büyüyen sektörde paylarını arttırması kaçınılmaz olacaktır.
Otelcilerin 2017 yılı pazarlama planları içinde dikkate almaları gereken başlıkları listeliyoruz.
Otelcilikte Pazarlama için Mobil Cihazlara Odaklanma
Mobil cihazlardan satın alma alışkanlığı, mobil cihazlarda satış ve güvenlik teknolojilerinin gelişmesi sonucu giderek yaygınlaştı. Bu durum, pazarlamacıların mobil cihazlara odaklanmasını zorunlu kıldı. Google’ın verilerine göre, 2015 yılından itibaren mobil sitelerde dönüşüm oranı %88 oranında artarken, mobil seyahat aramaları %25’lik bir artış gösterdi. Google, bu artış rakamlarını göz önünde bulundurarak mobil uyumlu siteleri arama sonuçlarında daha üst sıralara çıkaracağını ve mobil uyumlu olmayan siteleri alt sıralara düşüreceğini açıkladı. Kredi kartlarına alternatif olan, güvenli mobil ödeme yöntemlerinin (Apple Pay, PayPal) giderek yaygınlaşması gibi ek gelişmeler de mobil cihazlara yönelimi arttıracaktır. Tüm bu sebeplerden ötürü, pazarlamacıların mobile uyumlu pazarlama planlarına yönelmeleri oldukça yararlı bir hamle olacaktır.
Videolar Hiç Olmadıkları Kadar Önemli
Bilgi kaynaklarının giderek arttığı ve zenginleştiği bilişim çağında, çevrimiçi kullanıcıların dikkatini çekmek giderek zorlaşmaktadır. Animato firması tarafından yapılan bir çalışma müşterilerin %80’inin bir ürün ya da teklif hakkında uzun bir yazı okumaktansa video izlemeyi tercih ettiklerini ortaya koymuştur.
Video, izleyicilerin dikkatini görsel ve işitsel yollarla çekme imkanı sunarak, vermek istediğiniz mesajı daha iyi aktarmanıza olanak tanır. Uzun bir yazı okuyan kullanıcı, vurgulamak istediğiniz mesajı atlayabilir; ancak, video yoluyla ulaştığınız kullanıcı, sadeleştirmiş ve daha iyi bir şekilde vurgulayabildiğiniz mesajı daha rahat bir şekilde alacaktır.
Kişiselleştirme
Günümüz tüketicileri (özellikle Y kuşağı) kişiselleştirilmiş deneyimleri standart hizmetlere tercih etmektedirler. Müşterileriniz daha işletmenize ulaşmadan seyahatleri hakkında gerekli bilgilere sahip olmak ve konaklama deneyimlerini, onları özel hissettirecek şekilde düzenlemek müşteri deneyimi kalitesi açısından oldukça derece önemlidir. Bunun sağlamak için yapmanız gereken tek şey, rezervasyon aşamasında müşterilerinize soracağınız birkaç bağlantılı soru ile nasıl bir tatil hayal ettiklerini öğrenmektir. Örneğin, balayı için gelmiş bir müşterinizin kalacağı odada, yatağın üzerine kuru gül yapraklarından çizeceğiniz bir kalp motifi, müşterinizin ilk intibada kendisini özel hissetmesini sağlayabilir.
İşletmenizin sadık müşterilerine de kişiselleştirilmiş deneyim sunmanız mümkündür. Piyasada müşteri davranışlarını analiz eden ve onlara istedikleri hizmeti tercihleri doğrultusunda sunmanızı sağlayacak yazılımlar mevcuttur. İster yeni, ister sadık olsun; bütün müşteriler kendilerini özel hissettikleri yerlerde daha uzun vakit geçirme ya da aynı deneyimi tekrarlama eğilimi göstereceklerdir.
İçerik (hâlâ) Kraldır.
Arama motoru optimizasyonu (SEO) kavramı, artık bütün pazarlamacılar tarafından bilinen ve uygulanmakta olan bir çalışmadır. Son yıllarda arama motoru sistemlerinde yaşanan değişim bu çalışmaları daha kolay yapma imkânı tanısa da, konu üzerinde detaylı çalışmalar ve düzenli testler yapılması gereklilikleri ortadan kalkmamıştır. İnternet sitenizde açacağınız bir blog sekmesine her hafta düzenli ve özgün içerik girmeniz durumunda arama motorları gözünde SEO puanınız artacak ve bir zaman sonra yazdığınız yazılar daha hızlı bir şekilde indexlenerek ön sayfalarda kendilerine hızlıca yer bulacaktır.
Sosyal Medya Kanallarının Gelişimi
Tıpkı otel sektöründe olduğu gibi, sosyal medya sektörü de her geçen yıl hızla değişmektedir. Kendilerini e-ticaret ve reklamcılık sistemlerine uygun hâle getiren sosyal medya kanallarının arasına 2017 yılında Instagram ve Snapchat’in de katılacağı öngörülmektedir. Özellikle görsel tanıtıma yatkın olan sosyal medya kanalları otel pazarlamacılığı konusunda oldukça değerlidir. Sunduğunuz hizmeti görsel olarak zenginleştirip, sosyal medya kanallarından yaymanız durumunda doğru kitleye etkili bir şekilde ulaşmanız mümkün olacaktır.
Çevrimiçi İtibar Yönetimi
İnternet erişimine sahip her konuk; çevrimiçi rezervasyon, yorum ve değerlendirme sitelerini kullanarak oteliniz hakkında eleştiri yapma hakkına sahiptir. Otelciler, yapılan eleştiriler karşısında hızlıca dönüş sağlamalı ve bunu diğer okuyuculara da bildirebilmelidir. Müşterilerinin yorumlarını dikkate almayan bir otel işletmesi olarak gözükmek potansiyel müşterilerinizin tercihlerini değiştirmelerine neden olabilir. Yapılan eleştirinin haklı veya haksız olmasını önemsemeden, kurumsal üslubu gözeterek ve yaşanan olumsuz deneyimin çözümüne dair bilgiler içeren dönüşler yapmanız çevrimiçi itibar yönetimi açısından oldukça yararlı olacaktır.
Otel Fiyatlarını İyileştirmek İçin Büyük Veri’den (Big Data) Yararlanma
Büyük veri kavramı ve onun yükselişi başlı başına bir makale konusu olsa da 2017 pazarlama trendleri arasında adını anmamak olmazdı. Bilginin inanılmaz bir şekilde arttığı, depolandığı ve daha erişilebilir olduğu bilişim çağında, mevcut veriyi analiz ederek müşteri davranışlarını modelleyen ve kişiselleştirilmiş deneyimleri hızlıca oluşturma imkanı veren “büyük veri” ve “veri madenciliği” terimleri, pazarlama trendlerini yakalamak isteyen pazarlamacıların gözden kaçırmaması gereken başlıklardır.Müşteri davranışı analizi konusunda büyük veri kullanımının 2017 yılında giderek yaygınlaşacağı tahmin edilmektedir.