Opera Cloud Nedir ve Otel İşletmeleri İçin Avantajları Nelerdir?

0

Opera Cloud otel yönetim sistemi, bulut tabanlı mimarisi sayesinde otellere sağladığı benzersiz avantajlarla konaklama sektöründe fark yaratıyor. Kullanıcılarına mekandan bağımsız otel yönetimi imkanı sunarken, tüm operasyonları tek bir platformda toplayarak verimliliği artırıyor. Günümüzde giderek daha fazla konaklama işletmesi tarafından tercih edilen Opera Cloud’un otellere sağladığı avantajlar bunlarla sınırlı değil; operasyonel maliyetlerin düşürülmesinden, hızlı entegrasyon süreçlerine kadar pek çok detayı yazımızda keşfedin.

Opera Cloud Nedir?

Opera Cloud, oteller için geliştirilmiş bulut tabanlı yeni nesil bir yazılım sistemidir. Bu sistem, konaklama endüstrisinin restoranlardan SPA’lara kadar her alandaki operasyonlarını merkezi bir platformda birleştirir ve bulutta güvenli bir şekilde saklar. Opera Cloud, rezervasyon işlemlerinden misafir profili yönetimine, oda durumu takibinden gelir yönetimine kadar otel operasyonlarının her yönüyle yürütülmesi sağlayan dijital bir üründür.

Opera Cloud’un bulut tabanlı yapısı, otel yöneticilerine süreçleri çok daha hızlı ve verimli bir şekilde yönetme imkanı sunarken, IT maliyetlerini azaltma ve herhangi bir fiziksel sunucuya ihtiyaç duymadan, dünyanın her yerinden sisteme erişim sağlama gibi avantajlar sağlar.

Opera Cloud otel yönetim sistemi bulut tabanlı yapısı, özellikle büyük otel zincirlerine operasyonel esneklik ve ölçeklenebilirlik açısından önemli fırsatlar sunar. Ayrıca, sürekli güncellenen ve güvenlik açıklarına karşı korunan bu yapı, otellerin veri güvenliğini en üst seviyede tutar.

Opera programı, misafirlerin geçmiş konaklama bilgilerini, tercihlerini ve özel taleplerini sisteminde depolayabilir. Bu yönüyle işletmeye misafir deneyimini kişiselleştirme imkanı tanır. Yani bir misafir önceki deneyiminde odasında antialerjik yastık tercih ettiyse, ya da SPA hizmeti satın aldıysa sistem bu verileri ilgililere hatırlatır. Misafir daha otele gelmeden işletme bu düzenlemeyi misafir için yaparak deneyim memnuniyetini artırır.  

Ayrıca Opera Cloud PMS (Opera Cloud Property Management System) otel yönetim uygulamaları mobil cihazlarla uyumludur. Otel yönetim sistemine mobil cihazlardan ulaşmak hem otel personeli hem de yöneticiler için ciddi bir mobilite sağlar.  

Geleneksel PMS ile Opera Cloud Farkları Nelerdir?

Opera Cloud ve geleneksel PMS (Property Management System) arasındaki en belirgin fark Opera Cloud’un yöneticilere sağladığı esneklik ve işletmenin IT, donanım gibi kalemlerdeki maliyetini azaltmasıdır. Bu farkların yanı sıra;

  1. Teknolojik Altyapı ve Erişim: Geleneksel PMS’ler genellikle otel içinde yerel sunucular üzerinde çalışır ve bu da fiziksel donanımın sürekli bakımını gerektirir. Buna karşılık, Opera Cloud tamamen bulut tabanlı bir platformdur, yani internet bağlantısı olan herhangi bir yerden erişilebilir. Bu özellik, otel yöneticilerinin esnek çalışma olanaklarını artırır ve aynı zamanda IT altyapı maliyetlerini düşürür​.
  2. Esneklik ve Ölçeklenebilirlik: Opera Cloud, özellikle otel zincirleri gibi çok sayıda şubesi olan konaklama işletmeleri için merkezi bir yönetim sistemi olarak tasarlanmıştır. Bu sayede, işletmenin tüm şubelerinin operasyonları tek bir platformdan yönetilebilir. Bu, büyük ölçekli otel gruplarının veriyi daha verimli bir şekilde yönetmesine ve her mülk için tutarlı bir hizmet sunmasına olanak tanır.
  3. Güncellemeler ve Bakım: Geleneksel PMS’ler, genellikle zaman alıcı, işleri aksatabilecek manuel güncellemeler gerektirir. Opera Cloud, bulut üzerinde sürekli olarak güncellenir ve yeni özellikler hemen kullanılabilir hale gelir. Bu, sistemi her zaman güncel tutar ve otel işletmelerine en son teknolojik yenilikleri anında sunar​.
  4. Entegrasyon Yeteneği: Opera Cloud, çeşitli Oracle çözümleri ve üçüncü taraf uygulamalarla kolay entegre olabilir. Bu, özellikle otellerin farklı iş süreçlerini (örneğin, restoran yönetimi, rezervasyon sistemleri) tek bir platformda birleştirerek operasyonel verimliliği artırır.
  5. Veri Güvenliği ve Uyumluluk: Opera Cloud, Oracle’ın dünya çapında verilerin güvenli bir şekilde işlenmesini ve saklanmasını garanti eden yüksek güvenlik standartlarına sahiptir. İşletmelerin verileri daima güvenli bir şekilde saklanır.

Opera Cloud’un Özellikleri Nelerdir?

Opera Cloud’un özelliklerini 10 maddede tamamlayabiliriz:

  1. Merkezi Veri Yönetimi: Tüm mülkler için merkezi bir profil oluşturan oteller, misafirler tercihlerini ve deneyim geçmişlerini otelin şubeleri de dahil olmak üzere tüm tesislerde takip eder. İşletme misafir verilerini kolayca görüntülediği için daha kişiselleştirilmiş hizmetler sunarak fark yaratabilir.
  2. Entegrasyon Yetkinlikleri: Oracle Hospitality Entegrasyon Platformu ile Oracle’ın partner çözümleriyle hızlı ve kolay entegrasyonlar yapılabilir, böylece işletmenin ihtiyaç duyduğu diğer dijital ürünlerle hızlıca çalışmaya başlayabilir. 
  3. Esneklik ve Ölçeklenebilirlik: Opera Cloud (Opera Cloud Property Management System) küçük otellerden büyük zincirlere kadar her türlü otel için ölçeklendirilebilir ve işletmeler yalnızca kullandıkları araçlar için ödeme yapar.
  4. Güvenlik ve Uyum: Opera Cloud otel yönetim sistemi dünya genelinde 200’den fazla ülkede yasal ve mali uyumluluk sağlarken işletmelere dil ve para birimi desteği de sunar. Ayrıca, güçlü güvenlik süreçleri sayesinde işletme verilerini korur.
  5. Mobil Uyumlu Platform: Bu platform mobil cihazlardan erişilebilir ve yöneticilere büyük bir esneklik sağlar. 
  6. Misafir Deneyimi Yönetimi: Misafirlerin tercihleri, harcama alışkanlıkları ve pazarlama verileri hakkında gerçek bilgiler sunarak sadakat programı geliştirilmesine ve üstün misafir hizmeti sunulmasına yardımcı olur​.
  7. Gelir Yönetimi: Rezervasyonlar sırasında oda tipleri ve fiyatlar arasında en iyi kombinasyonu seçerek işletme gelirini iyileştirir ve misafirlerin en uygun teklifi almasını sağlar.
  8. Operasyonel Verimlilik: Kullanıcı dostu bir arayüzle, yüksek seviyede operasyonel verimlilik sağlayarak, otel çalışanlarının günlük görevlerini daha hızlı ve etkili bir şekilde gerçekleştirmesine olanak tanır​.
  9. Ödeme İşlemleri: Tüm dünyada ödeme kabul etmek için tek bir giriş noktasından entegre ödeme çözümleri sunar. Ayrıca, ödeme verilerinin güvenliğini artırmak için kart verilerinin tokenizasyonunu (veri parçalama) sağlar.
  10. Raporlama ve Analitik: Toplu işlemlerden bireysel işlemlere kadar tüm verileri, basit ve kolay bir platformda sunarak, mülk bazında veya grup şubeleri genelinde raporlama yapılmasına olanak tanır.

Bulut Tabanlı Mimari

Oracle’ın bulut tabanlı mimarisi, işletme verilerini bulut üzerinde güvenli, ölçeklenebilir ve esnek bir şekilde yönetmeleri için geliştirilmiştir. Oracle Cloud Infrastructure (OCI) ile sağlanan bu mimari, işletmelerin mevcut iş yüklerini buluta taşırken yüksek performans, maliyet etkinliği ve güvenlik sağlar. Oracle Cloud Infrastructure (OCI) mimarisi, çeşitli hizmet katmanları sunarak, işletmenin sahip olduğu uygulamaların ölçeklenebilirliğini ve çoklu kullanıcı özelliğini destekler, böylece işletmeler artan taleplere hızla yanıt verebilirler.

Bulut mimarisi, geleneksel veri merkezlerinden farklı çalışır; veri kaynaklarını dijital olarak saklar ve yöneticilerin internet erişimine sahip oldukları her yerden erişmelerine imkan tanır. Diğer taraftan yöneticilere daha fazla esneklik sağlar ve yatay olarak katmanlara ayrılmış hizmetlerle neredeyse sınırsız bir şekilde ölçeklenebilir. 

Oracle’ın bulut tabanlı mimarisi, ayrıca, ağ güvenliği, kimlik yönetimi ve veri şifreleme gibi bir dizi güvenlik hizmetiyle desteklenir. Bu mimari, işletmelerin sahip oldukları verileri yasal düzenlemelere uygun olarak koruma altına alır.

Kullanıcı Dostu Arayüz

Oracle’ın Opera Cloud (Opera Cloud Property Management System) platformu kullanıcı dostu bir arayüze sahiptir. Sade ve anlaşılır bir tasarıma sahip olan arayüz, kullanıcıların sisteme hızlıca adapte olmalarını ve günlük işlemlerini daha verimli bir şekilde gerçekleştirmelerini sağlar. Kullanıcılar Opera Cloud’un arayüzünü kendi iş akışlarına göre özelleştirilebilir. Bu özellik sık kullanılan fonksiyonları bir araya toplayarak iş akışlarını hızlandırır. Opera otel yönetim sistemi mobil uyumu sayesinde otel personelinin masaüstü ve mobil cihazlar üzerinden aynı kullanıcı deneyimini yaşamasını garantiler. 

Kullanıcılar, arayüzdeki menüler, alanlar ve geri bildirim mesajları gibi unsurları kendi dillerine göre ayarlayabilir ve bu da çok dilli ekiplerle çalışan oteller için büyük bir avantaj sağlar.

Bu özellikler, Opera Cloud’un sadece teknik olarak güçlü bir platform değil, aynı zamanda son derece kullanıcı dostu ve esnek bir çözüm olduğunu göstermektedir.  

Çoklu Cihaz Erişimi

Opera Cloud’un çoklu cihaz erişimi özelliği kullanıcıların herhangi bir yerden ve herhangi bir cihazdan Opera Cloud’a erişmelerine olanak tanır. Kullanıcılar masaüstü bilgisayar, tablet veya akıllı telefon farketmeksizin Opera Cloud’un tüm araçlarını aynı verimlilikle  kullanabilir. Bu sayede otel yöneticileri ve personeli otel verilerine her an, her yerden ulaşabilir, gerekli düzenlemeleri yapabilir, sahip oldukları esneklik ve verimlilik artar. 

Opera Cloud’un Otel İşletmeleri İçin Avantajları Nelerdir?

Bulut tabanlı otel yönetim sistemi Opera Cloud konaklama hizmeti veren işletmelere maliyetten, esnekliğe, güvenlikten raporlamaya kadar birçok fayda sağlar;

1. Kolay Entegrasyon: Opera Cloud otel yönetim sistemi, diğer Oracle uygulamaları ve üçüncü taraf sistemlerle sorunsuz bir şekilde entegrasyon sağlar. Bu sayede oteller mevcut üçüncü taraf sistemleri kullanmaya devam ederken Opera Cloud’un avantajlarından da faydalanabilirler. 

2. Maliyet Tasarrufu: Opera Cloud bulut tabanlı mimarisi, otellerin IT altyapı, sunucu ve donanım maliyetlerini azaltır. Bu sayede işletmeler büyük ölçüde maliyet tasarrufu sağlar.

3. Mekana Bağlı Kalmayan Erişim: Opera Cloud, mobil cihazlarla tam uyumludur. Bu sayede geleneksel sistemlerin sunamadığı esnekliği sunarlar. Kullanıcılar otel yönetim görevlerini otelde olmadıklarında dahi yapabilirler. Bu esneklik, özellikle seyahat etmesi gereken, ya da birkaç şubeyi aynı anda yöneten kullanıcılar için büyük bir avantajdır.

5. Güvenlik ve Yasal Düzenlemelere Uyumluluk: Opera Cloud yüksek güvenlik standartlarına sahiptir ve yerel yasal düzenlemelere uyumludur.

6. Kapsamlı Raporlama ve Analitik: Opera Cloud’un güçlü analitik ve raporlama araçları işletmelerin operasyon verilerini detaylı olarak analiz etmelerini ve bu veriler ışığında stratejik kararlar almalarını sağlar.

Verimlilik ve Operasyonel İyileştirmeler

Opera Cloud otel yönetim sistemi (Opera Cloud Property Management System) otellerin tüm operasyonel süreçlerini tek bir merkezi platformdan yönetmelerini sağlar ve bu sayede, farklı departmanlar arasında bilgi akışı dolayısıyla iş süreçlerini hızlandırır. Bulut tabanlı yapının otel verilerine her an her yerden erişim sağlaması ve otellerin kendilerine özgü operasyonel ihtiyaçlarına göre özelleştirilebilen bir yapı sunar. Diğer taraftan entegrasyon ve raporlama araçları da otel yönetim süreçlerinde verimliliği sağlar, işletmenin geliştirilmesi gereken yönlerini ortaya koyar. Bu özellikler, otellerin günlük operasyonlarını optimize etmelerine, misafir memnuniyetini artırmalarına ve maliyetleri düşürmelerine yardımcı olur. 

Maliyet Tasarrufu ve Ekonomik Avantajlar

Opera Cloud, geleneksel yazılım çözümlerine kıyasla IT altyapı ve bakım maliyetlerini büyük ölçüde azalttığı için otellere önemli bir avantaj sağlar. Çünkü sunucular, veri merkezleri ve diğer donanımlar için yapılan yatırımların yerine, Opera Cloud’un bulut tabanlı yapısı ile yalnızca kullandıkları hizmetler için ödeme yaparlar.

Bulut tabanlı bir sistem olduğu için her zaman en son sürümde çalışır ve yazılım güncellemeleri otomatik olarak gerçekleştirilir. Bu da, pahalı ve zaman alıcı manuel güncelleme süreçlerini ortadan kaldırır.

Diğer taraftan Opera Cloud, otellere ihtiyaç duydukları anda kullandıkları kapasiteyi artırma veya azaltma esnekliği sunar. İşletmeler sezon değişimlerinde ve iş hacmindeki dalgalanmaların oluşturduğu ekonomik yükten etkilenmezler. Bu gibi maliyet kalemlerinde sağladığı avantajlar, Opera Cloud’u kullanmanız için sebepler sunarken her geçen gün daha fazla işletme tarafından tercih edilmesinin de güçlü nedenleri arasındadır.

Esneklik ve Ölçeklenebilirlik

Opera Cloud otel yönetim sistemi bulut tabanlı yapısını tercih eden otel yöneticileri bulutta saklanan verilere her an her yerden ulaşabilir ve otelin tüm süreçlerini görüntülerken operasyonu da sorunsuz bir şekilde yürütebilirler. Bu esneklik sayesinde yöneticiler şehir içi, şehir dışı geziler, konferans ve fuar gibi etkinliklere katıldıkları sırada bile otellerini yönetmeye devam edebilirler. 

Oteller Opera Cloud’un bulut tabanlı yapısı farklı büyüklükteki oteller ve zincirlerin  operasyonel ihtiyaçlarına göre yapılandırabilir. Otel sayısı veya operasyonel büyüklük arttıkça, sistemin performansı ve işlevselliği bu durumdan etkilenmez, verimli bir şekilde çalışmaya devam eder. İşletme büyüdükçe de aynı yazılım altyapısını kullanmaya devam edebilir, operasyonları kesintiye uğramaz.

Opera Cloud ile Müşteri Deneyimi Nasıl İyileştirilir?

Opera Cloud biriktirdiği misafir verilerini misafirin sonraki deneyimlerinde daha kişisel hizmet alması için kullanabilir. Misafirin özel istekleri, geçmiş deneyimlerindeki tercihlerini yönetici ve personele sunarak olası hizmet kişiselleştirmesi, ek satış olanakları gibi fırsatları değerlendirmelerini sağlar.  

Opera Cloud, bulut tabanlı yapısı sayesinde tüm otel personelinin ve departmanlarının gerçek zamanlı verilere erişimini sağlar. Bu sayede, misafirlerin anlık ihtiyaçları hızlı bir şekilde karşılanabilir ve hizmet kesintisiz devam eder. Özellikle otel restoranları ve oda servisi gibi departmanlarda bu gerçek zamanlı bilgi akışı, müşteri memnuniyetini artırır.

Opera Cloud’un mobil uyumlu arayüzü, otel personelinin ve yöneticilerinin sisteme her yerden ve her cihazdan erişmesine olanak tanır. Bu özellik misafirlere daha hızlı yanıt verilmesini sağlar ve hizmet sürecini hızlandırır. Ayrıca, mobil erişim sayesinde otel personeli misafirlere daha fazla zaman ayırabilir ve onları daha iyi anlayarak hizmet verebilir.

Opera Cloud, diğer Oracle ürünleri ve üçüncü parti uygulamalarla kolayca entegre olabilir ve bu uygulamalardan veri çekebilir. Bu sayede misafir deneyimi kişiselleştirmek için gerekli olan veri üçüncü parti bir uygulamada bile saklanıyorsa Opera Cloud bu veriyi bulur ve yöneticiye sunar.