Mobil sadakat uygulamasını daha iyi anlamak için önce müşteri sadakatine odaklanmamız lazım. Müşteri sadakati, gelirleri artırmak ve yeni müşteriler kazanmak için oldukça önemli bir etken. Bu nedenle, işletmeler sadakati artırmak için uzun zamandır yoğun olarak çalışıyorlar. Eskiden müşteri sadakati programları damga ve kartlarla gerçekleştirilirken, mobil uygulamalar sayesinde çok daha kolay ve etkili sadakat programları geliştirmek mümkün.
Kaybolan, yırtılan ve unutulan sadakat kartlarının yerini alan mobil uygulamalar, müşterileriniz üzerinde son derece büyük bir etkiye sahip. İşletmenizin gün içinde saatlerce kullanılan cep telefonlarına girmesi demek, paha biçilemez bir reklam alanına erişim demek. Üstelik, eğer doğru ve etkili bir şekilde kullanılırsa, sadakat uygulamalarının başarıları ortada.
Müşterilerinizin üzerinde güçlü bir etki yaratacak mobil sadakat uygulamasına nasıl sahip olabilirsiniz? Nelere dikkat etmeni ve odaklanmanız gerekiyor? 10 maddede etkili bir sadakat uygulaması sahibi olmanın yollarını listeledik.
Görsel ve metin çeşitliliği sunun
Gün boyunca pek çok mobil uygulama kullanıyoruz. Tüm bu mobil uygulamaların ortak yanı, görsel bir bütünlük ve etkileyicilik sunmaları…
Mobil sadakat uygulamanızda kampanyalarınızı duyurmak için kullanıma açılmış alanların tamamı, hedeflerinize ulaşmanıza olanak tanır. Mobil uygulamanızın giriş ekranında yer alan banner ve bar’ları içerik açısından zengin tutmalı ve etkileyici görsellerle süslemelisiniz.
Örneğin, uygulamanızı açan müşterilerinize, yaklaşan özel bir gün ile ilgili hazırladığınız kampanyayı veya yeni ürünlerinizi bu alanlarda duyurabilirsiniz. Sevgililer Günü için bir kampanya düzenlediyseniz, bu kampanyayı giriş ekranınızda yer alan büyük bir banner’da etkili bir metinle duyurmak, müşterilerinizin dikkatini çeker.
Sevgililer Günü için 1 kahve alana 1 kahve hediye kampanyası hazırladığınızı düşünelim. Bu durumda, şöyle bir sloganla iki kahvenin bulunduğu bir fotoğrafı banner alanına eklemek o alanı etkili kullanmanıza yardımcı olur:
Siz 1-1’inize yetersiniz!
Sevgililer Günü’nde 1 kahve alana 1 kahve hediye!
Benzer şekilde, menünüze yeni bir tatlı eklediyseniz bu ürünün net çekilmiş bir fotoğrafının üstüne şöyle bir metin yazabilirsiniz:
Ağzımız birlikte tatlansın! Yeni tatlımızı deneyin.
Eğer bir fotoğrafın üstüne nasıl metin ekleyebileceğinizi ve o fotoğrafı nasıl daha güzel bir reklam görseline dönüştürebileceğinizi kestiremiyorsanız, pratik ve ücretsiz mobil uygulamaları deneyebilirsiniz.
Kurumsal renklerinize uyumlu renkler tercih edin
Mobil uygulamanızın hazırlık sürecinde kurumsal kimliğinizi bu uygulamaya dahil etmek oldukça büyük önem taşıyor. İşletmenizin logo renklerine uygun ve iç mekan tasarımıyla da zıt olmayan bir tasarım bütünlüğünü mobil uygulamanızda da sunarsanız, müşterilerinizin uygulamanızı işletmenizle eşleştirmesi çok daha kolay olur. Ayrıca uygulamanız çok daha şık görünür.
Mobil sadakat uygulaması tasarım renklerini belirlerken dikkatli olun
Renkler, bir bakışta pek çok şey ifade ediyor. Her bir rengin insan zihninde yarattığı ayrı hisler ve duygu durumları bulunuyor. Bu nedenle, mobil uygulamanızı tasarlarken kaçınmanız ve tercih etmeniz gereken belli başlı renkler olduğunu belirtmeliyiz. Peki, yeme-içme sektörü ile ilişkili mobil uygulamalarda en çok tercih edilen ve etkili olan renkler hangileri? Hangi renklerden kaçınmak gerek?
- En uygun renkler: Sarı, yeşil, turuncu
Sarı, sıcaklığı ve iyimserliği temsil etmesinin yanında, hızlı kararlar alınmasında etkili olduğu bilinen bir renk. Buna örnek olarak, fast food restoranlarının çoğunlukla sarı ağırlıklı logoları tercih etmesini gösterebiliriz.
Yeşil, sağlığı, güveni ve çevreyi temsil ediyor. Çevreye duyarlı, sağlığı önemseyen ve bu yönüyle öne çıkmak isteyen pek çok işletmenin logosunda ve kurumsal sitesinde bu rengi tercih etmesinin nedeni yeşilin yarattığı sağlık algısıdır.
Turuncu ise yarattığı hisler anlamında sarı ile benzerlik göstermekle beraber, sarıya göre daha dinamik görünüyor. Öte yandan turuncu renk, arkadaş canlısı işletmeler için de büyük bir tercih sebebi.
- Maviden ve kırmızıdan kaçınılmalı
Mavi ve kırmızı, farklı nedenlerle tercihlerinizin arasında bulunmaması gereken renkler. Kırmızı, tehlikeyi ve acil bir durumu işaret ettiği için yeme-içme uygulamalarında tercih edilmemesi önerilen bir renk.
Mavi ise çoğunlukla hastalıkla ilişkilendiriliyor. İlk bakışta güzel bir renk olarak algılanmasına rağmen, yarattığı etki hastalık hissiyle bağdaştırılabilir.
Bu bilgiler ışığında yeni bir logo tasarlamak isteyebilirsiniz. Sade, modern ve akılda kalıcı bir tasarım doğru renklerle birleştiğinde markanızı yansıtan profesyonel bir kimlik sağlar. Logo tasarım için Canva gibi online araçları tercih edebilirsiniz. Bu araçlar, markanızın mesajını en iyi yansıtan renkleri seçmenizi kolaylaştırır ve website, banner vb. gibi bir çok yerde kullanacağınız renkleriniz için bir palet oluşturmanızı sağlar. Hızlı bir logo tasarımı oluşturabilir ve bunun için bir çok şablondan faydalanıp yaratıcılığınızı destekleyebilirsiniz.
Yeni üyelerinize özel kampanyalar düzenleyin
Müşterilerinizin mobil uygulamanızı indirdiği ilk anda uygulamanın ona fırsatlar sunmasını sağlamak dolayısıyla uygulamanın avantajlarını hemen ilk anda fark etmesini sağlamak, uygulamanızın kullanımını artıracaktır. Uygulamanızı indirip ilk kez giriş yapan müşterilerinize ufak indirimler veya hediyeler sunmayı ihmal etmeyin.
“Hoş geldiniz! İlk siparişinize özel %10 indirim!” gibi basit ve etkili metinler uygulanan görselleri banner alanına yerleştirirseniz, bu kampanyaların etkisinin çok büyük olduğunu kısa sürede fark edeceksiniz.
Sosyal medyada uygulamanızı duyurun
Sosyal medya artık işletmeciler ve müşteriler için çok önemli bir vitrin. Artık sosyal medyasız bir hayatın neredeyse düşünülmez olduğu bir noktaya geldiğimizi söyleyebiliriz.
Peki, mobil uygulamanızın sosyal medyada daha çok kişiye ulaşmasını nasıl sağlayabilirsiniz?
Bu sorunun cevabı oldukça kolay ancak sosyal medyaya özel düzenli ve etkili çalışma yapmak gerektiğini aklınızda bulundurmalısınız. Yine de, işletmenizi, potansiyel ve mevcut müşterilerinizi en iyi siz tanıdığınız için neyin işe yarayıp yaramayacağını kestirmek çok da zor olmayacak. Birkaç küçük denemeyle, hangi tür duyuruların işe yaradığını kolaylıkla deneyimleyebilirsiniz.
Sosyal medyada yapabileceğiniz duyurularda şu sorulara cevap vermeyi deneyin:
- Bu uygulamayı indirmek, müşterilerinize ne gibi bir fayda sağlayacak?
- Bu uygulamayı sıklıkla kullanmak müşterilerinizin ne kazanmasını sağlayacak?
- Uygulamanız, avantajlarının yanında ne gibi özellikler (paket servis, mobil ödeme, vb.) sunuyor?
Bu tür soruların her birinin cevabı, birer sosyal medya paylaşımını hak ediyor. Örnekler üzerinden ilerlersek:
Uygulamayı indiren ve ilk kez kullanan müşterilerinize %10 indirim sunuyorsunuz. Bu durumda şöyle bir paylaşım metnini dikkat çekici bir görselin içine oturtmak, işin büyük kısmını halletmek anlamına gelir:
“Artık cep telefonunuzdayız! Uygulamamızı indirin, ilk siparişinizde %10 indirim kazanın!”
Eğer sadık bir şekilde mobil uygulamanızı kullanacak müşterilere bunun avantajlarından bahsetmek istiyorsanız, şöyle çağrı metinleri işe yarar:
“Bu kahve bizden! Uygulamamızı kullanarak 4 kahve al, beşinci kahven bizden olsun!”
Bu metinleri uygularken de basit fotoğraf düzenleme ve hazır şablonlar barındıran mobil uygulama veya web sitelerini tercih edebilirsiniz.
Sevgililer Günü, yılbaşı, Anneler Günü gibi özel günleri mobil uygulama kampanyalarınızla birleştirerek sosyal medya paylaşımlarınızda uygulamanıza yer verebilirsiniz. Tıpkı ilk örneğimizdeki gibi müşterilerinizle bu özel günlerde kuracağınız iletişim üzerinden avantaj sağlayacaksınız.
İşletmenizde uygulamayı tanıtın
Mobil uygulamanızı yalnızca dijital ortamlarda değil, işletmenizin içinde de tanıtın. Hazırlayacağınız afiş ve panoları uygulamanız hakkında tanıtıcı metinlerle destekleyerek bu duyuruları işletmenizde farklı noktalara konumlandırabilirsiniz. İşletme kapısında, masalarda, kasa önünde veya duvarlarda mobil uygulamanızı tanıtan, hatta QR kodlar ile doğrudan uygulamayı indirmeye yönlendiren reklamlar uygulamanızın bilinirliğini ve kullanılırlığını artıracaktır.
Çalışanlarınızı uygulamayla ilgili bilgilendirip tavsiye etmelerini sağlayın
Tüm çalışanlarınız mobil sadakat uygulamanızın avantajlarından haberdar olmalı ve sorulan sorulara cevap verebilecek bilgi birikimine sahip olmalı. Çalışanlarınıza mobil sadakat uygulamanızın avantajlarını detaylı bir şekilde anlatır, müşterilerinize de bahsetmelerini sağlarsanız, indirme oranlarına olumlu yansıyacaktır.
Örneğin kasadaki çalışanınızın “Uygulamamızı indirirseniz, bu alışverişinizinden %10 indirim kazanacaksınız” demesi, çok etkilidir. Paket siparişleri teslim eden kuryenizin “Uygulamamızı indirip oradan sipariş verirseniz, bir sonraki alışverişinizde geçerli indirim hesabınıza tanımlanacak” demesi de tercih edilirliği büyük oranda artırır.
Avantaj, fırsat ve indirim gibi dikkat çekici kelimeler, uygulamanızın indirilmesinde en önemli etkenler. Çalışanlarınızın uygulamayı bu yönleriyle tanıtmaları, uygulamanın müşteriler üzerindeki etkisini, indirme oranını ve sadık müşteri oranınızı artırır.
Kampanya ve fırsatları bildirimlerle duyurun (Push Notification)
Sadık müşteriler edinmek için sadakat uygulamanızın indirilmesi bir adım. Ancak tek başına yeterli değil. Uygulamanın indirilmesiyle birlikte, müşterinizle iletişim için yeni bir yol kazanmış olacaksınız. Bu yolun verimli şekilde kullanılması ile tamamen sizin elinizde. Peki, müşterileriniz uygulamanızı indirdikten sonra neler yapmalısınız?
Mobil uygulamanızı indiren müşterileriniz, uygulamaya üye olmak için sizinle bazı temel iletişim bilgilerini paylaşır. Bunlar Kişisel Verileri Koruma Kanunu uyarınca saklanır. Ancak aynı zamanda sizin için telefon numarası ve mail adresi gibi yeni iletişim kanalları da sunar. Öte yandan, sadakat uygulamanız aracılığıyla istediğiniz zaman hedeflediğiniz müşteri gruplarına veya tüm müşterilerinize bildirimler gönderebilirsiniz.
SMS, e-mail veya uygulama bildirimleri aracılığıyla müşterilerinize yeni kampanyalarınızı duyurabilir, sadakat uygulamanızın avantajlarını ve işletmenizi onlara hatırlatabilirsiniz. Sadakat uygulamalarının belki de en güçlü olduğu yönü, iletişimi kuvvetlendirmeleridir.
Mobil uygulamanızın bildirim panelini kullanarak, müşterilerinize yeni ürün ve kampanlarınızı duyurabilirsiniz:
“Bu kahve bizden olsun! 1 alana 1 bedava kampanyamız başladı!”
“Saat 19.00’a kadar vereceğiniz siparişlerde %20 indirim fırsatı!”
Bir süredir devam eden kampanyalarınızı müşterilerinize hatırlatmayı seçebilirsiniz:
“Hamburger menülerinde indirim devam ediyor! Üstelik büyük boy patates ücretsiz!”
“Geleneksel cuma fırsatı: Makarna çeşitlerinde 5 TL indirim!”
Bu tür hatırlatıcı ve bilgilendirici bildirimler, müşterilerinizle iletişiminizde yeni bir yol keşfetmenizi sağlar. Ayrıca, tercih edilirliğiniz ve müşterileri sadakatiniz gün geçtikçe artar. Müşterilerinize seslendiğiniz ve ilgi çekici fırsatlar sunduğunuz sürece, sadakatlerini sürdürmek hiç de zor değil.
Yalnızca mobil bildirimleri kullanmayıp SMS ve e-mail servislerini tercih etmek de etkili bir yöntemdir. Bir süredir uygulamanızı kullanmayan (belki de uygulamanızı telefonundan kaldırmış) müşterilere erişmek için SMS’i tercih edebilirsiniz. E-mail içerikleriniz ise biraz daha farklı, görsel ve metin bütünlüğü açısından da dikkat çekici olmalı. Örnek vermek gerekirse:
Mail başlığı: Serinleten yaz lezzetlerimizi deneyin!
İçerik:
Sevgili müşterimiz,
Havalar ısınmaya başlamışken, size en sevilen ve en çok tercih edilen soğuk içeceklerimizi hatırlatmak istedik.
Bu metnin altına soğuk kokteyl ve içeceklerinizi sıralayıp varsa yeni ürünlerinizi de ekleyebilirsiniz.
Bildirimler, SMS ve e-mail’ler ile ilgili göz önünde bulundurulması gereken en önemli konu bunların sıklığı. Çok sık bildirim göndermek müşterileriniz üzerinde bunaltıcı bir etki yaratabilirken, çok seyrek bildirim göndermek ise iletişim kopukluğuna neden olabilir. Bu ikisinin tam ortasını bulmak için, kendi davranışlarınızı göz önünde bulundurun. Haftada bir bildirim gönderen uygulamalara karşı ne hissediyorsunuz? Günde üç kez veya ayda bir kez mail atan markalara karşı bakış açınız nedir? Müşterileriniz de tıpkı sizin gibi. Onlar da bazı bildirimleri sıkıcı, bazı bildirimleri dikkat çekici, bazı markaları ise bunaltıcı buluyor.
Özel günlere özel fırsatlar sunun
Sadakat uygulamaları, kişiye özel deneyimler yaratmak için biçilmiş kaftandır. Çünkü bu uygulamalar, müşterilerinizin kişisel bilgilerinin ve işletmenizle ilgili alışveriş alışkanlıklarının depolanmasını sağlar. Kahve içmeyi tercih eden müşterileriniz ile sıklıkla tatlı yiyen müşterilerinizi, uygulamayı sık kullanan müşterileriniz ile ayda bir kullanan müşterilerinizi ayırt ederek bu profilleri segmentlere ayırmanıza yardımcı olur. Öte yandan, müşterilerinizin doğum günü ve cinsiyet bilgileri gibi temel kişisel özellikleri de sadakat uygulaması sayesinde veritabanınızda saklanır.
Tüm bu verilerden yararlanarak müşterilerinize özel fırsatlar sunabilirsiniz. Doğum günü olan müşterilerinize ufak ikramlarda bulunmak, Anneler Günü gibi günlerde “annelere özel” fırsatlar sunmak, yeni yıl kutlaması yapmak ve daha pek çok özel gün hedefli dikkat çekici fırsatlar sunmak sadakat uygulamaları ile oldukça kolaydır.
“İyi ki varsınız! Doğum gününüze özel sürprizimiz için bize uğramanız yeterli!”
Bu iki güzel cümle ile doğum gününde bir müşterinizi işletmenize davet ederek ona bir dilim tatlı ikram etmek, müşterinizin işletmenize duyduğu sadakati artıracak ve kendisini özel hissetmesini sağlar. Hatta böylece, arkadaşları veya ailesiyle işletmenizde kutlama yapmasını bile sağlayabilirsiniz.
Farklı ödeme yöntemleri sunun
Eğer sadakat uygulamanız aynı zamanda bir sipariş aracı olarak da çalışıyorsa, bu uygulama üzerinden kredi kartı ile ödeme yapma özelliği sunarak müşterinizin işini kolaylaştırabilirsiniz. Paket siparişin adrese teslimi sırasında da ödeme alabileceğiniz gibi, mobil uygulama üzerinden de hızlıca ödeme gerçekleştirmelerini sağlayabilirsiniz.
Protel’in çok kanallı satış ve sadakat uygulaması Wizlo, tüm bu özellikleri ve çok daha fazlasını müşterilerinize sunmanız için hazır. Wizlo ile hemen tanışın!