İçindekiler
Koronavirüs’ün (Kovid-19) etkisini en yoğun olarak gösterdiği sektörlerden biri de şüphesiz ki konuk ağırlama sektörü. Global otelcilik sektörü araştırma şirketi STR’nin Londra’daki otellere ilişkin verileri Şubat ayında negatif bir performans yaşandığını, Mart’ın ilk haftasında ise durumun daha da kötüleştiğini belirtiyor. Sadece oteller değil yiyecek-içecek hizmeti veren işletmeler de sürecin etkilerini yaşıyor. Ülkemizde de durum etkisini göstermeye devam ediyor.“Koronavirüs Tedbirleri” genelgesi kapsamında bakanlık kararı ile birçok işletmenin faaliyetlerine ara verildi. Restoranlar, kafeler, barlar sosyal alan olarak hizmet vermeye devam edemiyor. Otel rezervasyonları iptal ediliyor. Bu durumun ne kadar süreceğini bilemiyoruz fakat işletmenizi bu dönemden güçlü çıkaracağını ve gelirinize de pozitif etkileri olacağını düşündüğümüz yöntemleri paylaşmak istiyoruz.
Konuk Ağırlama Sektöründe Pazarlama Faaliyetlerini Mevcut Duruma Uyarlayın
Hem oteller hem de restoran ve kafe gibi yeme içme sektörüne hizmet veren işletmelere ortak tavsiyemiz pazarlama faaliyetlerini bırakmamaları ama yaklaşımlarını mevcut duruma adapte etmeleridir. Sürdüreceğiniz güçlü iletişim, dayanışmanın büyük ölçüde önem kazandığı bu zamanlarda mevcut ve potansiyel müşterilerinize kendini iyi hissettirecek ve markanıza olan güven hissini artıracaktır.
Otelcilik Sektörü “Esneklik” Sağlamalı ve İç Piyasayı Hedeflemeli
Otelcilik sektörüne göz attığımızda, insanlar rezervasyon yaptırıp yaptırmama konusunda geleceklerini öngöremediklerinden doğal olarak kararsız hareket ediyorlar. Gelecek için bir tatil planlamak istiyorlar fakat geleceğin ne getireceğinden emin değiller. İşte burada karşımıza çıkan birincil pazarlama stratejisi “esneklik” oluyor. Otel işletmeleri müşterilerine esnek rezervasyon tarihleri tanıyabilirler. Çoktan rezervasyonlarını yapmış olan ve iptal etmek isteyen müşterilere rezervasyonlarını ileri bir tarihe erteleme opsiyonu sunabilirler.
Uluslararası seyahat kısıtlamalarından dolayı iç piyasayı hedeflemek otel işletmelerinin ilerleyebileceği stratejik bir yol. Yurt dışı reklamları azaltıp ülke içi reklamlara ağırlık vermek otellerin reklam giderlerinin azalmasını da sağlayacaktır. Bu süreçte kaliteden ödün vermeden hizmet sunulmalı ve Sağlık Bakanlığı tarafından belirtilen her türlü tedbir alınmalı. Alınan bu tedbirler konuklara mutlaka yansıtılmalı ki konuklar kendilerini güvende hissedebilsinler.
Restoranlar Paket Servisi Değerlendirebilir
Restoranlar için öne çıkan unsur ise paket servis. Türkiye’de bakanlık tarafından yayınlanan genelgede restoran, pastane ve benzeri işletmeler artık sadece paket servis yapabilecek. Bu sayede restoranlar hem müşterilerini lezzetlerinden mahrum bırakmaz hem de koşullara adapte olarak işletmelerini verimli bir şekilde yönetmeye devam edebilir. Paket servis, bünyesinde restoran bulunan otellerin de değerlendirebileceği bir seçenek. Tabii burada dağıtım, stok gibi faktörler öne çıkıyor. Restoranlar online aracı web siteleriyle bu talebi değerlendirebileceği gibi direkt kendi web siteleri üzerinden sipariş alarak bu süreci iyi bir şekilde yönetebilirler.
Süreç İyi Değerlendirilirse Fırsata da Çevrilebilir
Geçmiş ekonomik kriz ve sorunlu dönemlerde olduğu gibi bu süreçte de birçok insanın seyahat, yeme-içme, konaklama gibi aktiviteleri erteliyor olacağını ve sonrasında taleplerde sıçrama yaşanacağını öngörüyoruz. Dönemi hem mevcut duruma adaptasyonla gelişen hizmetler hem de geri dönmeye hazırlıkla değerlendirmeyi ihmal etmemelisiniz. Süreç birçok zorluk barındırsa da işletmeler için kendilerini değerlendirebilecekleri, geçmiş süreçleri gözden geçirebilecekleri, varsa hatalarını iyileştirebilecekleri bir dönem olarak da fırsat barındırıyor. Menü yenileme, stok yönetimi, değer önerileri, ihtiyaç var ise tadilat gibi çalışmalarla bu dönemi verimli bir şekilde kullanıp işlerin yeniden hareketleneceği dönemde işletmenize birçok fayda sağlayacak düzeltmeleri yapabilirsiniz.
Biz Protel ailesi olarak 30 yılı aşkın süredir ürünlerimiz ve ürettiğimiz yazılımlarla konuk ağırlama sektörlerine destek olmaya devam ediyoruz. Gelişen durumlara ve değişen şartlara göre hızla aksiyon alıyoruz. Restoranlara paket serviste ihtiyaç duydukları tüm teknolojiyi sağladığımız gibi otellerin rezervasyon gelirlerini yükseltecek ileri düzey çözümler sunuyoruz. Bu dönemde de konuk ağırlama sektöründe bulunan işletmelere destek olabilmek için kapsamlı çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Sizlere de teknolojik altyapınızı güçlendirerek hem “şimdi”yi, hem de geleceği düşünmenizi tavsiye ediyor, bu süreçte de sektörü teknolojinin gücü ile beslemeye devam ediyoruz.