Küresel bir alışveriş sürecine dönen Black Friday, ortaya ilk çıktığında Kasım ayının son cuması olarak bilinirken, son yıllarda tüm haftayı kapsıyor. Yıl içerisinde en fazla alışverişin yapıldığı bu dönemde, tüketiciler büyük indirimlerden yararlanabilmek için gün sayıyor. İşletmeler açısından bakıldığında ise, oluşturacağınız kampanyalar ile sadık müşteriler edinebileceğiniz ve satışlarınızı artırabileceğiniz bir döneme girdiğinizi söyleyebiliriz. Bu dönemi daha kârlı bir şekilde geçirebilmeniz için size bazı öneriler hazırladık.
Farklı şubelerinize yönlendirin
Çok fazla oda satışı gerçekleştirdiğiniz bir senaryoda, talebin yüksek olduğu tarihlerde hem overbooking durumunun önüne geçmek hem de müşterilerinizi geri çevirmemek için farklı şubelerinize yönlendirme yapabilirsiniz. Web sitenizde, misafirlerinizin aynı tarihte istedikleri özelliklere uygun şubeleri tercih etmelerine teşvik eden bir pop-up çıkarabilirsiniz.
e-Posta pazarlamasından yararlanın
Müşterilerle doğrudan iletişim kurmanın bir yolu olan e-mail pazarlaması, dijital dünyada marka tanıtımı yapabilmenin etkili bir yoludur. Artık, hemen hemen her markanın dijital dünyada yer aldığı düşünüldüğünde, kalabalıklar arasından sıyrılmak çok da kolay olmayacak. Gün içerisinde kullanıcıların markalar tarafından çok fazla mesaj bombardımanına tutulduğu da bilinen bir gerçek. İşte tam bu sebeple, misafirlerinize veya potansiyel misafirlerinize reddedemeyecekleri fırsatlar sunmalı ve kampanyalarınızı en ilgi çekici şekilde iletebilmelisiniz. e-Marketing ile doğru zamanda, doğru kişilere, doğru mesajları gönderebilirsiniz.
Black Friday İçin Cömert teklifler sunun
Black Friday’de her marka müşterilerine indirimler sunduğu için müşteriler bulabilecekleri en iyi fırsatı ararlar. Kampanyanızın kayda değer bir fırsat olduğundan ve ek değer kattığından emin olmalısınız. Fiyatlarınıza zarar vermeden oluşturacağınız cömert bir teklif ile daha fazla oda satışı gerçekleştirebilirsiniz.
Önce sadık müşterilerinizi bilgilendirin
Müşterilerinize indirim kodu tanımlayabilir ya da ek hizmetleri uygun fiyatlarla sunabilirsiniz. Black Friday için belirlediğiniz kampanyanıza ek olarak yalnızca sadık müşterilerinize özel bir kampanya da hazırlayabilirsiniz. Burada önemli olan nokta, otelinizi daha önce ziyaret etmiş ve sadık bir müşteriye dönüşmüş kişileri önceliğinize almak olmalıdır. Misafir verilerini tek bir merkezde toplayan ve birleştiren iyi bir veri yönetimi çözümü ile müşterilerinizin ilgilerine göre kampanya kurgunuzu şekillendirebilirsiniz. Geri dönen müşterileriniz sizin için önemli olmalı. Çünkü, yeni kazandığınız müşterilerden çok daha fazla satın alma eğiliminde olduklarını unutmamalısınız.
Farklı işletmeler ile ortak kampanyalar düzenleyin
Uygun fiyatlı oda rezervasyonları gezginlerin ilgisini çekebilir. Peki bu kampanyayı biraz daha genişletseniz nasıl olurdu? Konaklama işletmesi olarak bir havayolu ya da otobüs şirketiyle ortak kampanya düzenlemek misafirlerinize daha bütçe dostu bir seyahat sağlayabilir. Alternatif olarak tur firmaları da düşünülebilir. Yerel deneyimleri seven misafirleriniz için indirimli turlar güzel bir fırsattır. Otelinizin çevresindeki restoranlar, tur firmaları, havayolu ve otobüs şirketleri ile anlaşarak yılın en fazla tüketim yapılan günlerinde sizin, müşterilerinizin ve birlikte çalıştığınız firmanın kârını artımasını sağlayabilirsiniz.