Google Adwords 101

0

“AdWords” kelimesini ilk duyduğumuzda bazılarımızın kulağına yabancı gelebilir. Fakat AdWords hayatımızın o kadar içinde ki; Google arama motoru üzerinden yaptığımız çoğu aramada aslında AdWords ile karşılaşmış oluyoruz. Peki, AdWords nedir?
AdWords, Google tarafından sunulmuş Google arama motoru üzerinde ve Google reklam ağlarında size ait reklamların gösterildiği bir hizmettir. Dijitalleşen dünyada tüketicilerin satın alma alışkanlıkları günbegün değişmekte ve tüketiciler internet üzerinden bir ürün hakkında araştırma yapma, karar verme ve satın alma safhalarından geçmektedirler.
Google arama motoruna saniyede milyonlarca arama sorgusu girilmektedir. Bu sorguların büyük bir dilimini turizm ile alakalı anahtar kelimeleri arayan kullanıcılar oluşturmaktadır. Otelinizin ismini, konumunu, fiyatlarını, görsellerini görmek isteyen kullanıcılar sizin için rezervasyona en yakın kullanıcılardır. AdWords ilgili kullanıcılara otelinizin web sitesini üst sıralarda göstermek, kullanıcıları kaçırmamak için yapılması gereken bir uygulamadır. Otelinizi arayan kullanıcılar reklamınızı veya organik arama sonuçlarında web sitenizi görmezse müşteriyi kaybetmiş oluyorsunuz.
Turizm sektörü Google AdWords’ü Türkiye’de ilk kullanan sektörlerden biridir. Bu sebepten dolayı yıllardır reklam veren rakipleriniz pazar payının büyük bir kısmına hâkim olmuştur. Hem yerel hem küresel rekabet gün geçtikçe arttığı için AdWords’de bulunmayan işletmeler aynı oranda ciddi satış potansiyeli kaybetmektedir.
Google arama motoru sonuç sayfasını yakın zamanda değiştirdi. Önceki sonuç sayfasında sayfanın üst kısmında 3 reklam yer alırken, geriye kalan 8 reklam ise sayfanın sağ kısmında bulunuyordu. Yeni sonuç sayfasında ise, ilk 4 reklam sayfanın en üst kısmında, diğer sıradaki reklamlar sayfanın en alt kısmında bulunuyor.
Google ile Türkiye’deki internet kullanıcılarının %98’ine erişebilirsiniz. Bu oran 38 milyon civarı bir kullanıcı sayısına eşittir.

Hâl böyle olunca müşteriler Google ağlarında hedef kitlelerine rahatlıkla ulaşabiliyor. Peki, neden Google AdWords kullanmalıyız?
1 – Sonuçlar ölçülebilirdir: Tıklama, gösterim, edinme başı maliyet seçenekleri ile AdWords kampanyalarınızı istediğiniz gibi kurgulayabilirsiniz. Sonuçları kısa sürede, kampanyalarınızı en çok kâr getirecek şekilde optimize edebilirsiniz.
2 – İstediğiniz mesajı vermek bu kadar ucuz olmamıştı: Yıllardır alışılagelmiş offline reklamlar fazla maliyetli olması yüzünden markaları korkutuyordu. Fakat AdWords için böyle büyük meblağlara gerek yok. Doğru hedeflemeler ve istediğiniz mesajla çok uygun maliyetlerle reklam verebilirsiniz.
3- Alakalı kullanıcıya reklam gösterme, hedefleme özgürlüğü: AdWords içerisinde müşterilerinizi birçok kırılımdan yakalayabilirsiniz. Demografik özellikler, konum bazlı, saat dilimi gibi hedefleme seçeneklerini daraltıp en doğru müşterinize ulaşabilirsiniz.
4- Maliyet kontrolü: Bütçelerinizi günlük olarak ayarlayabilir, her an bu bütçelendirmede değişiklikler gerçekleştirebilirsiniz.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz