İçindekiler
Yapay zeka, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik… Neredeyse her gün duymaya başladığımız bu kavramlar teknolojinin gelişimi ile birlikte hayatımızın her alanına dokunuyor diyebiliriz.
Müşteri tercihlerinde üründen ziyade deneyimin ön plana çıktığı şu günlerde, teknolojinin misafir deneyimine etkisi turizm ve otelcilik sektörünü de etkisini altına alıyor.
Akıllı oda tasarımlarıyla tanışıyoruz
“Akıllı” teknoloji ürünleriyle desteklenen otel odaları müşteri deneyimini zenginleştirirken işletmecilerin de işlerini kolaylaştıracak gibi gözüküyor. Geleceğin otel odası denince akla ilk gelen başlıklar; yapay zeka, robotlar, akıllı giriş sistemleri, görsel yayınlar için sanal gerçeklik desteği, iklimlendirme sistemleri, kat hizmetleri, oda servisi ve ödeme sistemlerinde yapılacak teknolojik gelişmeler oluyor.
“Hey, Siri”
Sesli komut ile çalışan pek çok mobil cihaz ve uygulamanın ardından sesinizi tanıyacak ve verdiğiniz komutlar ile isteklerinizi yerine getirecek akıllı otel odaları da hayatımıza dahil oluyor. Sesli komut sistemleri sayesinde ışıkları ve perdeleri kapatıp açmak, oda ısısını ayarlamak, televizyon ve benzeri araçları açmak mümkün hale geliyor. Misafir deneyimini bir üst seviyeye taşımak isteyen işletmeciler bu teknoloji çözümünü benimseyecek gibi gözüküyor.
Akıllı saatten oda servisi
Fitness takip cihazları ve akıllı saatler ile başlayan giyilebilir teknoloji modası otelleri de etkisi altına alıyor. Artık sadece adımlarınızı saymak ya da nabzınızı ölçmek yerine saatinizden, gözlüğünüzden ya da giyilebilir teknoloji ürünleri arasına katılacak başka bir aksesuar üzerinden odanıza sipariş verebileceksiniz. Aynı zamanda otel çalışanlarının da kullanabileceği uygulamalar ile personel verimliliğini de arttırmak mümkün olacak.
Oda kartlarına elveda
Müşterilerin satın alma ve kullanma tercihlerini etkileyen iki büyük etken: Güvenlik ve hız. Yüz tanıma ve parmak izi ile giriş aktif olarak pek çok sistem ve uygulamada kullanılıyor. Yüz tanıma ve parmak izi giriş sistemleri ile misafirlerin otele giriş-çıkışları, bilgi depolama ve saklama işlemleri kolaylaşırken, ön büro işlemlerinde hız kazanılması hedefleniyor.
Robot garsonlar iş başında
Yapay zeka bizim için bir tehdit mi sorusu bir yandan gündemi meşgul eder ve bilim kurgu filmlerine konu olurken robotlar ve yapay zekanın aslında şimdiden pek çok iş geliştirme sürecinde karşımıza çıktığını görüyoruz.
Otel ve restoranlarda test sürüşüne çıkan robot garsonlar işletmecilerin maliyetten tasarruf etmesini sağlarken aynı zamanda iş gücü açısından da yorulmak bilmeden çalışıyorlar. Henüz sadece deneme aşamasında ve sayıca az olsalar da sipariş hatalarını azaltıp süreçleri hızlandırdıklarını da unutmamak gerekiyor.
Otel transferlerinde yeni bir çağın başlangıcı
Sürücüsüz (otonom) araçlar farklı sektörlerden pek çok profesyonelin gündemini meşgul ediyor. Otel transferlerinin konaklama planlarındaki büyük etkisi düşünüldüğünde bu araçların turizm ve otelcilik sektörünü de etkilemesi kaçınılmaz hale geliyor. Sürücüsüz araçların insan hatalarını azaltırken; misafir transferleri, bagaj taşıma ve yükleme gibi işlemleri hızlandırması bekleniyor.
Akıllı teknoloji ürünleri hayatımızı kolaylaştırmayı hedeflerken tıpkı robot garsonlar konusunda olduğu gibi farklı görüş ve düşünceler de ortaya çıkıyor. Misafir deneyimini ve operasyonel faaliyetleri yeni bir boyuta taşıyacak teknoloji trendleriyle ilgili işletmeci ve misafir görüşlerini incelemek için Oracle Hospitality tarafından hazırlanmış olan Hotel 2025 raporunu inceleyebilirsiniz.