Satış noktası (POS) sistemleri, yiyecek & içecek operasyonlarının ön cephesinde yer alır. Ancak, bu temel bileşen genellikle planlama aşamasında göz ardı edilir. İşletmelerin satış yapma, stok takibi ve verimlilik ölçümü gibi önemli işlemlerini gerçekleştirmesi açısından POS sistemleri, operasyonların vazgeçilmez bir parçasıdır.
POS sistemleri restorandan kafeye, kulüpten ikram şirketine farklılık gösterir. İş ihtiyaçlarınızı belirlemek için, öncelikle işletmenizin büyüklüğü, tarzı, konumu gibi karakteristik özelliklerini belirleyin. Size benzer işletmelerin kullandığı POS çözümlerini inceleyin.
POS seçimi yapmadan önce bu 5 öneriden yararlanabilirsiniz:
1. Maliyet
İlk seferinde doğru POS sistemini seçmenin, gelecekte faydasını görürsünüz. Çoğu işletme ucuz bir POS sistemi ile hayatına başlar. 12 ay sonra daha sağlam, daha çok özelliğe sahip ve daha güvenilir bir POS sistemine geçiş yapar. 2 sistem satın almak sadece daha masraflı olmaz, aynı zamanda arızalar ve işlevlerin azalması gibi ek maliyetler getirir.
Geliştirilebilir, temel bir kurulum ile işe başlayın. Stok yönetimi yazılımı veya mutfak gösterge sistemi gibi ilave POS yazılım ve donanımları da sunan bir firmadan POS sistemi satın alırsanız, hem sorunsuz bir entegrasyona, hem de tüm sistemler için tek bir destek noktasına sahip olursunuz.
2. Kalite
Bir sistemin kalitesini; hem kullanıcısına sunduğu deneyim, hem de belirli bir alanda kendisini ispatlamış olması belirler. Eğer bir restoran POS sistemine ihtiyacınız varsa, benzer büyüklükteki restoranlara POS sistemi sağlayan firmalarla iletişime geçin. Araştırmanızı yaparak, üreticinin sektörde yeterli deneyime sahip olduğuna emin olun. Referanslardan yararlanmak da faydalı olur.
3. Ek donanımlar
Müşteri çağrı cihazları ve mutfak gösterge sistemleri cazip olsa da, temel bir sistem ile başlayın. Makbuz yazıcı ve yazar kasa çekmecesi ihtiyaç duyacağınız başlıca ek donanımlardır; tarayıcılar, teraziler ve diğer dijital medya donanımlarına belirli operasyonlarda veya işletmeniz büyüdükçe ihtiyaç olacaktır. Tedarikçinizin sizinle beraber büyüyecek esnekliğe sahip olduğuna ve 3. parti uygulamalarla entegrasyon sağladığına emin olun.
4. Kurulum
POS yazılımı tedarikçi tarafından güncellenmeli, sisteminizi uzun vadeli yönetebilmeniz için gerekli eğitim size sağlanmalıdır. Temel bir POS sistemi ile başlayan basit bir kafe operasyonu, gelecekte kredi / banka kartı ödemeleri, dijital imza, mobil sipariş, mutfak gösterge sistemi ve müşteri sadakat programını içeren daha karmaşık bir sisteme ihtiyaç duyabilir. Bu nedenle işletmenizle beraber büyüyen bir POS sistemine ihtiyacınız olacaktır.
5. Destek
POS seçiminde çok kritik bir etken olan destek; yerel, yerinde ve ihtiyacınız olduğu zaman erişilebilir olmalıdır. 3. parti destek hizmetleri ile uğraşmanıza gerek kalmamalıdır. POS desteği hem yazılım hem donanımı kapsamalı; akşamları, hafta sonları ve resmi tatiller gibi en yoğun olduğunuz zamanlarda da geçerli olmalıdır.
Bu tavsiyelerin ışığında doğru bir POS seçimi yaparak, hızla yatırımınızın karşılığını alabilir, veriminizi, etkinliğinizi ve satışlarınızı arttırabilirsiniz.
POS sistemi ihtiyaçlarınızda, Protel her zaman yanınızda. Protel’in sunacağı çözümler sayesinde, işletmenizde yeni ve dijital bir döneme hızlıca başlayarak hizmet kalitenizi ve verimliliğinizi artırabilirsiniz.
Daha fazla öneri için;
POS Satın Alma Rehberi”mizi okuyun
VEYA
Bizimle İletişime Geçin
Kaynak: MICROS Blog
Thanks a lot !