Tek seferlik konaklamaları tekrar ziyaretlere dönüştüren deneyimler sunmak söz konusu olduğunda, CRM için veriler çok büyük bir rol oynar. Sadakat oluşturmak için, ön büro personelinizin hızla erişebilecekleri güncel ve doğru bilgilere ihtiyacı vardır. Pazarlama ve satış ekipleri de öngörü planlarını oluşturmak, harcamaları optimize etmek ve birçok operasyonu başarılı bir şekilde yönetmek için verilere ihtiyaç duyar.
Bu verileri toplamak ve ilgili personel tarafından kullanılmasını sağlamak için müşteri ilişkileri yönetimi (CDM) ve CRM, operasyonun yapı taşı haline gelmiştir. Doğrudan misafirlerle ilgilenen tüm departmanların en güvendiği sistem olarak görülür. Geçtiğimiz birkaç yıl içinde, veri odaklı başka bir teknoloji olan ve tüm operasyonlar arasında köprü kuran misafir veri platformu, CDM’in kullanımı yaygınlaştı.
Her iki çözüm de operasyonları, pazarlamayı ve satışları iyileştirmek için misafir verilerini toplamaya, yönetmeye ve kullanmaya odaklanır. Birçok açıdan benzerlik gösterseler de, birkaç temel fark, bu iki aracı da her otel pazarlama teknolojisinde olmazsa olmaz yapıyor.
Bir CDM ve CRM arasındaki en temel fark, adından da anlaşılabilir. CDM misafir verilerini yönetirken, CRM misafir ilişkilerini yönetir. CRM, misafire yönelik operasyonlar için başvurulacak en önemli araçlardan biri olduğu için misafir verilerini de toplar. CRM, misafirlerin geçmiş davranışlarına ve mevcut tercihlerine göre unutulmaz deneyimler sunabilmenize olanak tanıyan çok önemli bir otel çözümüdür.
Kullanmaya başladığınızda, CDM tüm operasyonunuz genelinde tek doğru kaynak haline gelir. CDM dahili ve harici verileri bir araya getirip bu verileri uygulamalar arasında paylaşılabilecek standart bir formata dönüştürdüğü için tüm teknolojileriniz, süreçleriniz ve ekipleriniz için veri temeli oluşturur. Misafir profillerini; işletmenize ait rezervasyon motoru, web sitesi, e-posta platformu, pazarlama otomasyonu aracı ve gelir yönetimi yazılımı gibi çözümlerin yanı sıra, sosyal medya, OTA’lar ve pazar trendlerinden elde edilen harici verilerden oluşturur.
CDM daha sonra tüm bu verileri standartlaştırır ve temizler. Böylece, kullandığınız diğer çözümleri güncel tutmak için CDM’e bağlayabilirsiniz. CDM’e bağlı her şeyi senkronize tutan iki yönlü bir bilgi akışı sağlamış olursunuz. Bu işlem gerçek zamanlı olarak otomatikleştirildiğinden, artık farklı sistemlerdeki bilgileri senkronize etmek için manuel güncellemeler gerekmeden, pazarlamayı geniş ölçekte kişiselleştirme ve optimize etme becerinizi sınırlayan uyumsuz bilgilerle karşılaşmayacaksınız.
CRM’iniz, verilerin senkronize edilebilmesi ve paylaşılabilmesi için CDM’nize bağlanır. CRM’iniz daha sonra CDM’e bağlamayı seçtiğiniz veri kaynaklarıyla zenginleştirilebilir. Bu süreç, CRM’nizi daha da güçlendirirken misafir deneyimini, pazarlama faaliyetlerini ve hizmet kalitesini artırmanın yeni yollarını barındırabilir.
Oteliniz için CDM mi, CRM mi daha doğru?
Çoğu otel için bu bir tercih meselesi değildir. Küçük oteller ve bağımsız şirketler bile CDM’ in veri katmanından yararlanabilir. İki yazılım farklı amaçlara hizmet eder. Bu nedenle her ölçekten otel, misafir deneyimini geliştirmek, pazarlama harcamalarını optimize etmek ve çalışma verimini artırmak için CDM aracılığıyla sağlanan veri odaklı karar vermeyi CRM’in zengin misafir profilleriyle birleştirebilir. Verileri, araçlar ve kanallar arasında tutarlı kılmakta veya doğru misafir profillerini korumakta zorlanıyorsanız, bir misafir veri platformundan yararlanabilirsiniz. Tüm operasyonlarınızı senkronize ederek yalnızca olası hataları önlemekle kalmayıp, aynı zamanda, işbirliğini ve ekipler arasındaki iş uyumunu da geliştirebilirsiniz. Misafirlerinize otelinizden bekledikleri kusursuz deneyimi sunarken, hem daha az çabayla daha fazla para kazanabilir hem de iş yükünüzü azaltabilirsiniz.
Blog yazımız Cendyn tarafından yayınlanan e-Kitap’tan alınarak Türkçe’ye çevrilmiştir. Kaynağa ulaşmak için linke tıklayınız. “https://www.cendyn.com/wp-content/uploads/2021/03/Guide-CDPvsCRM.pdf”