Four Seasons Hotels, Protel çözümlerini ve teknik desteğini anlatıyor
Dünya genelinde 170 otelden oluşan bir zincirin parçasıyız. İstanbul’daki Four Seasons otellerimizden ilki, tarihi yarımadanın ortasında yer alan ve 1996 yılında açılan Four Seasons İstanbul Sultanahmet’tir. 65 odasıyla misafirlerine özel bir deneyim sunan bu ikonik otel, geçmişin dokusunu modern hizmet anlayışıyla buluşturmaktadır. Diğer otelimiz ise 2006 yılında hizmete giren Four Seasons Bosphorus’tur. Boğazın tam kıyısında konumlanan ve 170 odadan oluşan bu otel, bünyesinde birçok ünlü restoranı barındırmaktadır.
“Protel güvenilir bir liman.”

Metin Öztürk
IT DirektörüLuxury segmentte hizmet veren bir otel olarak, misafirlerimize en yüksek standartlarda konfor sunarken teknolojiyi de en verimli şekilde kullanmaya özen gösteriyoruz. Ana ERP sağlayıcımız Oracle olup, Türkiye’deki distribütörü olan Protel’den destek alıyoruz. Otellerimizde Protel’in OPERA, Simphony, Reservation Assistant ve Türkiye’ye özel finansal entegrasyon çözümlerini kullanıyoruz. Dünyadaki Four Seasons Otelleri arasında bir ilki gerçekleştirerek 32 fiziksel sunucuyu 4 sanal sunucuyla çalışır hale getirdik ve OPERA’yı bu altyapının bir parçası haline getirdik. Sanallaştırma projesi sırasında OPERA ve Simphony entegrasyonları konusunda Protel’den büyük destek aldık. Tüm restoran operasyonlarımızı Simphony üzerinden yürütüyoruz. Tek bir merkezde bulunan sunucumuz sayesinde her iki otelin de tüm Simphony operasyonları bu merkezden yönetilmektedir. Bu entegrasyonları Protel ile birlikte gerçekleştirdik ve sistemlerimiz sorunsuz bir şekilde çalışmaya devam etmektedir. Ayrıca, birçok uygulamamız bulunuyor ve bu uygulamaların tamamını PortalPlus aracılığıyla yöneterek faturalandırma süreçlerini tek bir ekranda tamamlıyoruz. PortalPlus, e-Dönüşüm süreçlerimize büyük katkı sağlamakta olup, finans ekibimiz bu sistemden oldukça memnun.
Protel çözümleri ile neler değişti?
Protel çözümleri sayesinde Four Seasons Hotels İstanbul'da misafir deneyimi daha kişiselleştirilmiş hale geldi. OPERA ve Simphony entegrasyonları ile restoran ve otel operasyonları sorunsuz yönetiliyor. Finansal entegrasyonlarla süreçler hızlandı, sanallaştırma projesiyle altyapı daha verimli hale getirildi. Tek ekrandan faturalandırma süreci sayesinde finans ekibi daha etkin çalışıyor. Protel’in desteğiyle yaşanan problemlere hızlı çözümler bulunarak operasyonel verimlilik artırıldı.